Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Vi kör som vanligt på torsdag.
Troligen har jag med åtminstone Terraforming Mars och Viticulture.
/Carl

globetrotter

Nu till torsdag har jag äntligen fått leverans av Islebound, så den kommer med. Kanske bäst att ta med Terraforming Mars.
/Carl

mlkr

Vi kommer i framtiden få besök av en spelgrupp som är sugna på att hälsa på Armagedon för att kanske bli medlemmar. Jag tänkte att om de kan ge oss lite heads up så kan vi försöka möta upp dem med lite trevliga spel att välja mellan och att vi är några få som är beredda på att lära ut regler osv. Bara så vi inte blir tagna på sängen och är för få för att kunna ge dem ett bra mottagande tänkte jag :) Consider yourself warned ^^
/Veni Vidi Vicious

globetrotter

Markus, du får i så fall förvarna om när detta gäng kommer, så kan jag även anpassa spel till detta.

Vi kör som vanligt på torsdag. TM och Islebound kommer med.

Vill PeterW att jag tar med TIME Stories + expansion för utlåning då?
(Detta är ett riktigt bra pussel/äventyrsspel, som kom på delad andraplats i årets "Spiel des Jahres", men största nackdelen är att man kan i praktiken endast spela det en gång, för spelet och dess expansioner består av någon slags gåta, som är svår att glömma bort efteråt...)
/Carl

mlkr

Yes absolut :) det är tanken ^_^

Tips: 13/10, 17:30 kommer det en kille som tillverkar mynt i metall. Kan vara intressant för de som vill ha egna speltokens, rollspels- & lajvmynt osv. :)

Finns ett event om det på FB. Han skulle bli glad om det kommer ett gäng ^_^


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Usually_Insane

Citat från: globetrotter skrivet oktober 04, 2016, 11.37
Vill PeterW att jag tar med TIME Stories + expansion för utlåning då?

Har du spelat klar då? Jag vill ju gärna spela det men har inte tre intressenter till.

kan ju ha det i skåpet så länge
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Till basspelet för TS kan man vara antingen 3 eller 4.
Till expansionen tror jag att jag skulle rekommendera 4 spelare.
(För tvåmanna spelar man dubbla karaktärer, vilket verkar tråkigt)

Man behöver inte spela klart vid ett tillfälle, för lådan kan hantera spara undan ett läge för senare fortsättning.
Det viktigaste är att man har samma deltagare.

Jag kan tänka mig att Rasmus gärna är med på expansionen (han har redan spelat basspelet).

Vi behövde 4 "aktiva" timmar med 3 "runs" för att klara basspelet Asylum.
Expansionen körde vi fast i och bröt efter 5-6 aktiva timmar.
(Problemet var en tveksam regeltolkning, som jag antecknat på ett av korten, så du kommer inte att tveka vad som gäller. Lite besvärligt med FAQ, då man inte vill att för mycket ska avslöjas innan man spelat det.)
/Carl

globetrotter

På torsdag är det brädspel som vanligt för alla som inte hellre föredrar att dregla över youtubeinspelningar från världens största brädspelsmässa i Essen i Tyskland :-)
/Carl

mlkr

17:30 får ni besök av spelmyntsmakaren också om jag inte missminner mig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

globetrotter

Mitt nya "A Feast for Odin" är nu uppackat och påläst.
Upp till 4 spelare - worker placement - designat av Uwe Rosenberg, som gjort Agricola, Caverna m fl spel.

Jag ser fram emot att testa detta. Fler önskemål om spel?
/Carl

Usually_Insane

Sjuk kommer inte ikväll, Ni får ha en riktigt bra brädspelskväll
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

På torsdag är det dags igen och nu hoppas jag verkligen att få spela "A Feast for Odin". Flera spel medtages förstås.
/Carl

globetrotter

Det blir spel på torsdag som vanligt, fast kanske lite stökigt pga att det är konventsförberedelser. Dessutom har jag med mig 3 kamrater till klubben, som ska sova hos mig under konventshelgen.
/Carl

globetrotter

#1438
Snart är det torsdag och dags för brädspel igen :-)

Under BSK skaffade jag två nya spel, vilka visade sig vara riktigt bra. Oracle of Delphi och Great Western Trail. Dessa kommer förstås med på torsdag. Får se vad jag fyller på väskan med.
Jag kommer även att ta med plastfickor, så att vi kan skydda komponenterna till de 4 nya spelen, vilka föreningen fick i betalning av affärerna.

Sedan undrar jag om någon vet ifall man kan få tag på plastfickor tioll kort här i Borås? Jag behöver storleken 57x89 mm. (Detta är inte Magicstorlek, utan standardkortstorlek). Antingen ett 100-paket FFG (grönt) (jag har redan ett) eller av någon annan sort (jag behöver 120 st).
/Carl

globetrotter

Snart torsdag och dags för brädspel igen. Jag kommer att ha med "Great Western Trail" och "Oracle of Delphi". Ev kanske jag i morgon får "The Colonists" - ett episkt resursspel i 4 eror, vilket kan brytas i tidigare era ifall man vill.

Jag kommer att åka iväg till Belgien på spelkonvent en vecka, så jag kommer inte 24/11 och 1/12, så har ni önskemål om spel, så kan troligen PeterW förvara dem. Dock måste ni meddela mig innan torsdagen.
/Carl