Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Jag fick just ett SMS som säger att "Roll for the Galaxy" finns att upphämta hos Pressbyrån, så jag är extra sugen på att spela på torsdag :-)
För övrigt har jag förhandsbokat "Emergence Event", ett rymdspel som har vissa likheter med Mage Knight, fast det är nog betydligt enklare att lära sig.
/Carl

Usually_Insane

Jaja, dibs på roll. Emergence Event låter intressant. hoppas du får det snart så vi kan testa :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag och en del andra har säkert halvdag på nu på torsdag och lediga på fredagen. Jag har pratat med Joakim S​ och vi bestämde ihop att vi är där redan vid 17-tiden och spela fram till midnatt. Hoppas det är fler som hänger på detta.

Han har lite önskemål som jag tar med: The Witcher, Arctic Scavenger, Roll for the Galaxy. Förutom dessa tar jag med Workd without End och Attika plus NAtions the DIce game för de som vill ha något snabbspelat.

Jag hoppas att det blir bra uppslutning. Om ni inte gillar körsång på rådhustrappan eller vill se världens sämsta kortege från världens sämsta skola :-) ...vad annars kan ni göra... Vilka dyker upp?

Usually_Insane

kan komma ännu tidigare om ni vill

men ses fem så länge
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Hade gärna velat, men jag har inte tillgång till bilen förrän strax före kl 17.
Lite jobbigt att bära en stor trunk med spel på bussen...
/Carl

globetrotter

Strax dags för en vanlig speltorsdag igen :-)
Denna gången har jag med mig bl a nya spelet "Emergence Event", vilken är en sci-fi, utforskarspel. Mekaniken påminner om Mage Knight, fastän med färdigbyggd lek för varje kapten och generellt mycket enklare regler. Attackmomenten verkar vara överkomliga snälla och drabbar oftast alla övriga spelare samtidigt.
/Carl

globetrotter

Jag ska försöka komma redan vid 17-tiden, men Brain har ju dragit igång en full speldag (se annan tråd), så det är troligen full aktivitet från kl 11.
Jag spelar gärna Emergence Event igen. Har nästan skrivit färdigt en summary och upptäckte en bortglömd regel (före Empty Space encounter, men efter movement ska man faktiskt dra upp till sin handlimit igen). Det borde bara ta halva tiden denna gången (sa optimisten).
/Carl

Usually_Insane

Citat från: globetrotter skrivet maj 13, 2015, 10.36(före Empty Space encounter, men efter movement ska man faktiskt dra upp till sin handlimit igen)

Ändrar ju hela spelet...
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

I morgon blir det spel kl 18 som vanligt!
/Carl

globetrotter

Jag hoppas på god uppslutning till torsdagens brädspelsevenemang!
/Carl

bengan-bengtsson

Jag tänker komma ^^
/ Erik Bengtsson


Skickat från min iPhone med Tapatalk

globetrotter

Spel i kväll som vanligt!
/Carl

globetrotter

Jag hoppas på bra uppslutning i morgon kväll!
/Carl

globetrotter

På torsdag är det dagen före midsommar. Själv har jag inget inplanerat för helgen och spelar gärna på torsdag, ifall det dyker upp någon, men kommer det ingen mer, så får jag ställa in det.
/Carl

Usually_Insane

räknar med att komma i alla fall, ta med lite tvåspelarspel?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit