Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

låter intressant, har läst lite om det, får kolla upp det tills på torsdag
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Arikeln om Armagedon var inne i "lokaltidningen Borås" förra veckan (jag trodde det var BT). Jag hittade artikeln online på:
http://boras.lokaltidningen.se/manga-spel-samsas-hos-armagedon-/20111011/artikler/710129488
/Carl

ibldedibble

BT har också varit och tagit bilder och ställt frågor. Minns att jag spelade Elder Sign och inte Quarriors då, har dock inte tillgång till BT, så vet inte om det varit med där ännu.

soulreaper

Citat från: "globetrotter"Arikeln om Armagedon var inne i "lokaltidningen Borås" förra veckan (jag trodde det var BT). Jag hittade artikeln online på:
http://boras.lokaltidningen.se/manga-spel-samsas-hos-armagedon-/20111011/artikler/710129488
/Carl
Det tråkiga med artikeln är att reportern uppenbarligen inte lyssnade och har med ett antal sak-fel. Men men så är det med journalister, hoppas att det resulterar i åtminstone någon ny medlem till föreningen.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Jag vet inte vilken koppling annonsbladet har till BT, för jag trodde också det var de.

Pierre! I originalartikeln var du också med på en stor bild spelandes ASL.
/Carl

soulreaper

Citat från: "globetrotter"Jag vet inte vilken koppling annonsbladet har till BT, för jag trodde också det var de.

Pierre! I originalartikeln var du också med på en stor bild spelandes ASL.
/Carl
Jo jag vet, spelade och spelade jag flyttade lite concealment markörer, det som jag blev lite upprörd över var att han skrev att ASL var mitt favoritspel något jag inte nämnde och att en kompis drog med mig på en spelkväll. Jag förklarade att en polare skulle till Borås Spel Konvent och att jag då hakade på, inte riktigt samma sak och jag hade hoppats på att få in lite reklam om konventet i tidningen.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Ewers

Hoppas ni har lärt er (på ett mycket lindrigt sätt  :wink: ) att det enda man kan vara säker på är att det som står i tidningen inte är sant i sin helhet, men förhoppningsvis sant till större delen.

/F 8)

soulreaper

Citat från: "Ewers"Hoppas ni har lärt er (på ett mycket lindrigt sätt  :wink: ) att det enda man kan vara säker på är att det som står i tidningen inte är sant i sin helhet, men förhoppningsvis sant till större delen.

/F 8)
Det där visste jag redan innan och "felet" är bra mycket lindrigare än en annan gång jag blev citerad i tidningen med en annan människas citat.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon torsdag.

Kanske någon äldre klassiker som Steam eller Canal Mania innan jag får tag på nya fräscha Essenspel inom någon månad?

För övrigt så kommer jag dit även nästa torsdag, dvs kvällen innan BSK och då har jag med mig Karin, Magnus och Bo, då de sover över hos mig under konventet. De lär troligen ha med sig några Essenspel.
/Carl

Ivar

Hej
Jag har 3 st arbetskamrater som jag tar med mig i morgon.(trevliga gossar)
Vet att jag inte är den flitigaste brädspelaren men hoppas ni hjälper till å få dem att känna sig välkomna och att de får spela roliga spel.

//Ivar
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

globetrotter

Jag kommer inte att vara tillgänglig de närmaste två veckorna, då jag är på rundresa på Kuba. Men ni lär hitta spel i hyllan och jag vet att Peter (som sällan backar för en torsdagskväll) har några nyare spel i sitt skåp, så ni ska nog få till bra spelkvällar ändå. Jag dyker upp 24/11 nästa gång!
/Carl

Brain

Planerar att spela Galaxy Trucker(s?) nu på torsdag. 2 1/2 plats lediga (Lindén är på om han kommer ner)
Tomas Davidsson

Usually_Insane

kommer ner vid 17.30 ungefär...
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

soulreaper

Citat från: Brain skrivet november 07, 2011, 20.40
Planerar att spela Galaxy Trucker(s?) nu på torsdag. 2 1/2 plats lediga (Lindén är på om han kommer ner)
Se till att spela med rätt regler den här gången. Sido-lasrar skjuter på asteroider som kommer emot och i rutorna bredvid alltså inte över hela skeppet. Bak-lasrar skjuter bara i den rutan de är riktade mot, dock finns det inga stora asteroider som kommer bakifrån om man inte spelar med expansionen.

Placeringen i början är inte direkt efter varandra utan det är mellanrum mellan "skeppen" hur mycket beror på vilken runda man spelar i.

Fanns säkert fler saker vi spelade fel men det är de jag kommer ihåg nu.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

Blev två omgångar med Björns 7 Wonders och ett parti galaxy truckers, bra uppslutning :) hoppas se er alla där nästa vecka
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit