Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon torsdag. Eftersom det är röd dag på fredag, kanske vi kan spela fram till midnatt.
Jag har väl med mig samma spel som sist, dvs endast nya spel...
/C-G

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon. Skulle det bli 4 st som kan och vill spela Sid M Civilization med Fame & Fortune så kör jag gärna det. Har med Mage Knight, men är inte påläst till 100%. För övrigt samma nya spel som tidigare veckor.

Jag har för övrigt idag lagt en beställning på Ora et Labora och Dungeon Petz.
/Carl

globetrotter

I morgon har jag med Uwe Rosenbergs senaste spel, nämnligen Ora et Labora. En höjdare som jag testade med bl a Peter för en dryg vecka sedan och nu har köpt ett eget ex av.
/Carl

Usually_Insane

hmmm, inte för att vara sån, men jag hjälpte till att puncha det bara

verkade dock vara en variant av Agricola, så dom som gillar det gillar nog detta... *Host*Lallo*host*
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Sorry Peter, kom just på att nr 4 var Ölme. Men då har du i alla fall något att se fram emot.

Jag skulle vilja säga Ora et Labora är en bättre variant av Le Havre, vilken är bättre än Agricola. Gillar man resurshanteringsspel så! 11 dubbelsidiga resursbrickor, som det finns 30-55 st av varje, kan ju få vilken resursnörd som helst att dregla. :-)
/Carl

roligt

Ora et Labora var riktigt skoj, det kan jag inte förneka. Och jag vill verkligen testa det igen någon gång. Kan hålla med om att det var lite Agricola likt men det var samtidigt mycket snällare. Åtminstone kändes det så nu första gången man spelade. Tror man får in lite mer av att planera flera drag i förväg när man spelat det några gånger. Och jag har fortfarande inte spelat Le Havre, det måste jag få göra någon gång!

Men sedan så har det visat sig finnas intresse för Eclipse (det nya TI), både jag, erik, brain och peter värkar tagande att spela, men det vet jag inte om jag orkar med på en torsdag, inte ifall vi börjar vid 18 i alla fall. Tar nog ca 30min plocka upp + ner, 45min regler och 1h/(oerfaren)spelare. Så det blir väll 5,25h på 4 pers, ungefär. Nästa helg kanske? Eller om vi kan börja runt 16 någon dag (mindre troligt).
Var med och spela.

Usually_Insane

kan ju inte förneka att jag vill spela eclipse... men som du säger, 6 timmar, då är vi klara runt tolv...
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Eclipse förhåller jag mig sval till. Kanske testa någon när det finns mer tid.

Jag har viss förhoppning om att jag läst in mig på Dungeon Petz tills i morgon. Temat motsvarar det i Dungeon Lords och smärre likheter (fast fler olikheter) finns.

Tar även med Sid M Civilization med Fame & Fortune-expansionen. Fast det vill helst till att det är 4 spelare som spelat basspelet tidigare, annars tar det för lång tid.

Vi syns!
/Carl

roligt

Jag, Peter, Oskar och Sven (?(jag är dålig på namn ok)) spelade Eclipse nu i helgen, lördags för att vara exakt. Det tog nog nästan 6h. Vi började runt 13:30 och var klara strax innan 19 har jag för mig. Men jag tror att alla hade kul (kanske lite mindre Peter som slog kast (igen) och blev instängd av supermakten Oskar).
Var med och spela.

Usually_Insane

Med dig CG så kommer vi att vara fyra erfarna Civ-spelare nu på torsdag. Oskar, Mikael och jag.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Ok, då kör vi Civ med F&F-expansionen med start kl 18. Regelgenomgången på expansionen är ganska kort, så de kan jag nog gå igenom medan vi gör setup.
Jag tar med lite övriga spel som jag vet att andra har spelat tidigare.
/Carl

CliffTehBiff

Hej! helt ny (eller tja, har draftat ett par gånger och spela lite WFB med kompisar) och jag undrar, hur står det till med just WFB på torsdagar(turneringar,vänligt spelande etc etc. Jag har nyss börjat med forumet och kanske inte kollar allt så ofta men det vore schyst om någon hade ett simpelt svar. Tack! //William :-)

Usually_Insane

Citat från: CliffTehBiff skrivet januari 31, 2012, 22.31
Hej! helt ny (eller tja, har draftat ett par gånger och spela lite WFB med kompisar) och jag undrar, hur står det till med just WFB på torsdagar(turneringar,vänligt spelande etc etc. Jag har nyss börjat med forumet och kanske inte kollar allt så ofta men det vore schyst om någon hade ett simpelt svar. Tack! //William :-)

Refererar till Warhammer Tabletop som är en specifik tråd för Games Workshopspel och allt som hör därtill.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Kommer inte att närvara på torsdag men önksar all lycka.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Citat från: Usually_Insane skrivet februari 06, 2012, 21.25
Kommer inte att närvara på torsdag men önksar all lycka.

Tråkigt! Har ni andra önskemål om spel att ta med på torsdag?
Tar troligen med Trajan, Ora et Labora och Dungeon Petz.
/Carl