Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Hej!
Det vore jättekul med lite friskt blod. Vi brukar vara 4-10 st och spelar cirka kl 18-23, men det är ju upp till var och en ifall de vill spela 1 eller 2 spel, vilket är vad man normalt hinner med på kvällen.

Var gärna där kl 18, så vi inte hinner bestämma att dra igång ett visst spel eller ring oss (vi kan utbyta nummer på klubben) och säg att ni blir sena och hoppar in i det som bestäms av övriga, så gör vi det bästa att anpassa oss till varandra.

Jag brukar driva det och har nyckel till lokalen, men i princip innebär det i praktiken att jag tar med mig 5-7 spel ur min samling och önskemål mottages gärna innan onsdagens "spelpackning". Är inte jag där så meddelar jag på forumet i denna tråden, fast det brukar det lösa sig ändå, för speciellt Peter brukar se till att det blir något av och troligen är det någon annan som låst upp innan kl 18.

Väl mött!
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon kväll! Kom gärna med önskemål om spel att ta med. Min spellista på BGG ligger som en länk i signaturen..
/Carl

globetrotter

Jag kommer som vanligt i morgon torsdag!
/Carl

globetrotter

Jag hade missat att det är ledig dag nu på torsdag och dessutom är väl en del iväg på LinCon (vilket jag inte ska).

Är det av intresse att starta kl 16 och köra något tyngre spel (antingen Mage Knight på 2-3 spelare eller Sid Meiers Civ på 4 spelare)?
/Carl

Usually_Insane

kan tänka mig att komma tidigare, vilket spel spelar mindre roll
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Men då är jag där kl 16. Tar med mig Through the Ages (2 ev 3 spelare), Mage Knight (2 ev 3 spelare) och Sid Meier's Civilization (om 4 spelare). Kommer det fler då, så får vi splittra upp oss. Sedan tar jag med några fler och mer kända spel för de som dyker upp lite senare.
/Carl

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Vi kör väl som vanligt kl 18 i morgon!
Tar nog i alla fall med Vasco da Gama. Kanske Homesteaders också.
/Carl

globetrotter

Kl 18 som vanligt i morgon!

Kul att spela Vasco da Gama igen och den funkar väldigt bra på 3 spelare.
Får se vad som hamnar i väskan tills i morgon. I alla fall Homesteaders.
/Carl

Usually_Insane

Vill bara meddela att jag är görsjuk och inte kommer in idag :(
Lycka till.

berätta gärna hur roligt ni hade så jag kan bli extra ledsen också ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Ajdå, sluttentasjuka?  ;D

Krya på dig!
/Carl

globetrotter

Vi får väl tro att Peters studentsjuka är slut nu :-)
Vi kör som vanligt i morgon.
Om vi bara blir 2-3 personer, så vill jag gärna börja med att spela Silverton.
/Carl

globetrotter

#1077
På't i morgon igen :-) Förra veckan blev det två partier Silverton med Peter i rykande fart. Kanske Settlers of Stone Age i morgon?
/Carl

PS. För övrigt kommer jag INTE de närmaste tre torsdagarna, utan det blir 12 juli nästa gång. Detta hindrar ju inte er andra att spela utan mig. Det har varit på gång att Peter ska få låna nyckel till lokalen, vilket löser lokalproblemet.

Usually_Insane

så, har nu tillgång till lokalen (och andra mindre lokaler i lokalen).
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Kommer att hålla i Torsdagspelningen denna veckan, har med mig Björns 7 wonders med ledarexpansion, hoppas på lite uppslutning.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit