Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

roligt

Får se om jag orkar kolla förbi idag. Har terminens sista skolarbeten tills imorgon också.
Var med och spela.

Usually_Insane

svänger förbi mu på torsdag. Skall jag ta med mitt Civilization eller tar du med ditt CG?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Nog för att jag är sugen på Civilization, men en kompis från Stockholm dyker nog upp och jag misstänker att han inte vill spela så lång tid som det tar.
Jag funderar på att ta med spelet till Börshult eller så börjar vi någon timma tidigare den 6/1 eftersom det är en ledig dag.

För övrigt har jag både Inca Empire och Magnum Sal kvar att testa av mina Essenspel. Jag har också Alladin's Dragon the cardgame, men den har jag inte lika bråttom att testa och har inte läst reglerna ännu.
/Carl

Usually_Insane

okies, väntar till den 6:e
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

soulreaper

Dyker inte upp på torsdag då jag ska spela brädspel på annat håll, kommer förhoppningsvis bli genomspelande av julens spel, civilization, steam och dominant species (det sistnämnda köpte jag i julklapp till mig själv).
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Det vore kul att testa Dominant Species. Karin köpte det i Essen. Själv passade jag, då jag inte hade hört talas om det tidigare och det såg ut som en variant av spelet Wildlife som står i hyllan hemma hos mig. Men efter den buzz det fått efteråt, så kanske jag har misstagit mig. Men det är väl ett spel som tar 3-4 timmar också?
/Carl

soulreaper

Citat från: "globetrotter"Det vore kul att testa Dominant Species. Karin köpte det i Essen. Själv passade jag, då jag inte hade hört talas om det tidigare och det såg ut som en variant av spelet Wildlife som står i hyllan hemma hos mig. Men efter den buzz det fått efteråt, så kanske jag har misstagit mig. Men det är väl ett spel som tar 3-4 timmar också?
/Carl
Ja man får räkna med minst 3 timmar om det är mycket analyserande bland spelarna så kan man nog komma upp i det dubbla. Har spelat 2 partier hittills och vi har legat runt 3-4 timmar på bara nybörjare. Spelet är dock i mina ögon riktigt bra trots att jag spelade uselt som fan i mitt första parti.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Eftersom det är en arbetsfri dag på torsdag (dock inte på fredag), skulle jag vilja börja redan kl 17:00 och i så fall spela Sid Meier's Civilization. Tidigare i tråden har Peter W också varit inne på detta, så han får väl första tjing på en plats av de övriga tre.

Både jag och Peter hade även tänkt ta med oss våra spel till Börshult på lördag, för det blir säkert ett större sug där då vi har en heldag. Det går ju att ha regelgenomgång för två grupper samtidigt där med minst en kunnig vid varje bord.

Jag tar med några till som ni övriga har spelat tidigare, såsom London, Glen More etc.
/Carl

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

soulreaper

17:00 civ boka in mig!!!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Great wonder: 3 st!
Finge vi en fjärde som också kan reglerna vore det toppen!
/Carl

Usually_Insane

Pierre, om det går, kunde vi få låna dominant species till lördagen?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Peter! Jag kan be Karin ta med sitt exmplar. Har hon inte spelat det ännu, så vill hon nog gärna ha förklaring av en som varit med.
/Carl

Usually_Insane

ah, tja det går nog det med, fast jag har ju inte spelat det heller
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Offra

kommer vara på geddon vid 17:00. får se om ni är fullt eller om det finns plats över.