Glorantha second age söker nya spelare

Startat av snoffaz, december 07, 2009, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

snoffaz

Våran underbart roliga och trevliga Glorantha Secon age grupp söker en ny medspelare pga ett avhopp. Vi är nu fyra stycken inklusive spelledare som träffas typ varannan lördag klockan ett varje månad.

Känner du dig att du skulle vilja vara med skriv här i tråden eller släng iväg ett mail.

nemesiswar

Spel tillfällen

16/7

13/8
27/8

10/9
24/9

snoffaz

Det låter mycket intressant, vi får se om vi kunde få med några mer. Vi kan när som helst på kvällar och helger.Vi är inte heller medlemmar än. Utan har varit på väg flera gånger men har nu tagit oss i skägget och ska bli det, när våra barn blivit större. Tänkte svänga ner nu någon dag här i veckan till geddon.

Usually_Insane

om ni är sugna på brädspel också kan ni ju testa brädspelstorsdagarna, då är det folk på geddon och ni kan lära känna dom. själv lite sugen på något rollspel, fast jag är en novis på området :(
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

nemesiswar

helger är bäst för mig att spela, har så lite tid på vardags kvällar

om usually insane är sugen på at vara med så är saken beef så skulle vi tom kunna sätta igång med en introduktion till helgen.
att vara novis är inga problem nästan bättre om man inte känner till världen då blir de roligare för mig att berätta om den och roligare för er att utforska :)

snoffaz

Det låter kanon, vi kanske kan tumma lite på lördag. Så skulle vi kunna träffas och tjata lite, lära känna varandra lite bättre. Har du rollspelat länge. Det är klart Usally insane att du ska vara med och lvla från Novis till rollspelsmästare.

nemesiswar

lördag funkar utmärkt ska vi säga 15.00?
blir vi minst 3 så tar jag med mig introduktionen

jag har spelat sen jag var 13 typ och är 30 nu
jag började med svarta mutant och drakar och demoner 91 har spelat en hel del olika spel i små äventyr/kampanjer dem senaste 10 åren har jag spelat ett hemmagjort spel som en kompis gbg satt ihop. och lite l5r RPG det senaste också
min spel stil som GM är en hel del hack´n slash en hel del humor och en del teater, favoriserar mindre episka kampanjer när PC är bara några äventyrare som inte påverkar världen i nån större mening
pesonligen anser jag 3-5 spelare funkar bäst jag vill helst inte spela med mindre än 3 pers det blir för rörigt då och med 5 i gruppen kan någon vara borta utan att det strular till allt för mycket

snoffaz

Skulle vi kunna säg lite efter 1600, jag får inte barnvakt förens då, i övrigt låter allt kanon. Det verkar som man har något att se fram emot. Jag är tjugosex och min kompis är 29, jag började också runt tretton års ålder, 91:an väcker många fina minnen. Vi kanske kan utbyta nummer om du vill.

nemesiswar

visst inga problem 16.00 its is!

vesst PMa

snoffaz


Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

nemesiswar

13.00 på lördag 19/12 för karaktärs görning glöm inte få iväg mailet med karaktärs beskrivning i god tid så jag inner gå igenom alla

snoffaz

Spikat, kommer en från mig imorgon kväll.

nemesiswar

spel tillfällen 2010:
januari
2/1 AVKLARAT
16/1
30/1 INSTÄLLT

februari
13/2
27/2

mars
ingenting gratis improvements rolls (semseter i thailand wohoo!)

april
10/4
24/4  INSTÄLLT

maj
1/5
15/5

juni
12/6
26/6


10/7

31/7

14/8

28/8

4/9

18/9 Inställt pga en resa till Luxemburg

2/10

16/10

13/11

27/11

11/12

2010

11/12

2011

8/1
22/1

5/2
19/2

5/3 Detta datum är jag troligen på Irland men om det inte blir av så se det som ett extra inlagt spel tillfälle.
19/3

2/4
16/4
30/4

21/5

4/6
18/6

man måste ligga ett steg fram i tiden :)

nemesiswar

30/1 är redan inställt pga att jag blir tvungen att stå och laga mat hela dagen till min och min frus födelse dags fest och ALLA ni är bjudna. kari, brain, marie, malin, max och ni till som jag känner något som är också bjudna

gratis improvement roll 30/1