Vänner för Alltid - London gruppen

Startat av roligt, november 28, 2011, 12.02

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

så nästa gång är på tisdag, klockan?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

Spel 27/3, jag kommer att vara på gedon från typ 13:30, vi startar när alla är där (kanske 16-17)

OBS. På grund utav vissa incidenter i Quarry Willage så kommer ni vara anslutna utav delar utav Rysslands gruppen, och exakt vilka får vi se på Tisdag.
Var med och spela.

roligt

Jag kommer i detta och efterföljande inlägg beskriva hur era äventyr slutade samt alla -eller i varje fall många- bakomliggande hemligheter och vad som fanns kvar att göra för er.

Vart vi avslutade

Vi hade nyligen beslutat återvända till Quarry Village men blev under resan dumpade av er "vän" Johny. Väl framme så mötte ni upp med lite folk från orten. Sedan tog ni av till det före detta flygfältet där ni blev mindre trevligt bemötta med hittade en plågad, torterad och instängd drake vilken ni fick avliva. Detta van dock tillit hos Veronica (Sokolova) Rains som tydligen också ville se drakarna döda. Hon erbjöd er en ingång till intrigerna och affärerna vampyrer emellan och ett samarbete men mer blev det inte att ni spelade ut. Om jag inte missminner mig nu.

I nästa inlägg så ska jag gå igenom rollpersonerna, både de som fick en roll och spelade ut den men även de roller som inte fick se så mycket ljus.
Var med och spela.

roligt

Karaktärerna DEL-1

Inläggen på detta forumet har en maxlängd på 20 000 tecken vilket tvingade mig att dela upp följande i två inlägg.

Adelspersonen
Du har kontakter inom adeln. Familjen kan vara adel som exempel. Ni har lämpligen adliga kontakter i Storbritannien.

kontakt med bokklubben
Du har en äldre släkting (eller väldigt nära vän) som var medlem i en bokklubb i London fram tills bara några veckor sedan, då denne dog av ålder, du har varit där en hel del under din uppväxt och är fortfarande klassad som en medlem i bokklubben, även om du nu på senare år kanske inte går dit. Snittåldern där är nog 85 men de är rätt charmiga. Bokklubben heter "Oldfellows' society for imaginary exploration" och har möten en gång i veckan på onsdagar på antikvariatet "Things not lost in the past" och sedan så har de söndagsfika och pratstund på det lokala biblotekets cafe "Afternoon Tea and Booklets".

Din nyligen avlidna släkting lämnade er inte mycket när han/hon dog, inga rikedomar eller så men ändå lite blommiga möbler till hela släkten. Denna släkting till dig kom aldrig riktigt överens med resten av din familj utan du blev den ända som han/hon pratade med under sina sista 20år. Han/hon blev aldrig inbjuden till släktträffar (om inte du arrangerade dem för då är det upp till dig givetvis) och kallades ofta för galen eller dum av resten av släkten, vilket efter några år skapade en väldigt kylig relation mellan dem. Släktingen brukade ända in på sin 90 års dag berätta hur han/hon ville segla på haven eller jaga lejon, precis som i böckerna, i sagorna. Din relation med denna släktingen i mer detalj är upp till dig att besluta.

När släktingen sedan dog så fick du ärva något utöver en blommig soffa, du fick ett mellanstort (ca 15*20*10cm) metallskrin, vilket var låst. Om du valt att låta det förbli så eller ifall du har forcerat upp låset är upp till dig.

Känner Alice
Du har brevväxlat med en person som heter Alice Eton i drygt 2 år, hon bor i en liten stad som heter Quarry Willage i Ryssland. Staden grundades under början 1000-talet av en mycket förmögen engelsk familj samt några mindre familjer som följde med, och har än idag kvar en stark anda av gammalengelskt. Folket som bor där är med få undantag ur samma familjer som bodde där under mitten 1000-talet och det lär förbli så lång tid framöver. Du har aldrig själv besökt staden eller träffat Alice i verkligheten, även om du fått ett foto en gång. I staden så finns det tydliga familjer som fortfarande klassas som adel. Du vet dessutom att Alice gillar en man som heter Philip, även om hon inte sagt det till resten av sin familj ännu. Om du har några frågor om saker som du tycker att du bör känna till eller saker som du ska ha frågat Alice i brev tidigare (max 10st) så säg till mig.

Jag kan/kommer skaffa fram fler brev om jag eller du känner att de skulle tillföra något.

Breven:

14-05-2011
Hej Sergei, Alice här.
Hoppas att du får en bra sommar. Som du redan vet så är ju inte jag någon fantast av just sommaren utan önskar att det fortfarande var vinter. Familjen håller inte med mig, snyft. Vi köpte ett nytt sommarställe uppe i bergen förra året och jag tror att vi ska vara där nästan halva sommaren. När vi kommer hem så ska Ralph ha en fest, jag har pratat med honom och det vore underbart ifall du kunde komma över och vara med! Skulle gärna vilja träffa dig någon gång.

Din vän för alltid, Alice E.


2-2-2011
Hej Sergei, Alice här.
Ursäkta att det var så länge sedan mitt förra brev. Har varit uppe i bergen med  Philip, vi skulle bo ensamma i våran nya stuga där var tanken, men sedan så kom Andrew E. på att han hade bjudit in både Hether och Gregory också. Usch! Jag hatar Gregory! Han skulle bara ha allt på sitt sätt, och när vi ville vara lite ensamma så skulle han alltid vara ivägen. Hether däremot gav sig av igen efter bara två dagar, tror inte att hon gillar Gregory, det var lite synd då faster Hether (hon hatar när jag säger så,) är trevlig, hon skulle gjort det mycket bättre.
   Hur har du haft det då? Firade inte ni Jul? Var det roligt? Vet att du sa något om det förra året, men vi firade så klart inte, som vanligt.

Din vän för alltid, Alice E.


20-4-2011
Hej Sergei, Alice här.
Ibland undrar jag varför jag fortfarande skriver så. Polis chefen (vars namn jag aldrig kommer ihåg) har varit sjuk under vintern och dog igår. Lite synd, han var duktig och fortfarande ung. Det har börjat gå rykten i staden: Om att han dog onaturligt och att Ralph H. skulle vara inblandad  i det hela, Jag är inte så orolig. Vist har Ralph varit där och trakasserat en del men det brukar gå bra, tror knappast det kan gå lika illa som sist.
Du råkar inte gilla musik? Jag fick en samling vinyl-skivor av Ralph när jag fyllde år (tack för dit underbara kort då föresten!), men jag gillar inte sådant. Du kan få dem.

Din vän för alltid, Alice E.

Med brevet så följde ett stort paket.


7-9-2010
Hej Sergei, Alice här.
Ibland så blir man bara så arg! Jag och Philip skulle gå till teatern i fredags, men han "missade" det, för att det hade gått så bra i poker kvällen innan att han suttit uppe hela natten och spelat! Skitstövel! Ibland så känns det som att han bryr sig om pengar mer än något annat. Som när hanns mormor dog -en gammal kärring som bara gnällde, fast han gillade henne ändå på något sätt- och han fick ärva pengar, jag föreslog att vi skulle festa för pengarna men då blev han arg på mig och sa att detta skulle han minsann investera noggrant.

Nog om mig och Philip. Hur har du haft det? Längtar du till vintern? Det gör jag, tur att sommaren är över i alla fall, men nu så ska det vara höst! Älskar hösten, bästa årstiden, mörkt långt in på morgonen och tidigt på kvällen, och inte för kallt häller. Underbart.

Din vän för alltid, Alice E.


24-4-2009
Hej, Alice här.
Nej tyvärr. Jag använder inte dator-mail utan jag föredrar post.

Din vän för alltid, Alice E.


Agenten
Du jobbar för en hemlig statlig militär säkerhetsorganisation, välj land själv. Ditt nuvarande uppdrag är att ta reda på vad Winter Corporation sysslar med och sedan ta dig ut, ni vet att det är något underligt och inte bara det som de utger sig för då ni har har haft ögonen på dem ett tag nu, däremot så är det oklart exakt vad.

Winter Corporation och dess ägare Derek har byggt ett stort och komplext bygge. Det är bara en mellanstor byggnad ovanför marken med det finns mycket mer där under. Det finns tre nivåer utöver markplanet. Nivåerna är av stigande säkerhetsgrad.
Nivå 1 är för personalen på W. C. samt lager lokaler. Här finns lägenheter, matsalar, biosalong, kaféer m.m.
Nivå 2 är för forskning och utveckling, här konstrueras de kapslar som W. C. ska använda för att lägga sina kunder i dvala. Men annat görs också här. Ta reda på vad.
Nivå 3 är för kapslarna, här finns stora salar där alla ska "sova".
Det ska även finnas en Nivå 2.5 där en större datorcentral finns tillgänglig och det är till denna du bör försöka ta dig för att få information.
Ni misstänker även att det finns hemliga nivåer i W. C.

Ni har kontaktat några forskare på insidan av W. C. som ska hjälpa till att smuggla in dig. Du ska först möta en som heter Oscar vid incheckningen för W. C. och ska då använda falskt ID som du redan har fått. Därefter så ska du följa med de andra kunderna till att sövas in för dvala. Efter bara några få dagar så ska du bli väckt av en forskare vid namn Josef, han ska sedan ge dig ett falskt nivå 3 passerkort och lämna dig. Utöver dessa två så finns det en till som vet om vem du är, en vid namn Alec. Du har inte fått fulla nämn eller vidare identifikation på någon av dessa personer.
Var med och spela.

roligt

Karaktärerna DEL-2

Till spelaren som har kontakt med den sista levande friska draken
Du har under hela ditt liv haft underliga dagdrömmar. Eller drömmar är fel ord, det är någon som talat till dig i ditt huvud. Det är någon som sagt till dig att du inte ska stoppa handen i eld eller sjungit dig till sömn när du var liten, en röst. Om detta har pågått under hela din uppväxt eller om det har varit intensivare perioder är upp till dig att bestämma. Det kan till och med vara så att du inte har hört rösten på flera år. Men nu när du blev sänd till Winter Corporation så kom den tillbaka.

Till spelaren som jobbar på winter corporation. Kunde tyvärr inte vara med så användes inte
Du är en forskare på Winter Corporation, ett företag grundat av en man vid namn Derek. Du vet väldigt lite om Derek, han håller sig till sitt kontor hela dagarna och under det mesta av tiden på nätterna. Han ungås bara med en väldigt begränsad skara vilken består av ett forskargäng på ungefär 15 personer, din inräknad. Och även en person som heter Marco (head of finansial contacts) och en till som du är osäker på är anställd på Winter corporation men som ändå har Nivå4 behörighet. Denne personen har du inget namn på, du ser honom knappt på dagarna och du misstänker att han är en nära vän eller släkting med Derek. Nu senast så har du inte sett honom på några veckor men du tror nog att du skulle känna igen honom om du såg honom igen däremot.

Winter Corporation jobbar för att utveckla och använda ett värktyg som kan förvandla människor till hjärntvättade monster, ett perfekt vapen som ska lyda Dereks minsta vink. Du är en av ett väldigt begränsat antal forskare som känner till denna sanna mening bakom Winter Corporations jobb, de andra tror att ni vill skydda människor mot ett dödligt virus. Du vet att det ni gör är fel, väldigt fel, men din nyfikenhet för forskningen och din enastående lön gör så att det är värt det, eller?

När spelet börjar så är det dagen innan alla 2000 (ni räknar med att ca 1980 kommer ungefär då vissa har skickat besked att de inte kommer) patienter ska checka in och folk har redan börjat anlända till Winter Corporation.

Du har gått med på att smuggla in en person mot en väldigt fin muta. Detta gör du i samarbete med din vän och arbetskompis Josef och en Nivå2.5 forskare vid namn Oscar. Ni har redan skaffat fram falskt ID och skickat ut. Och ni har även lagt in personen i datorn genom att ta ut en annan patient som ändå hade skickat besked att den inte kunde komma. Ni har även ändrat listan på vilka som ska ha hand om att kolla ID på alla ankommande personer så att Oscar är med där. När personen kommer checkar den in hos Oscar och sövs sedan ner med de andra, efter några dagar så kommer Josef att ta sig in i nivå3 och väcka personen i förväg (detta vet inte Oscar om). Ditt jobb är då att se till att ingen märker att statusen på en kapsel förändras. Detta gör du från ett kontrollrum i nivå3.

För att de andra spelarna inte ska veta att du är en forskare onödigt tidigt så kommer du att få sitta tyst om din karaktär fram tills dess att alla vaknar, jag berättar då allmänt hur alla vaknar upp och hur de ser att något är fel.
Det jag då inte säger är att du redan förstått att något är väldigt fel och rusat ut ur kontroll rummet. När spelarna har lämnat sina salar och rusat ut i korridorerna så visar jag dem på en delvis ifylld karta vart de är, och du är då väldigt nära i samma korridor, du får se hur vi löser det. Det kanske går, det vore roligt och du kunde smälta in bland alla patienterna utan att väcka uppmärksamhet.

Det är 10 personer som är forskar chefer och du hör till dem. Utöver de så är det några få till som har Nivå4 behörighet, här nedan kommer namn och kort beskrivning av alla med Nivå4 behörighet: Lägger in detta senare under vampyrens karaktärs matterial.

Utöver dessa så finns det några stycken assistenter för de olika sektionerna men dessa assistenter har inget egen Nivå4 behörighet utan följer med respektive Head. Det är främst läkarna som har flera assistenter.

Vill du ha assistenter så får du välja vilka du vill från hela världen typ. 1-5st.

Nivå4 är som sagt ganska litet då mycket jobb kan göras i Nivå2 av folk som bara t.ex. monterar utav att veta vad de olika delarna gör.

Alla i Nivå4 har en öronsnäcka allternativt inopererat som drivs av ett litet batteri bakom örat. Den fungerar som en radio mellan er och sändaren behöver inte vara så stark då då det finns en inbyggd slinga i hela Winter Corporation som ni använder för att flytta kommunikationen mellan salarna under marken. Ni har även fått ut säkerhets radio som är mycket större men som ska fungera även genom berget ifall strömmen skulle slås ut i Winter Corporation och EPA inte fungerar korrekt eller blir ur funktion. Denna förvarar du troligtvis i ditt Nivå4 kontor eller möjligtvis i ditt rum i Nivå1.

Du ska dessutom få kartor över området men det får du utskrivet när vi skapar din karaktär (fixar stats m.m.) eller på första spelmötet.

Till vampyren
Du är Dereks kompanjon, hanns vänstra hand kan man säga. Ni är båda av familjen Evingar men delar åsikten att resten av er familj är skit som bara smutsat ner familjens nästan perfekta ära och blod.

Han har i och med projektet Winter Corporation lovat att göra dig till den perfekta vampyren tillsammans med honom själv. Du kommer samtidigt som era patienter sövas ner i Sektor 3, och Derek bara några dagar därefter.

Ja, era patienter. Winter corporation har 1500 platser, dessa i 3 salar om 500 vardera. Detta är i Sektor 3. Alla patienterna kommer förvandlas till era halvt odödliga varulvs soldater, supermänniskor som har förmågan att skifta från mänsklig form till varulvs form när de vill. De perfekta soldaterna, de kan ta sig in obemärkt för att sedan förvandlas och bli extremt farliga, men inte för er då,
er två,
och ni endast,
kommer de följa minsta vink från.
Er perfekta hämnd på familjen, er chans att förvandla Evingar och Quarry Willage till paradiset, hemorten för de perfekta skapelserna, renodlade äkta vampyrer.

Här nedan kommer namn och kort beskrivning av alla med Nivå4 behörighet:

Pierre F. First Head of Biological and Demon seed section. En ordentlig man som gör sitt jobb bra men vill ha riktig bra ordning i sitt liv och är ganska petig. Är klädd som en typisk kontors arbetare.
Alec, Second Head of Biological and Demon seed section. Detta är du, du bör känna till dig själv.
Xun 迅 First Head of Physical Security and Level 3+4 Security Jävligt hård tjej som inte vill bråka med. Hon går alltid omkring med en [coolt vapen] och har använt den för att ta ner bråkigt folk förut. Hon tänjer aldrig på reglerna utan om hon ertappar någon obehörig i nivå4 så är det väldigt jobbigt för dem. Hon har troligtvis tränat/tränar fortfarande kampsport och är i allmänt bra fysisk form.
Erik Second Head of Physical Security and Level 0+1+2+ELA Security En stor och bestämd man, drygt 2m lång och utövar jiujitsu. Har inte haft några problem med att visa sin rank och bossa över folk, visar däremot aktning för [asian boss]. Du har även sätt att han har en[strids stjärna, kommer inte ihåg namnet, cross vapen] på sitt kontor.
Josef M. Head of Computer Security Mexikanare som har en stark förkärlek för Matrix och mycket av hans beteendemönster och klädstil är inspirerad därifrån. Är allmänt ganska udda.
Elisabeth R. Head of Security Troops and vehicles, Storage. Brittisk kvinna som kör fyrhjuling vart än hon ska. Har en mindre vapen arsenal där på tillsammans med annan utrustning så som skottsäkra västar, kofötter, släggor, verktyg, svets, sjukvård, rep, m.m. Hon håller en bra disciplin på sina trupper och fordon.
Mitch B. First Head of Dream and Mutation Section Skum man som om möjligt är ännu mer teknikintresserad än vad du är, Han har altid det senaste och mest avancerade. Han har dessutom en egen forsknings sal i ELA som du aldrig har varit inne i.
Maria L. Second Head of Dream and Monster Design. Hon har offrat sin vänstra hand för cyborgforskning och har byggt om armen många gånger för att testa nyare teknik, det är skrämmande ibland. Hon brukar dessutom alltid ha på sig en långärmad labbrock och döljer därmed sin protes väl. Du misstänker att Matthew har hjälpt henne mycket de senaste året.
Chausiku Head of module construction Bestämd tjej som gör sitt jobb väl. Hon gillar action filmer och är trots sitt strikta beteende inte rädd att smutsa ner sig när det är något som måste göras med kapslarna. Hon har god koll på att hennes tekniker inte vet varför alla delar i kapseln finns till eller vad de gör. Hon kan hur kapseln fungerar men skulle nog inte kunna göra en ny utan ritningen.
Erica M. Head of module design. Väldigt begåvad kvinna och är den ända som kan hela kapselns design. Denna designen över kapseln finns dessutom inte på någon datorbas utan hon har den på ett eget minne som hon bär med sig.

Utöver er så finns det annat folk med Nivå4 behörighet som inte är forskare:

Morten A. Head of Cleaning and Equipment. Troligtvis den flitigaste arbetaren i hela Winter Corporation, han är mega vaktmästaren och kan fixa allt. Han är eran egna Mac Gyver som kan allt från att mura en ny vägg till att rensa ett avlopp.
Tumelo R Head of Monster Use and testing En av de tuffaste personerna på Winter Corporation, när hon blev anställd så var en av de första frågorna ifall hon fick ha med sig en tiger in. Hon har tidigare jobbat med att träna tigrar och lejon. Har även arbetat inom militären en del del och har rang där. Troligtvis den som har bäst fysisk form på Winter corporation och  hon har ett rykte om sig att hon aldrig ger upp.
Derek Bossen över Winter Corporation och väldigt ljusskygg, har har även druckit blod från olydiga arbetare innan han gjort sig av med dem. Din och Pierre's teori är att det är Demon Seed som har gjort Derek till Vampyr, eller vampyr lik. Det finns även möjligheten att han fejkar och att han efter exprimentet vill göra sig till vampyr med en kapsel. Har bryter lätt på ryska. Han pratar aldrig om sig själv eller om sin bakgrund men det finns flera rykten bland både nivå4 och nivå2 folket, även om de flesta i nivå2 aldrig träffat Derek. Rykterna varierar allt från att han har fladdermus vingar och kommer från transylvanien till att han bara är en mes som låttsas. Under ett av de få tillfällen du pratat med Oscar under dina senaste år så berättade han att han kollat upp Derek, det var inte lätt men det gick om man hade rätt kontakter och tillgång till rätt databaser. Han är tydligen från en stad i Ryssland som heter Quarry Willage, han är 23år gammal och utan familj.
Derek's vän som du inte har namn på, riktig ID finns inte med i någon dator heller men på hanns ID-kort (och datorn också givetvis) så står det "Fuck-You-This-Is-My-ID". Han är i Winter Corporation väldigt stundtals och är ibland borta för flera veckor.
Sauda First Head Doctor of ELA läs under
Themba Second Head Doctor of ELA Båda de två läkarna i Winter Corporation håller sig väldigt mycket för sig själva och är mest i ELA. Du har själv sagt att du föredrar att hålla dig undan ELA och alla bisarra experiment som görs där. Men då du själv ändå är där så har du sett dem ibland. De går alltid i lång vit rock och lyssnar på någon typ av grind/death metal ur en radio de alltid bär med sig, det är svårt att veta vem som är vem av dem då de sällan presenterar sig och beter sig ganska lika. Du tror att de är ett par och hoppas innerligt att de inte dessutom är tvillingar (eller gillar du incest?). De är nog bland de attraktivaste kvinnorna (långa, smala, kurviga, du vet...) i Winter corporation efter vanliga mått, men du har aldrig sett att de verkat intresserade av några andra, även om folk ibland har gett dem vissa blickar.


Till 3 av rollerna fanns det även kartor, dock bara gjorda för hand, jag tror inte att jag kommer scanna in dem.

Jag tror att detta är alla, editar in mer folk ifall jag hittar mer material som jag hade skrivit innan vi började. Jag vet att det finns en del stavfel och sådant då jag skrev det lika mycket för mig själv som för er och inte gått igenom det så mycket.

I nästa inlägg så ska jag gå igenom lite lätt vad som var tanken med Winter Corporation & Irland. London och Ryssland tar vi efter det. Sedan så blir det ett sista inlägg där jag reflekterar över vad jag tycker gick bra, vad som gick dåligt, och vad jag borde gjort annorlunda.
Var med och spela.

roligt

Winter corporation

Utöver en hel del handskrivet material så är detta det jag hade skrivit på datorn som följer. Meningen var att ni skulle få prova på regelsystemet samt slängas in i storyn på ett lite annorlunda sätt. Ni skulle även träffa flera av de anställda. Då en av spelarna dessutom från början var tänkt att vara en av de anställda så skulle han få träffa er och komma med lite mer information. Ni skulle även ha bättre kontakt med de andra anställda under senare äventyr och skulle för eller senare återvända till ett mer öde winter corporation. De anställas del i resten av kampanjen är att de är ute efter Dereks pengar då de inte fått fullt betalt för allt arbete utan efter kaoset gått ihop i grupper för att ta sina rättmätiga miljoner.

Här följer det material jag hittat. Inte alltid sammanhängande och till stora delar anteckningar:

Angående de teorier som vampyrens karaktärer fått om hur magi fungerar samt vad den som arbetar på wc vet:

Allt som spelarna tror om Demon Seed ska krossas. Det ska direkt bli prat om att det är falskt och att det egentliggen injicerades ett varulvs-virus i patienterna. Det ska även finnas bevis på mystiska tunnor med kemikalier som förts in i Winter Corporation.
Hur ska jag göra med Tobias?!
Han har aldrig fått undersöka kapseln ordentligt, han har aldrig fått se en ritning på den. Nästan alla testen är gjorda på orden och utförda av en grupp i 2.5. De få gånger han har översett det så har 2 personer alltid varit närvarande och gjort allt jobb vid kapseln Den ena är Nick U. -en ung läkarstudent som slutade skolan tidigt med en till syntes lysande framtid, han blev snabbt infångad av Derek för att jobba på Winter Corporation efter att ha fått lite publicitet på nätet där han skrev om underliga betenden hos patienter och till synes onödiga gener i människan- och den andra är Simon -Jobbat för Pierre som kemist under flera år innan han kom till Winter Corporation, han är mycket duktig men tystlåten.
Det som skedde då du fick dit genombrått var att de började injicera koncentrerad energi från realm i patienterna.


Angående saker som kan ske i wc:

Sektor 3. Tidspress när de ska ta sig ut ur sektor 3, innan gasen kommer. Antingen tar de sig till EPA (2) eller tunneln (3). De kan även ta sig vidare med Eriks passerkort (4) eller via Josef (5).
EPA. En grupp mekaniker har redan tagit sig till Emergency Power Area för att starta nöd energin (som inte startat av sig själv då den andra Guoanbu agenten (6) redan sabbat det). De tog tid för dem att komma dit och patienterna han vakna under tiden och få panik. De försöker nu att hålla emot dörren till EPA (vars lås den andra Guoanbu agenten sabbat för att ta sig till EPA) medans patienterna försöker ta sig in. Om spelarna försöker hjälpa patienterna så tar de sig in, dödar mekanikerna och hittar sedan ingen vidareväg. Letar spelarna snabbt igenom mekanikernas kläder så hittar de S3 passerkort (4). Och om de letar vidare i EPA så hittar de ett litet hål som den andra Guoanbu agenten gjort för att ta sig ut.
Dörren till tunneln har inte kunnat stängas ordenkligt då en bil står parkerad mitt i dörröppningen. Om spelarna tar sig in så kan de ta sig upp ända till korsningen där hindren blir för svåra och de måste svänga in till S2. Vägen till S1 är stängd.
Alla passerkort fungerar upp till sin högsta nivå. Däremot så fungerar inga av hissarna till S1 eller S0. Vissa andra dörrar kan också ha gått sönder/ blivit blockade.
Josef kan äfter lite övertalning eller våld ta spelarna till S4. Med våld så kan de även få hans passerkort (som är samma som eriks S4+ELA).
Det är sammanlaggt två Guoanbu aggenter som skickats in i W.C. En är peter som ska ta sig till datorn i S2.5(7) och en ska stoppa all el och försöka öppna dörrar åt Guoanbu. Han dör däremot i S4( 8 ) som han tagit sig till via EPA's tunnel(9).
S2.5 innehåller en datorcentral som peter vill till. Den är skyddad bakom stora metal portar vanligtvis men med ett S4 pass så kan man komma in. Portarna kommer kanske att vara öppna när spelarna kommer då Derek redan har varit vid datorn och tagit dess hårddisk och pajat resten.
S4 är tom på folk när spelarna kommer dit, till en början i alla fall. All säkerhets personal har gett sig iväg för att försöka göra sitt jobb, och de flesta forskarna han antingen lämnat i grupp med sina saker för att smyga ut genom power (10) eller så gömmer de sig här (11) för att de tror att de kommer kunna hålla emot attacken.
EPA har en tunnel till ELA(12) och en hiss till S4( 8 ). Båda dessa är i den hemliga bakre delen av EPA men den andra Guoanbu agenten har gjort ett litet hål in dit som spelarna kan hitta, om de håller på att ge upp så kanske någon annan patient hittar det åt dem.


Efter wc:

* Nyheterna går ut med  "Vi kan nu bekräfta att Winter Corporation utsattes för en terror attack och att I motsats med ryktena deras avsikter var goda. Vi kan tyvärr meddela att flera utav patienterna och även Derek tros ha dött I attacken men att räddningsarbetet fortsätter. Dessutom så ska sömnmedlet som använts  kunna ge hallucinationer och vi uppmanar alla att söka upp en läkare ifall de uppfattat hallucinationer. Dessutom så har [FN eller någon random världs hälsa organisation] beslutat om ett bidrag för att hjälpa folk som upplevt den traumatiska upplevelsen."

* Innan ni lämnade W.C. Så blev ni visiterade så att ni fråntagna allt ni hadde med er ut så ni har inga gasmasker eller rockar med er. De frågade även ifall ni hadde några bilder eller så på telefonerna och bad er att lämna ifrån er dem.


Till detta finns även den information jag postade tidigare med beskrivningar utav personerna i WC samt kartor. En hel del fördes även i direkt kommunikation med de två spelare som skulle tro sig kunna wc innan och utan, detta gjordes främst muntligt och jag har inga loggar på det.
Var med och spela.

roligt

Irland

Om byn i Irland fanns det aldrig mycket material utan mycket improviserades och ännu mer fick fritt beslutas utav de spelare som hade anslutningar dit. Detta har jag dock:

Adam Henricksen
Adam Henricksen är en utav de oäkta vampyrerna. Han har få av de styrkorna hos en riktig vampyr men samtidigt så har han inte alla deras svagheter. Hans ända övermänskliga förmåga är att han inte åldras. Detta är däremot något som han försöker gömma för andra vampyrer.

Adam har även tidigare lyckats reta upp Hether riktigt rejält. Troligtvis genom att ha mer eller mindre medvetet dödat ett av hennes barn (vilket hon fått med en människa). Däremot så tror hon idag att han har dött (det var en jakt ute I skogen I Quarry Willage och han sprang praktiskt taget ut för klippan ner mot dammen, varefter han föll ner mot stenarna (som alla vet finns precis under ytan just där)). Men han lyckades klara sig (Han hade förberett det genom att tidigare tagit sig ner till dammen och mödosamt tagit bort en massa stenar för att göra ett djupt område just där han sedan landade, detta inte gjort I syftet för att kunna låtsas dö utan för att göra området mer säkert för den bergsklättning vilken han sysslat med där). Om hon idag fick reda på att han lever så skulle hon försöka döda honom.

Orif vet om att Adam lever och att Hether skulle kunna döda honom och har därför utnyttjat detta. Orifs hus I Norra Irland som han köpte I början av 1900-talet behövde någon som passade det under tiden han sov, och där var Adam perfekt. Så Adam har fått passa Orifs hus nu I nästan 80 år.

Adam är en person som vågar chansa och är ibland lite oförsiktig och tar för stora risker. Som tur är så är han inte intresserad av pengar så han har inte sysslat med poker e.t.c.

Michael Miller
Michael jobbar som "lärare" I "vampyr-skolan" på Irland. Han "elever" är egentligen andra vampyrer som är för besvärliga för att man skulle kunna släppa ut dem I vanliga städer så han får sitta och passa dem så de inte avslöjar vampyr hemligheten (vilken inte är allmänt känns men givetvis ingen hemlighet för tex den brittiska högadeln).
Så I praktiken så håller han koll på en grupp vampyrer som om de vore människor antagligen skulle sitta inlåsta någon stans. Han gillar inte sitt jobb men han är tvingad att göra det av vampyrerna I Ryssland.

Orifs grav
Vid Orifs grav så ligger det ett skalpell som Webster tappade sist han var där. Det är alltså efter att han skärt ut en bit ur Orifs rygg.
Mer om detta kommer i och med websters experiment senare under london förklaringen

Orifs Hus
Orifs hus byggdes I början av 1900-talet och Orif har bara hunnit bo där själv I några få år. Under tiden han sov (ca 1920-2009) så har Adam Henricksen passat hans hus åt honom.

Vampyr skolan
Vampyr skolan är egentligen inte mycket till skola. Det har blivit ett ställa att lägga undan de värsta och farligaste vampyrerna så att de inte kan avslöja sin existens för människorna. Idag så finns det en lärare (som I praktiken är mer av en jägare/fångvaktare) och två elever (bråkmakar).
Var med och spela.

roligt

London Del 1

Det finns ganska mycket att skriva om London (London och Ryssland är de två största områdena), mycket av det är nedskrivet och ungefär lika lättöverskådligt rörigt som tidigare material. Här kommer det jag har.

Den brittiska adeln
Den brittiska adeln är ett förbund mellan de mäktigaste adelssläkterna I Storbritannien. De jobbar för att tillsammans stärka Storbritannien och för att maximera sin egen välfärd. De har möten ungefär en gång I månaden på olika större gårdar eller slott runt om landet och det finns folk däribland som känner till det övernaturliga som pågår I landet.

Bokklubben
Bokklubben har inte så många medlemmar men den håller hårt I dem den har. Simon och Kathryn har båda varit med I bokklubben I över 50år och har insett att den andre inte är en vanlig människa. Vampyrerna har börjat höra om bokklubben och att det kanske ska finnas någon där som vet något om den sista väktaren (vilken faktiskt är Simon). Medlemmarna är som följer:
Malva - viktig - inte
Marden - viktig - lyser mycket starkt
Jill - viktig - medelstarkt
Simon Ormelnd - viktig - inte
Gillford - viktig, är egentligen Gordon Ewingar. - Lyser svagt
Annabelle - viktig - medelstarkt
Kathryn - Över 1000år gammal. - svagt
Farnell - randon noone - lyser inte
Willette - random noone - inte
Dustin - randon noone - lyser inte
Martin - random noone - inte
Ophelia - random noone - inte

Komplikationer
   •   Tunnelbanan kommer att byggas ut vilket kommer skrämma upp Webster enormt.
   •   Det har börjat gå prat inom adel om att högadeln döljer något slags vapen som ska ha hjälp dem I WW2. Vid närmare efterforskning så går det att koppla till att Derek kanske ska ha hört om det innan han grundade W.C.
   •   Den siste väktaren är I London. Denne kan även ha kopplingar till bokklubben.
   •   Michael Duke har stulit ett magiskt föremål från högadeln och därmed blivit efterlyst I hela Storbrittanien.
   •   Cornelia och Annebelle är systrar. Och har kontakter med många adelspersoner runt om I Europa. Om spelarna söker sig till dem för att få ledtrådar så kommer de att tvivla på hur mycket de ska säga men detta kan man få reda på: "Vi vet inte var Derek är, nej. Men vi vet vad han bör ha sökt sig (Osvald)"
   •   Osvald är medlem av högadeln men är mystiskt försvunnen när spelarna kommer dit. Han ska ha haft kontakt med Derek innan denna försvann men ska sedan ha blivit ivägförd utav folk som jobbat på W.C. och som är ute efter Derek.

Annebelle
Annebelle är Cornelias yngre syster och bor också I samma herrgård. Annebelle tycker synd om sin syster och skulle vilja hjälpa henne. Hon har hört om något som ska kallas "The twilight council", vilka ska vara en grupp som har tillgång till en plats mellan denna världen och den andra. Hon har även en man som hon är gift med och som hon bor tillsammans med I ett torp vid Cornelias Herrgård.

Cornelia
Cornelia är en av de vampyrer som bor I London idag. Hon känner Derek men inte Orif. Hon har även tagit reda på vad meningen med Winter Corporation var, och hon var en av de personer som Derek stod I skuld till.
Cornelia vill hitta Derek och begära ut sin skuld på annat vis. Men hon vill inte berätta detta för någon utomstående.
Cornelia är adlig och har en stor gård norr om London, hon skulle dessutom vilja se sin yngre systers (Annabelle) älskare död. Detta för att Annebelle ska ha fallit för en människa och hon inte vågar riskera deras hemlighet, vampyrismen.
Hon och Annebelle är vakna samtidigt, och bor båda på samma gård. Med Annebelle som en hushållerska åt den rika adelsdamen.
Cornelia är en av de äldsta vampyrerna I världen och är väl medveten om hur det ligger till med väktarna och de andra vampyrerna. Hon är även säker på att det existerar svart alver vilket hon fått sota för när hon försökt berätta om det. Svartalverna förstörde hennes liv och ära, och hon blev bannlyst från Quarry Willage.
Cornelias högsta dröm vore ifall hon kunde få tillbaka sitt gamla liv som en erkänd ärkevampyr. Eller om hon kunde få hämnas på svartalverna.
Cornelias värsta mardröm vore att dö, och då bli av med sin chans att rädda sitt rykte. Hon har dock blivit erkänd av Vampyrerna utanför Ryssland och har stor makt och ett ganska bra liv I London.
Cornelias och sin systers bra liv I London lever de inte av en slump, de har huggit de andra vampyrerna I ryggen genom att sälja deras hemligheter till Högadeln. Det faktum att det finns vampyrer har de känt till länge men hon är deras viktigaste kontakt för att få reda på vad vampyrerna sysslar med. Cornelia & sin syster Annebelle är även de ansvariga för att "hålla vampyrerna hemliga" I London. Detta genom att döda av personer från press etc när de får reda på skumma saker eller genom att bara städa upp på platser där det skett saker. Om Vampyrspelaren ställer till för mycket bekymmer I London så kommer hon att bli arg på honom och troligtvis straffa honom.
Cornelia är även en före detta älskare till Derek, huruvida hon fortfarande gillar honom är inte säkert.

Gillford (Gordon)
Gillford är egentligen Gordon och har åkt till London för att både komma undan Quarry Willage och för att finna den sista väktaren.
Gillford har nyligen upptäckt att Derek har tagit massor utav hans pengar och att det nu kan bli svårt för honom att leva bekvämt. Han blev mycket arg över detta. Pengarna tog Derek från Gillford för att finansiera W.C. Så det är en massiv summa. Gillford kommer troligtvis att anställa någon för att jaga Derek.
Gillford har även insätt att den brittiska staten har börjat få upp ögonen för Demon Seed (ett annat namn för hur folk kan bli tex vampyrer) och han skulle vilja lämna bokklubben för att ta sig in hos dem och förgöra deras forskningslabb. Däremot så kan han inte lämna bokklubben utan att de andra skulle misstänka honom, och den sista väktaren skulle kunna fly.
Gillford är en utav de äldsta vampyrerna och mycket respekterad men orkar inte stanna hemma I Q.W. Och passa alla "små" vampyrer utan vill hålla sig för sig själv och leva sitt liv.

Halifax
Halifax är precis som Webster en vampyr som inte sovit en ända gång under 1000år. Han har även han börjat bli smått galen.
Halifax tror sig kunna tala med Gud. Han säger att Gud är en hon och som berättar sagor för honom hela dagarna.
Halifax kan släppa ifrån sig många ledtrådar om man orkar lyssna på honom då han faktiskt kan höra den andra världens röst (vilket skulle intressera simon oerhört om han fick reda på det).
Halifax största dröm vore ifall han fick komma till sin gud, om han fick komma till den andra världen.
Halifax största mardröm vore ifall hans gud övergav honom.
Det finns inte någon faktiskt gud som talar till Halifax utan det han hör är ekon av drömmar från den andra värden (värden som består av energin som skapar vampyrerna etc. Den energin som väktarna tog ifrån och den de är väktare för).

Jill
Jill är den yngsta medlemmen I bokklubben och är bara 14år. Hon är däremot ingen vanlig människa utan är halv-troll och letar efter sin bror Oscar för att få veta vad som hände på W.C.
Jill är ganska smart men inte så otroligt som vissa andra. Hon vet inte om vart Olfrejd är men hon har börjat misstänka att det finns vampyrer I bokklubben.
Jills högsta dröm vore att döda Victor och visa att trollen inte är sämre än vampyrerna.
Jills värsta mardröm vore ifall varulvarna återvände till världen. (Lär inte ske då de är utdöda)

Kathryn
Kathryn är en medlem I bokklubben och är över 1000år gammal, alltså äldre än nästan alla vampyrerna. Men Kathryn är ingen vampyr. Kathryn är knappt magisk, hon tror sig vara förbannad.
Kathryn vill bli av med sin förbannelse då hon har insett hur den fungerar. För att hon ska leva så måste andra dö, andra personer som är I hennes närhet. Det är alltid personer som står henne nära och ofta personer som är ganska unga. De dör med ganska jämnt mellanrum, några år, det är nästan uteslutande olyckor men hon är alltid närvarande.
Kathryn har börjat ta avstånd från folk och vågar inte riktigt lära känna någon då hon är rädd att de ska försvinna, tas ifrån henne. Hon har samtidigt börjat vänja sig och slutat drömma om att de ska gå över, eller att hon själv ska dö.
Katheryn är en av de äldsta medlemmarna I bokklubben (Bokklubben är dock inte så här gammal givetvis).
Kathryns högsta dröm vore ifall hon kunde träffa drakarna igen för hon tror att de vet något om hennes förbannelse. Hon har träffat drakarna för väldigt länge sedan.
Kathryns värsta mardröm vore ifall Simon dog. Simon är nämnligen den ända person som inte dör när han är I närheten av Kathryn har hon upptäckt, dock så vet hon inte att det var han som "förbannade" henne. Hon vet även om att Simon lever längre än vanligt, hon vet däremot inte ifall han är äldre eller yngre än henne själv.

När Simon låtsas dö efter ett tag in I kampanjen (för att undkomma Gordon) så kommer Katheryn att låtsas vara förstörd och försvunnen när hon hjälper honom att komma undan.

Lucas
Lucas jobbar för Andrew. Han är en av de yngre vampyrerna och är ute efter att hitta den sista väktaren. Han kan inte kontakta Andrew just nu för Andrew sover I flera år till. Lucas har länge jagat väktaren utan resultat, Andrew har därför blivit arg på honom och hotar honom med att han måste hitta något I varje fall innan nästa gång har vaknar.
Lucas har varit I London länge, han tror att han är väktaren på spåren och att han är den som tillslut kommer få den stora äran att fånga denne. Dock så har han alltför lat och ineffektiv för att lyckas.
Lucas kommer att försöka fråga ut spelarna efter ett tag om de inte är väldigt försiktiga.
Lucas dröm är att fånga väktaren och då göra världen till en bättre plats för vampyrerna och få bli erkänd av Andrew. Hans värsta mardröm vore ifall de andra väktarna kom ut eller ifall Andrew dödar honom (han kan gå så långt som att försöka mörda Andrew för att undvika detta).

Malva
Malva har börjat bli gammal. Hon har hela sitt liv varit intresserad av övernaturligheter och har på sena år hört talas om bokklubben. Hon är en vanlig människa men har ändå börjat inse att det inte bara är vanligt folk som är med I bokklubben.

Marden
Marden är ett spöke, en ande av bokklubbens grundare.
Marden var den som grundade bokklubben, men under ett namn som ingen kommer ihåg idag. Hon blev även rörd av den andra sidan. Och kraften växte sig väldigt stark I henne, hennes fantasi var otroligt stark och den andra världen var fortfarande ganska stark. Det var Simon som rörde henne. Marden dog sedan av ålder men dennes magiska halva var så stark att den inte ville dö, att den kunde kämpa sig kvar och inte gå till den andra världen.
Marden lyser klart övernaturligt med den andra synen och hon vägrar att någonsin avslöja sig.
Marden har även förstått vad för situation Simon är I så hon pratar nästan aldrig med honom utanför bokklubbens möten för att inte avslöja honom. Hon är den ända som vet att han är en väktare.
Marden har kvar sin kropp. Just nu ligger den väl konserverad I ett kylskåp på botten utav Themsen. Varje dag så går hon till den bror från vilken hon släppte ner skåpet och stannar vid broräcket.
Mardens högsta dröm är att kunna få komma tillbaka till sin döda kropp (vilket är omöjligt praktiskt taget).
Mardens värsta mardröm vore ifall 1. Hennes kropp blev avslöjad eller 2. Simon blir avslöjad
Marden kommer också att hjälpa Simon ifall det behövs.

Micheal Duke
Micheal Duke är en adelsman som tidigare räknades till den brittiska högadeln men som idag fly efter att ha föråt dem och nu har deras vrede.
Det Micheal Duke gjorde när han förrådde  den brittiska hög adeln var att han snodde en telefon från dem. En telefon som ska när man ringer med den, ringa upp den person man tänker på, oavsett om man vet vem det är är eller inte, och oavsett om denne har bytt telefon nummer. Det kanske inte låter som så mycket men den gör så att man skulle kunna nå den sista väktaren, eller the twilight council.
Var med och spela.

roligt

London Del 2

S1
S1 är ett kvinnligt försöksexperiment gjort utav människor under andra världskriget. Webster är en av de som forskade på experimentet. Experimentets mening var att kolla vad man kunde göra med Demon Seed. Resultatet var skakande och skrämde upp Webster så ordentligt att  han dödade alla andra som kände till det och stängde sedan igen det. Han lämnade det I glömska.
S1 är den första I en rad experiment och den ända som han utvecklas långt nog för att kunna klara sig själv om hon kom ut. Hon är för tillfället I en kapsel (liknande de på W.C. Fast mer primitiv) I det övergivna labbet.
S1 är skapad av energi från den andra världen samt delar av Orifs DNA (som togs från honom när han sov senast). Orif (eller någon annan) kan upptäcka detta genom att Orif har en fläck på ryggen som lyser extra starkt när man använder synen, det är där Webster har helat honom.
S1 har varit mänsklig från början.
När S1 var människa så hette hon Laurianne. Hon hade en syster som var svårt sjuk och andra världskriget var I på gång att bryta ut. Men hon hade hittat en räddning. Ett gäng forskare som hon hade jobbat för ett tag (sprungit ärenden, städat, etc) erbjöd henne en möjlighet, de kunde försöka hjälpa hennes syster, men då måste hon förstå att de skulle ta tid och vara svårt, de jobbade på ett hemligt läkemedel, ett nytt sätt att behandla svårt sjuka. Men de behövde något mer, de behövde henne själv. Hennes gener/DNA skulle varit till stor hjälp då de var så lika hennes syster. De behövde ingen övrig betalning, datan de fick av experimentet var nog. Så hon släppte allt, alla sina kopplingar till sitt gamla liv, sa hejdå till alla vänner och bekanta och gick under jord. Sen, blev hon förråd. Forskarna utnyttjade sin chans och deras experiment var inte alls av samma karaktär som Laurianne blivit lovad.
S1's dröm är att få reda på vad som hänt, vem hon är. Och varför hon har Orifs gamla (allt fram tills ≈1930) minnen. Hon vill även rädda sin syster S2 som bara är ett barn (ca 10år gammalt) och som inte kan se eller tala. S1s mardröm vore ifall forskarna återvände till labbet och började göra experiment igen, på henne, eller ännu värre, hennes syster.

Simon Ormelnd
Simon är den ända väktaren som fortfarande lever. Han låtsas vara en gammal man som deltar I en bokklubb I vilken han har samlat en del övernaturligt folk. Han har insätt att vampyrerna har börjat komma honom på spåren och att han snart blir ställd mot väggen.
Han är även den som gav Marden sin förmåga för väldigt länge sedan.
Simons högsta dröm vore ifall han kunde befria alla de andra väktarna. Eller om han kunde döda alla vampyrer (Då detta borde ge honom tid för att göra det första).
Simons värsta mardröm vore ifall Realm (den andra världen) kollapsade, detta skulle inte bara leda till hans död utan många fleras. Kanske hela världen.

Webster
Webster känner Orif sedan tidigt 1000-tal och har bott I London sedan dess. Han vill mest flyta omkring och chilla. Det går inte att hota honom men han kan mutas eller lockas till att göra saker.
Webster är inte alltid helt ärlig utan väldigt självisk. Orif vet om detta. Webster har råkat I trubbel flera gånger och har ibland varit nära att avslöja hela vampyr hemligheten. Det finns tillfällen då andra vampyrer velat göra sig av med honom men han är duktig på att hålla sig undan. Har har däremot skaffat sig några odödliga fiender och kan vara farlig att visa sig vän med.
Webster har även den unika förmågan att kunna hela mindre sår med magi. Detta är ändå väldigt jobbigt för honom men han försöker alltid dölja det.
Webster är en av de som forskade på experimentet I London under andra världskriget. Experimentets mening var att kolla vad man kunde göra med Demon Seed. Resultatet var skakande och skrämde upp Webster så ordentligt att  han dödade alla andra som kände till det och stängde sedan igen det. Experimentet finansierades utan Högadeln.
Websters dröm vore ifall inget förändrades, han är väldigt nöjd med saker som de är och gillar till och med sin hide-and-seek lek med sina rivaler. Hans värsta mardröm vore ifall S1 kom lös.

Allard
Han som driver djurafären. Har ett stort kontaktnät med nästan alla övernaturliga utanför London och ifall man vill starta en rebell rörelse emot Q.W. Så är han en stark bundsförvant. Han har en hel del kontakter som andra vampyrer med värdighet inte skulle närma sig, bla svartalfer, därför har andra vampyrer en delad mening om honom.

Osvald
Osvald är den första adelspersonen som Cornelia tror att Derek kan ha sökt tillflykt hos. När de kommer till Osvalds residens så kommer den däremot vara tom, och om spelarna undersöker så ser de att ingen har varit där på 1-2 dagar, farstu-dörren är uppbruten och det finns leriga fotspår inomhus, det ser ut som om någon har lyckats bränna upp en större mängd böcker och papper på bakgården också och de ska ha varit väldigt noggranna. Det ända som går att finna är ett brev (från Derek!) som säger att forskarna troligtvis har åkt till Quarry Willage nu för att söka efter honom och han misstänker att flera av S4 forskarna från W.C. Borde söka upp Osvald snart och att han ska be dem åka till forskarnas nu troligtvis övergivna labb.

Willette
Stödjer men är inte en del utav vampyrerna. Är en människa.

Andrew
Andrew ska vakna omkring slutet av Juni och ta sig till London. Han vill då söka upp Lukas för att få information vilket inte Lukas kan ge honom. Enligt honom så är detta Lukas sista chans eftersom han letat efter väktaren så länge utan att lyckas.
Andrew har även en mänsklig dotter vilken han inte känner till, hon är dock relativt gammal vid det här laget.
Andrew är ganska gammal men inte lika gammal som tex Gordon.

Avaline
Avaline är arg på Andrew. Hon kan åldras men gör det väldigt långsamt.

Velma
Velma vet om att Bokklubben finns men inte mycket mer om den. Hon är även gammal vän med Derek.

Wriston
Wriston tillhör den britiska hög adeln.

Henrietta
Henritta får hjälp utav den britiska hög adeln med att leta efter Derek.

Marcus
Marcus blir anställd utav Lucas ifall lucas vill döda Andrew. Marcus tror sig vara en väldigt duktig vampyrjägare och ifall han möter spelarna så kommer han eventuellt att tro att de är vampyrer beroende på hur de agerar.



Detta tror jag är allt nedskrivet material jag hade om London, resten höll jag i huvudet eller improviserade. Jag är inte säker på att allt stämmer till 100% med hur de fick bli när vi spelade eller ifall alla användes.

Det finns även en eller två ganska stora tankekartor skapade i Cmap-tools, ska se om de är uppdaterade nog och om jag kan göra dem till bilder och ladda upp här senare.
Var med och spela.

roligt

Ryssland Del 1

Grupper

Evingar
Evingar är en av de äldsta -vampyr- familjerna I Quarry Willage. Och tillhör de tre stora familjerna. Ingen av deras medlemmar går under namnet Evingar idag utan familjen ska ha dött ut under 1300-talet.


I Familjer Evingar ingår (med deras 2011 namn först och deras vampyrnamn inom parenteser):
Gillford Fisher (Gordon) - Är I London I början av kampanjen -
Hether Eton (Cecily)
Alice Eton (Amy)
Orif — (—)
Derek Eton (Daniel)
Ralph Danilov (Reynold)
Andrew (Giles) - Sover I början av kampanjen
Lucy (Lucy) - Sover I början av kampanjen

Rains
Rains är också en av de tre gamla vampyr familjerna. Precis som Evingar så går de inte under det namnet under annat än vampyr-till-vampyr.
Familjen Rains håller främst till I Quarry Willage men de vill flytta till North Halftown för att de känner att de har mer möjligheter till makt där. De vill med andra ord inte konkurrera med familjen Evingar, de flesta av dem I alla fall.

Rains består utav:
Elena (Filippova) Rains
Veronica (Sokolova) Rains
Marina Rains - Sover I början av kampanjen -
// Viktor Rains - Sover I början av kampanjen - //
Lev Rains - Sover I början av kampanjen -
Matthew Rains - Sover I början av kampanjen -
Charles Rains - Sover I början av kampanjen -
David Rains - Sover I början av kampanjen -
Beatrice Rains - Sover I början av kampanjen -
Angelica Rains/Helewidis - Försvunnen

Stafford
Stafford är en fjärde stor vampyr familj som konstigt nog inte har gjort så mycket liv av sig de senaste åren. De senaste hundra åren.
Stafford tror alla består av massa personer men de har egentligen börjat dö ut.
Mördarna tror idag att det inte finns någon Stafford kvar.
Egentligen finns det en Stafford kvar I livet. Hon kommer snart att vakna upp. Hon heter Natalya (utal: nah-TAH-lyah).

White (King)
Familjen White är den äldsta vampyr familjen I Ryssland och egentligen den äldsta vampyrfamiljen I världen.
Familjen White är när spelet börjar den familj som regerar I Northen Halftown. Givetvis utan att några utav invånarna vet om någonting men Aleksandra är den idag regerande adelspersonen
Tyvärr så har de inga bevis på detta idag då deras familje-överhuvud har varit försvunnen I många många år, och de är idag de ända som egentligen tror att han existerar.
Familjen White (vilka föredrar att bli kallade "King") består idag utav:
Aleksandra White
Molly White - Sover I början av kampanjen -
Harlan White
Och deras försvunne stamfader:
Anatoliy (utal: ah-nah-TO-lee) King

Adelspersoner som inte är vampyrer
Det finns flera adelspersoner som inte är vampyrer. De flesta har helt enkelt hoppat på tåget om att vara adel genom att ha pengar. Många av dessa familjerna kom till makten när sovjet föll, de kallas av andra adelsmän för Nyadeln. Andra familjer har kommit och gått med åren. En genomgående grej är att många tappat sin makt när deras pengar tog slut, eller att de aldrig blev erkända adelsmän utav rådet och därmed inte fick några platser där.

Ny adeln:
Francis Miner
Maria Miner
Isaac Froggenhall
Victoria Froggenhall
Reynold (Boris) Demidov
Alina Suvorova
Vera Ermakova

Rådsmötet och röster
Röst berättigade personer och grupper på rådsmöten.

Rådsherre: Stanislav Brokehill
Röstberättigade personer (efter grupp):
Gammel adeln:
Hether Eton
Alice Eton
Ralph Fedorov
Elena (Filippova) Rains
Veronica (Sokolova) Rains
Aleksandra Hunt
Harlan Williams
Derek Eton (då frånvarande bestämms utav Etons äldsta medlem, Hether)
8 röster

Ny adeln:
Francis Miner
Maria Miner
Isaac Froggenhall
Victoria Froggenhall
Reynold (Boris) Demidov (inte ännu adel men ska röstas kring I slutet av nästa vecka)
Alina Suvorova
Vera Ermakova
Gregory Voronin
6 röster

Personer

Alice
Går under namnet Eton I början av kampanjen.
Alice har en hemlig romans med Philip A.
Alice har börjat misstänka att Hether gömmer något, och hon har även hört att Viktor har återvänt till staden(!).
När hon får reda på att spelarna är magiska så kommer hon be att få tala med dem. Hon kommer (ifall de inte redan kan det) visa dem hur man kan "se"  och hon kommer även berätta om sina misstankar kring Viktor och Hether. Hon kommer även säga att Quarry Willage är ett centrum för det magiska I världen. Hon kommer inte vilja svara på så mycket frågor utan hon kommer I smyg försöka utnyttja spelarna till att ta reda på mer om Derek. Hon kan som hållhake berätta för spelarna att allt magiskt I världen är hotat och kommer troligtvis att dö om ingen hittar ett sätt att stoppa det på, tyvärr är detta något som hon (utger sig för att) inte vet(a) något om utan bara hört när Hether och några andra I gammel adeln pratat om.
Alice har mördat av hela familjen Stafford för att hon viste att de födde upp varulvar (samma som Derek gjort idag fast över en längre tid).

Elena Filippova
Elena (Filippova) Rains.
Elena Filippova är drottning över Northen Halftown, en position som är av större vikt än vad man kan tro då där finns Henrick's gamla raserade borg under vilken han är begravd (levande men sovande!)
I vinden på Elenas enorma hus så är det inrätt som barnkammaren I ett dockhus, gulligt och perfektionistiskt. Och mitt bland detta så finns Charles Rains kista I vilken han sover. Det är en vit mycket vackers utsmyckad gravkista I barnstorlek. Svartalverna har fått höra om detta och är intresserade av att få tag I kistan för utpressningssyfte.

Victora Froggenhall
Victoria Froggenhall känner till trollen som bor på många utav bondgårdarna I Quarry Willage. Hon tror att de är skapade utav djävulen och att prästen måste döda dem, han däremot tror inte på henne. Om han blev övertalad så kanske han skulle försöka driva folk I staden till att döda trollen.

Alina Suvorova
Det sägs finnas en uråldrig guldskatt gömd I skogen utanför Quarry Willage, Alina Suvorova har hört om den men vågar inte själv gå ut och leta.

Veronica Sokolova
Veronica (Sokolova) Rains
Svartalverna vill ha tillbaka sin artefakt som Veronica Sokolova har stulit.

Hether
Inga anteckningar sedan tidigare. Dock så är hon inblandad i en utav komplikationerna, hon vet om att en av de 5 väktarna har kommit loss, dock vill hon inget säga. Mer om detta kommer under komplikationer.

Angelica Rains
Angelica Rains/Helewidis

Philip
Hemlig älskare med Alice. Är väldigt intresserad utav pengar och jobbar som advokat. Är inte vampyr eller adel.

Ralph Danilov
Inga anteckningar sedan tidigare.

Andrew (Evingar)
Andrew är en av vampyrerna och han sover när kampanjen börjar. Han var däremot vaken den 2/2-2011.
Han har för många år sedan anställt Lucas för att finna den sista väktaren. Mer om Andrew står under London tror jag.

Gordon
Gordon är en av de äldsta vampyrerna men är inte I Quarry Willage I början av kampanjen.
Om man frågar efter honom så kommer först alla att förneka att de känner någon Gordon. Om det är vampyr-till-vampyr så säger de flesta att han sover. Men några få vet om lite mer och de kan säga att han är I London. Mer står under London.

Gregory Voronin
Första gånger spelarna kommer till Quarry Willage så kommer de att bemötas av att Gregory ska ha en fest dagen efter. Se dokumentet "Gregory's fest" för detaljer.
Gregory är inte en vampyr men han är en av de människor I hela Quarry Willage som kommit på bäst fot med dem.

Roma Fedorov
Roma Fedorov är busschauffören som kör spelarna till Quarry Willage.
När spelarna kommer så kommer han att bli förvånad och utbrista något I stil med:
"Ska alla ni med bussen?! Det var inte igår det som man hade folk med sig."
Han kommer berätta följande om Quarry Willage och sitt jobb:
"Jo jag har jobbat som chaufför här I över 20 år. Det är kanske inte så lång tid men det känns som det I detta landskapet.
Denna bussen kan tyckas lite liten men det är inte direkt så att mycket folk åker här. Bussen går ju bara till Quarry Willage, ja och Halftown på söndagar. Och vad ska folk dit och göra egentligen?
Anledningen till att det över huvud taget gå en buss dit är för att jag har posten deras med mig också.
Vad ska ni dit och göra egentligen?"

Lite oavsett vad de säger så kommer han fortsätta berätta om staden efter ett tag av småprat.
"Det bor väll ändå en 5000 där. Men inte är de intresserade av omvärlden inte. Nej då. En buss om dagen räcker, vist är det är löjligt(?). Vist, varutransporter kör ju dit också, men inte mycket mer.
Och vad gammelmodiga de är, de är många där som inte har el eller rinnande vatten ens, så man kan ju undra varför de bor kvar. Känner väll inte till mycket mer av världen gissar jag.
Utöver det engelska namnet och sin ignorans för omvärlden så har de även även en adel. Har ni hört något så löjligt? Men det är väll det som blivit av vårt kära Sovjet nu. De som har, tar. De rika blir rikare och får all makt."

Han känner grundläggande till staden och byn norr om den och kan berätta lite mer ifall spelarna frågar på.
Han kan även berätta om att sovjetiska myndigheterna ska ha byggt upp något I Northen Halftown innan sovjets fall ifall spelarna frågar på. Han vet inte mycket om det och skämtar om att det säkert är något krigsexperiment kvar sedan kalla kriget. Han vet däremot att det inte är helt nedlagt då det fortfarande kommer post dit ibland.

Stanislav Brokehill
Stanislav Brokehill är rådsmannen I Quarry Willage. Han jobbar, precis som sin far, farfar, farfarsfar osv I rådshuset. Där är han talesman under rådsmöten och annars bokför allt noga. Han agerar även dommare I staden och har på såsätt fått sig en viss makt. Men han har något som är mycket viktigare än makt och det är kunskap. Han vet mycket väl hur det ligger till med adeln I Quarry Willage och att det finns övernaturligheter.
Stanislav själv är bokstavligt talat inte klok. Och det var inte hans far häller, osv. Han har ingen familj, men han har en son som har har adopterat och som han har börjat träna/uppfostra till sin efterföljare (han har faktiskt tränat/uppfostrat honom I ca två år innan han officiellt avslöjade det).
Han jobbar inom stadens stadskontor ihop med omkring tio andra skrivare med bokföring om allmänna saker I staden, där är han den med högs respekt och han kan nästan ses som borgmästaren I staden.
Stanislav skulle inte förråda vampyradeln för något för de är dem som gör hans liv, även om han kan tyckas som en färgglad skojare så är han familjen Evingar, Rain och White trogen in I döden.
Stanislav (eller rättare sagt hela familjen Brokehill) är vampyrernas värktyg för att kontrollera Quarry Willage även när de sover.
Stanislav kan avslöja att han är "bunden" till gammeladeln om man pratar tillräckligt med honom, han är faktiskt förhäxad att följa dem av en urgammal förbannelse.

Mike Wright
Författaren. Och mycket påläst om mytologi och folklore.

Aleksandra Hunt
Aleksandra skulle få en massa pengar från Derek som nu har försvunnit, om ett tag kommer hon troligtvis att söka upp familjen Eton för att begära pengar av dem istället.

Harlan Williams
Inga tidigare anteckningar.

Vera Ignatev
Kelpien. Brukar förstöra för vampyrerna i QW. Är inte allierad med varken dem eller svartalverna egentligen.

Anatoliy King
Inga tidigare anteckningar.
Var med och spela.

roligt

Platser

Gregory's fest
Efter att spelarna mött Råds-talesmannen "Stanislav Brokehill" så kommer de att gå på festen med honom, hoppas jag. Annars så har de inte så mycket att göra den kvällen.
Festen är på Gregory's herrgård och börjar utomhus och det är som tur är en solig dag, till en början I varje fall.
Flera långbord är uppdukade eftersom hela staden var inbjuden (inte för att han räknade med att mer än kanske 200-300 personer skulle komma, baserat på tidigare tillställningar), och för de som inte får sittplats så går det jätte bra att gå omkring och mingla och dricka gratis.
Några av borden är reserverade för folk som är speciellt inbjudna eller har anmält sig komma I förväg. Där ska bland annat spelarnas nya vän vara, och eftersom de bara är 3 stycken så lyckas han lätt fixa plats åt dem också. Annars om spelarna insisterar på att inte tränga sig på så kommer han prompt att introducera dem till sina bordsgrannar.
På festen så kommer följande personer att närvara bland adeln och hedersgäster:

Hether Eton
Alice Eton
Ralph Danilov /*Fedorov*/
Elena (Filippova) Rains
Veronica (Sokolova) Rains
Aleksandra Hunt
Harlan Williams

Stanislav Brokehill
(Ny adeln:)
Francis Miner
Maria Miner
Isaac Froggenhall
Victoria Froggenhall
Reynold (Boris) Demidov
Alina Suvorova
Vera Ermakova

Och  givetvis Gregory Voronin själv.

Forskarnas övergivna labb
Det övergivna labbet ligger I en mindre kuststad I norra sibirien. Det är I en av magasinen vid hamnen. Detta är labratoriet som användes för att göra de första experimenten innan Derek beslutade bygga W.C. När allt går dåligt så är det troligtvis hit flera av sektor 4 forskarna kommer söka sig. Några kanske även reser till Q.W.

Komplikationer
   •   Ny adeln vill ha fler röster I rådet då de känner att gammeladeln har total kontroll.
   •   Svartalverna vill ha tillbaka sin artefakt som Veronica Sokolova har stulit.
   •   Någon har nyligen stulit mycket pengar från stadskassan men polisen I staden gör inga framsteg I undersökningen.
   •   Det sägs finnas en uråldrig guldskatt gömd I skogen utanför Quarry Willage, Alina Suvorova har hört om den men vågar inte själv gå ut och leta.
   •   Vampyrerna vet om att de inte kan bli fler och vill hitta en lösning.
   •   Gregory har kommit väl överens med vampyrerna men han måste hämta ett föremål från en plats I skogen (gorgonernas slott) för att få bli en av dem. Tyvärr så vet ju Ralph om att det inte kan bli fler vampyrer men han säger inte det till Gregory.
   •   Aleksandra skulle få en massa pengar från Derek som nu har försvunnit, om ett tag kommer hon troligtvis att söka upp familjen Eton för att begära pengar av dem istället.
   •   Alice har ett förhållande med Philip som hon inte kan berätta om då han inte är adel eller knappt ens gillad.
   •   Gammel adeln håller sig mycket innomhus på dagarna och ute mer på kvällarna nu på sommaren.
   •   Ett gäng forskare från norra sibirien har kommit till staden, de har för tillfället låst in sig på ett vandrarhem (samma som oskars karaktär är på)
   •   Flera av vampyrerna blir oroliga nu när det kommer personer till staden som "glöder".
   •   Andrew sägs ha gömt en stor skatt under staden. Alla I gammeladeln vet om detta och vill leta efter den, men de kan inte göra det utan att de andra märker.
   •   Svartalverna tror att människorna tar över deras värld och de kommer att försöka ta sig ut snart.
   •   Kelpien lever.
   •   Gorgonerna lever.
   •   Nästan alla övernaturliga väsen vill veta hur de är skapade. Bara några få vet och de säger inget.
   •   En utav väcktarna har kommit loss, Hether Eton och Gordon är den ända som känner till detta men om det kommer ut så kommer det bli panik hoss vampyrerna.
   •   Victoria Froggenhall känner till trollen som bor på många utav bondgårdarna I Quarry Willage. Hon tror att de är skapade utav djävulen och att prästen måste döda dem, han däremot tror inte på henne. Om han blev övertalad så kanske han skulle försöka driva folk I staden till att döda trollen.
   •   Veronica Sokolova vill bli en alfa vampyr genom en ritual, hon har kommit över en utav Harlan's (white) gamla böcker om vampyrismen men kan inte avslöja att hon vet om hur vampyrismen kom till utan att avslöja hur hon vet det. ????
   •   Alice har mördat av hela familjen Stafford för att hon viste att de födde upp varulvar (samma som Derek gjort idag fast över en längre tid).
   •   Derek har hittat gamla papper från Stafford som fick honom att vilja skapa varulvarna.
   •   Derek's hus innehåller många ledtrådar men ingen utav vampyrerna har vågat ta sig dit, för rädslan att bli upptäckta. Det finns flera som skulle kunna tänkas anställa spelarna.
   •   Elena Filippova är drottning över Northen Halftown, en position som är av större vikt än vad man kan tro då där finns Henrick's gamla raserade borg under vilken han är begravd (levande men sovande!)
   •   Viktor är tillbaka efter att ha varit på jakt efter de troll som ska ha gömt sig med drakarna.

När de återvänder - Typ där vi slutade har jag för mig...
När de återvänder till Ryssland så har inte vampyrerna där legat på latsidan direkt utan en del drös nytt har kommit till.

En av dem har förstått att svartalverna har fått sin dåliga ide och kanske tänker gå till stan med den, hen erbjuder spelarna att lura svartalverna mot att sedan hjälpa dem finna Derek eller alternativt annat som de vill om det är realistiskt.
En av dem vill veta vem det var som bröt sig in I hennes hus och tog kistan och om spelarna kan ta reda på det så kan de få hennes lojalitet.
En av dem säger sig veta vart Derek finns. Hen påstår att en annan av dem gömmer Derek I familjen Ettons sommarstuga några mil bort uppe I bergen.
En av dem har tagit reda på vilka spelarna är och kanske till och med sagt det till alla andra eller många av dem åtminstone.
Två av dem har dött (!) och flera vill hitta mördaren men alla värkar inte så väldigt intresserade, en form av "jag är odödlig och det kan inte ske mig" säkerhet finns hos flera men inte alla.
En till kommer snart därefter dö.
Viktor har kommit tillbaka men han vågar inte träffa vampyrerna men när han ser att spelarna kommer bra överens med vampyrerna så uppenbarar han sig för dem, de kan märka av honom när han smyger omkring ibland. Han har även kontaktat prästen I staden och de håller nu på med en sista trolljakt.
Om de frågar folk så är det få som skulle tro på den skapelseteorin som Allard berättat om.
En av vampyrerna kommer komma med förslaget att bomba QW när skiten träffar fläkten, men bara om de är allierade.
Det är just nu viktigt att få spelarna att förstå att det kommer bli problem.

Ledtrådar

Breven från Dereks lägenhet
Gamla anteckningar:

1152-07-15
Jag vet att Familjen Stafford sysslade med vargar förut, och jag ska prata med Cecily ifall hon vet något mer om det, jag vet att vargarna har skrämt upp många I byn.
//Daniel Evingar

1220-11-20
Nu har det äntligen lugnat ner sig I byn igen, det har inte varit lugnt sedan Henrik vaknade och upptäckte vargarna I skogen. Först så...

Men nu när Henrik är död och Viktor givit sig iväg så har allt återgått till det normala.
//Daniel Evingar

Moderna brev:

Tack för ritningarna på Winter Corporation och vi har nu diskuterat igenom planen.  Vi tänker inte stödja dig finansiellt, däremot så kan vi tänka oss att att uppehålla kontakten och utbyta rapporter vid resultat. Vårt gamla erbjudande kring att använda vårt labb för upp till 5 exemplar kvarstår. Däremot så kvarstår även problemet, vi saknar ju fortfarande en avgörande ingrediens.

Jag förstår ditt problem beträffande de uråldrigas brev men vi kan tyvärr inte hjälpa dig om du inte låter oss kolla. Som tur är så kan vi bekräfta att vi bör ha tillräckligt med data inom 1 år oavsett.

Citat från breven mellan två vampyrer
Från Aleksandra Hunt till Alice Eton.
Inte hela breven men citat från dem:

"Denna staden är helt fruktansvärd, en ända stor hög av invallade missfoster. Det är inte konstigt att vi har tappat de brittiska vampyrernas respekt. Hur ska de kunna se upp och lyda oss om vi själva inte lever bättre än såhär."

"Det är då inte klokt vad allt folk klagar, det är ju inte som att vi egentligen behöver lyssna på dem. De är inte värda mer än blodet som flyter I deras ådror. Vi borde bara låsa in dem I någon källare, mata dem en gång om dagen och skulle vi vara kvitt de här bekymren."

"Jag avskyr sommaren, vist syns inte blodspår lika bra nu som det gör I snö men värmen tar kål på mig."

"Vad tror du det där med Andrew kan bero på? Det kan väll inte vara en av de andra som gjort det? Jag ryser lite vid tanken på det men vem annars skulle kunna ta ner honom? Å andra sidan så måste det varit ett tecken på att han blivit klen på senare år, tror knappast att det skulle kunna ske dig, eller mig för den delen. Familjen Rains värkar ha fått för sig att det skulle vara Viktors fel också, men det tvivlar jag på."

"Vad tror du om Stanislavs pojke? Är han förstörd och redo för sitt nya liv ännu? Ska bli spännande att se honom introduceras nästa sommar."

"Jag tror att saker måste göras snart, allt för mycket problem har uppstått de senaste åren och alla andra här är för ignoranta och värdelösa. Jag föreslår att vi lämnar det är stället och "ansluter oss" till de brittiska vampyrerna."

"Hörde ett rykte om att Daniel ska ha tagit Gordons pengar för att finansiera sitt winter corp projekt."

Ytterliggare
Det finns även de handskrivna dokument som vi bland annat fick när vi tjuvlyssnade på ett av familjen Etons möten och lite annat.

Detta var allt för Ryssland. Det kommer även lite mer blandade dokument snart.
Var med och spela.

roligt

Skrinet - Det som en av karaktärerna började med i sin ägo.

Angående bilderna
   Bilderna här i hittade i ett kuvert som Gillford hade. Jag vet att han tog kuvert från en man vid namn Micheal Duke, kollade på innehållet och sedan slängde det.

   Jag vet att de är viktiga på grund av diskussionen som Gillford hade med Michael efter att ha sett innehållet. Gillford började direkt förhöra Micheal om innehållet och anklaga honom för stöld av något, och även förräderi mot kronan. Micheal förnekade och avvek att svara. Tyvärr så gick de iväg till ett annat rum, för att tala ostört, innan de kommit längre, jag kunde inte höra dem.

Brev 1 - Krypterat
Ja, det stämmer som du säger. Jag är en vampyr, jag dricker blod, och har evigt liv. Men nej, jag är tyvärr inte ensam.

Brev 2 - Krypterat
Jag tror att Derek har något på gång, men jag vet inte vad. Jag ska prata med hans lärling nästa gång jag träffar honom, men jag tvivlar på att det hjälper, de har nog inte pratat på många många år.

Tydligen har jag inte här sparat vem avsändaren var men det fanns också med när ni fick dem utdelade. Det var en av vampyrerna från Q.W.

Väktarna
Adisse, Feneron, Daebyn, Gleldra och Simon Ormelnd.
Väktarna hade även andra namn som beskrev deras personlighet och förmåga, dock har jag inte dem här. Simon tex var döden. Namnen var i en ordning så att de beskrev väktarnas historia, från att de först kom till jorden och började använda sin förmåga (nyfikenhet eller skapelse glädje eller något) till att de insåg sitt misstag mot slutet och då kom döden som den femte väktaren.
   Alla väktare utom simon blev infångade utav vampyrerna under åren 1100-1900 då de hade insett att deras skapelser vampyrerna var farliga och ville förgöra dem. Mer om detta kommer då det var den sista stora hemligheten i kampanjen och allt skulle vara slut när detta var uppklarat.

Drömmarna
När ni drömmer så kommer ni i kontakt med den andra världen och de som styr över den. Den andra värden är döende då den berövats på allt för mycket energi av vampyrernas och svartalvernas fortplantning. Det är väktarna som är ansvariga för att uppehålla balansen men det har de inte lyckats med. Dock så finns även The Twilight Council vilka egentligen inte gör så mycket, det är dock dem som talar med er i drömmarna.
Typ vad drömmarna innehöll:
Du känner hur du springer I en lång gränd. Längs en lång gata. Framför sig en en man, en ryttare, du jagar honom. Du vet inte varför men du känner att du måste få tag I honom.

Du befinner dig på samma gata som varje natt. Runt omkring dig så kommer flera bekanta ansikten fram ur mörkret. Ni är där allihop, ni springer längs samma gata och jagar samma man.

Mannen tar till orda "Så ni vill ha svaret, är det därför ni jagar mig?", han tystnar för en stund. Han har stoppat sin häst en bit ifrån er. "Ni kan inte följa efter mig, jag är på väg till den andra världen, ett ställe dit ni inte kan gå.". När han ger sig iväg igen så följer ni inte efter, men ni vet. Det är sanningen som rider iväg, och detta är framtiden. Men en fråga ekar fortfarande I era huvuden "Är detta den framtiden ni vill leva i?". Ni vaknar.


blandade anteckningar som jag inte kommer ihåg vem som skulle säga
"Ni måste hjälpa mig, att förgöra gud. Gud har övergett os och sänt sin vrede äfter oss, hennes 5 riddare kom till världen för länge sedan för att utrota os. Idag så är det bara en kvar.
"Ni är inte de ända som känner till det övernaturliga I världen. Nej, det finns flera grupper. Det finns de som vill förgöra det övernaturliga. De vill döda gud, källan till allt övernaturligt. Jag vill ha er hjälp. Besök ____ och prata med honom, jag vet att det är någonting som är på väg att ske, men jag vet inte vad, och jag kan inte gå härifrån."


Brev från den sita väktaren till Victor
I början så var vi 5st. Utan mål och utan kunskap. Vist visste vi mer än människorna men medan deras ynkliga liv sprang förbi så stod vi orubbligt kvar, och frågade oss själva vad vi var här för. Snart upptäckte vi våran förmåga, jag kommer inte ihåg vem som kom på den eller när, men det förändrade allt. Först var det bara ett experiment, sedan så växte det, snart hade vi knappt koll på hur många de hade blivit. I flera hundra år jagade vi ner de som kommit undan, våra skapelser, som vänt sig mot oss. Men de tog inte slut, ni tog inte slut. Under 4000f.k. så fångade ni oss, ni hade blivit starka, och i ett vidrigt bakhåll så fick ni 4 av oss. Bara jag kom undan.

Men det är inte över än Victor.

Detta samt lite bilder från skrinet och kanske något mer är alla anteckningar jag hade. Härnäst så kommer jag att gå igenom vad som jag hade i huvudet samt hur jag tycker saker och ting gick. Respons på det vore trevligt.
Var med och spela.

roligt

Kort inlägg idag, återkommer med mer senare.

Meningen med sista etappen i historien var att ni skulle bli färdiga med utredandet på sätt och vis. Ni skulle förstå vilka alla grupperna som fanns var och ni skulle få välja sida. Sedan så skulle en tid följa där allt som till ett slut, om ni valde att rädda väcktarna som exempel så kulle ni få ge er ut och hitta deras fängelsen samt befria dem och samtidigt undvika vampyrerna som förföljer er. Det skulle nog sluta med att de tillsammans kan göra någon sorts ritual för att rena världen. Linkande så hade jag idéer på vad som skulle ske ifall ni valde att tro på högadeln, de fria vampyrerna eller på vampyrerna i Ryssland. Det sorgligaste slutet vore om ni följde vampyrerna i Ryssland och fångade in Simon, det skulle sluta med någon sorts ragnarök/armagedon för magiska varelser efter några veckor tror jag.

Jag känner att jag är lite för trött för att skriva sammanhängande och att jag inte får med alla detaljer nu så jag ska nog sova. Återkommer väll.
Var med och spela.