Inantias heliga spira

Startat av Dale, januari 27, 2009, 22.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Dale

Jaerie drog en suck av lättnad när han red över krönet och såg pallisaden runt Skulr. Reflexmässigt satte han knytnäven till halsen såsom han alltid gjort när han tackade Islye för någonting. Boken han hade med sig skulle förändra hela kyrkan, det var han säker på. Han sneglade på Orikir som red brevid honom, den ärrade legosoldaten hade beskyddat honom väl under resans gång. Han kanske skulle föreslå att Orikir skulle få Lorelmas Lilja, om han nu skulle komma ihåg det i all den uppståndelse som skulle komma. Omedvetet lade han handen på byltet han hade fastspänt framför sig på sadeln. Det viktigaste som skett på tusen år, tänkte han. En lång resa hade han företagit sig för att nå hit. Men resan hade bara börjat.

Om intresse finns, så tänkte jag nu efter en längre tids funderande dra igång en kampanj. Den kommer utspela sig i det lilla landet Siem, mestadels i städerna Skulr och Palaa (uttalas Palå). Det är ett land helt och hållet uppdiktat av mig, ingen kopiering av länder/städer/platser från andra källor.

Spelsystemet är en modifiering av drakar & demoner, kanske lite krångligare men mer realistiskt.

Vill ni vara med i en episk historia där magin är farlig, monstren ännu farligare och skatterna är värdiga en kung, sätt en signatur här nedanför.

/Dale

Getsen

Det låter skojigt. Jag är gärna med :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ewers

Låter tokskoj, är dock med i lite för mycket kampanjer just nu...

Kram /F 8)