Övriga GW spel

Startat av Martin Larsson, oktober 04, 2004, 17.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Dale

Jag vill oxå vara med!

Meldon

Jag har lite svårt att kunna vara med o spela varje onsdag då jag jobbar i skift.. så jag kan inte komma ner nu på onsdag, men kommer ni fram till nåt bra kan ni väl skriva upp de här..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Tror inte att det bara kommer att spelas på onsdagar Meldon så de e nog lugnt, iaf så e mitt förslag baserat på att det inte ska va så....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Onsdagar är inget spikat på nått sätt, däremot är mitt förslag att vi har en fast veckodag och då kan det bli problem för dig vilket som antar jag ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Lord Black

Jag e oxå gärna med..
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Meldon

ja då kanske de kan bli lite krångligt.. kanske skulle kunna byta skift på onsdagar, men jag tror inte att jag skulle kunna hålla på så en längre tid.. enda gången jag skulle kunna spela varannan onsdag e om nån kan komma o spela med mig innan halv 2 då jag åker till jobbet.. Fredagar skulle vara bättre om vi måste ha en veckodag..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

... om vi nu inte bestämmer oss för att köra enligt herr Larssons förslag, vilket betyder att vi inte behöver ha nån dag alls spikad, utan ett rullande schema där folk vet vem dom ska möta och kan göra upp det sinsemellan..
Känns lite väl hardcore att du ska behöva byta skift för att kunna spela spela med..
Kanske går att komma på nån mellanvariant ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

jag spelar nog helst efter larssons förslag då..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Usually_Insane

personligen skulle jag vilja se något liknande detta:

Ett möte, face-to-face liksom där vi träffas och alla gör sina gäng. kanske att vi slåss lite mot varandra.

att man sedan får slåss 1 gång per vecka mot någon (lottdragning eller att man väljer någon man vill möta eller något, att bestämmas vid FTF mötet)

att vi har en dag i månaden då vi träffas, diskuterar hur kampanjen går och om vi vill göra några ändringar.

Då behöver vi bara bestämma första mötet och nästa månandsmöte. sedan får alla ordna sina fighter själva.

problem som jag ser det: att en spelare inte får slåss om vi är ojämt antal.

Om en spelare inte dyker upp så blir den andra också lidande

1 strid i veckan kanske är för lite
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Heavy

Vettiga förslag..

Möte en gång per månad är vettigt! Eller, kanske ta det varannan vecka ?

Jag tycker personligen att ett slag per vecka är för lite. Spelar helst lite mer personligen..


Mitt, nya uppdaterade förslag:


Vi spikar ett möte där vi bestämmer allt och gör gäng osv som ovan.

Möte varannan/var 4:e vecka där man spelar ett scenario, tjötar skit osv..

Under veckorna får man spela obegränsat antal slag var, oavsett motståndare, MEN man räknar bara inkomst de tre första slagen.

Man har roligt och hoppar inte av kampanjen bara för att det går lite kass för en, möjligen att man kan få starta ett nytt gäng om man kommer under 500 i gangrating..

Vinnaren är den som kommer till 2000 i gangrating först eller har högst gangrating efter X antal veckor..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jag tycker nog att vi ska ha ett möte varannan vecka isf..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Sådärja :!: Idéer börjar sprudla :D

Mr Insanes idé om ett möte typ var 4e vecka (eller Heavys var 2a) för att se över alltihopa låter fett bra, lär förmodligen behövas...

Anledningen till att jag anser att man bör begränsa antalet duster man får lira är följande :arrow:
I WD har det förra månaden startats en Necromunda kampanj med typ ett gäng av varje sort, utan dylik restriktion. Vad man kan utläsa lite mellan raderna är att ett gäng (Hivenet, Van Säär) har spelat avgjort mer än alla andra ihop( :evil: ) och är därmed hopplöst övermäktiga och en pest och pina för alla att möta.
Detta är just en sådan sak som får kampanjspel att dö ut enligt mig, eftersom man vet att man e körd på förhand(lite typ som att på sin tid spela mot Sintans Chaos team i Bloodbowl, om bara 3 dog var det en sorts vinst :x )

Antalet "Ett" slag/vecka kanske e för lite, men det e ju bara att öka siffran isåfall. Själva poängen med att ha en förutbestämd spelordning är dels, att spelarna kan planera in sina duster i förväg, samt att ingen kan beskyllas för att välja att hacka på/undvika någon spelare. Dessutom kommer det att gå såpass många slag mellan varje möte med en spelare att det nästan kommer va som att spela mot ett nytt gäng varje gång :idea:

Ett mål med kampanjen e bra tror jag oxå, typ nått som heavys förslag. Alt nått liknande det de följer i WD, den kallas The Iron Lords och e en 9 veckors kampanj i tre faser som i slutändan går ut på att "Pillagea" the Iron Lords gamla Dome av "fete boyte". för detta har alla gäng skickat ett gäng representanter, tillochmed ett gäng Arbites, för s.k. law enforcement :twisted:

Själv tyckte jag att det verkade tufft att försöka ha så stor spridning på gängen som möjligt. Vad säger folk om det :?: Tillägas bör kanske att det var typ 8 år sedan jag tittade på Necromunda och inte har koll för 5 öre på nått alls...Har dock ett svagt minne av att Van Säär va slugt bra på nått sätt. Oavsett detta dock så ser det enligt mig klart tuffare ut att inte möta samma sorts gäng 8 av 10 duster.

Gällande ev ojämna antal så tycker jag följande :arrow: I den turordning som folk anmält intresse(snabbt undersökt i denna tråden) ges folk rätt att delta. Om det slutar på ojämnt antal så e det upp till sist anmälde att 1) Skaffa en säker deltagare till. 2) inte va med.
Visst, stenhårt, men precis som någon slog huvet på spiken å sa: någon kommer ha gôrtrisst den dust han inte får spela, och då känns först till kvarn som en rättvis grej trots allt.

Om det går piss(ska villigt erkänna att jag inte har koll på hur lite i gangrating "piss" innebär) så håller jag med om att man ska få börja om. Det är förmodligen roligare än att harva med ett gäng som kommer bli utrotat över de kommande 8 dusterna. Dessutom är ju det en klar förlust, skill-mässigt, eftersom man ju börjar om som grön och kommer ha det fett hårt i början igen. Sen vet jag inte om man ska säga att man måste hålla sig till samma gäng igen(se anledning ovan på mål med kampanjen).

Lämpligt datum för ett första fett möte :?:  Kom med förslag, jag kan ganska ofta, så det e bättre om nån annan kommer med förslag.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Jag tror inte att det är så stora problem att få folk att spela olika gäng.. Som det ser ut nu så är det väl inga som bråkar om några ??

Jag ser helst att vi har ett möte på en onsdag, då är det ju ändå spelkväll i wfb-kampanjen, och de flesta som är med där är ändå sugna på att vara med på necro med.. Bara säg när, lämpligast är kanske att herr Meldon säger vilken vecka han har lediga onsdagskvällar..


Van Saar är bra på så sett att alla gangers kan välja Techno-skills när dom lvl´ar = dom har potentialel att kunna kuta runt med special weapoms hela bunten, och flamers är nog det enskilt bästa vapnet i necro :)



En helt annan grej...
Har folk de gamla close combat marine-spruesen liggande.. Bästa källan till konverteringar, och jag behöver en eller två själv på direkten :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Robin

Hmm, van Säär spelade jag när det begav sig hemmavid. De var "rikare" än alla andra och hade på så sätt tillgång till mer stuff har jag för mig. Dock fick de inte mer start-krediter?

Undrar vart mitt gäng är nånstans.... Heh. Jag var så kass på att måla då att jag målade "solglasögon" på allihop minns jag. ;). Ögon gick ju fan inte att måla ;)
Jag vann combat med 13.

Heavy

"Stuffet" var just Techno-skillsen typ :)

Får inte mer creds i början nej..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.