Hjälp! Vad tror ni om en fysisk Gamersvaultbutik i Borås!

Startat av Gamersvault, november 05, 2009, 17.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Gamersvault

Hej på er Boråsare
Jag har hittat en hyfsad butikslokal till att kunna öppna en fysisk butik på kvällar o helger på Dammsvedjan, nu står jag i valet och kvalet om jag skall ta den eller inte, jag behöver hjälp med att bestämma mig.
Vad tror ni skall jag ta den eller ej, det är lite kort om tid men jag önskar svar senast 7/11-09

Mvh Ingemar
Gamersvault

Ewers

Skall jag vara ärlig tror jag inte att det kommer att gå runt. Det har gjorts flera försök tidigare och det var utan konkurrens med näthandel. Bättre att fortsätta med näthandeln och finnas kvar.

Mvh /F

carlsson

Det beror nog på vad dina intentioner är?

Är intentionen att det ska vara ett hobbyprojekt, och du är beredd att förlora månadshyran på din hobby, så varför inte? Om du ser det som ett lager med möjlighet att hålla igång kampanjer etc för dig, dina vänner och kunder (och dessutom bjuda in Armagedoniter) så är det en helt okej idé tycker jag.

Men att hyra lokal med avsikten att driva en vinstgående spelaffärsverksamhet tror jag tyvärr inte är en realistisk plan.

Hth,
/andreas

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

soulreaper

Jag hade tyckt att det vore grymt roligt då jag saknar ett ställe att stå och fysiskt "bläddra" bland spel men tyvärr tror jag inte att det är ekonomiskt gångbart. Konkurrensen från internet är stenhård och hobbyn är tyvärr inte tillräckligt stor. Men om du har råd och vill testa ett år eller så, så kör hårt jag kommer definitivt att handla där!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Gamersvault

Syftet med detta är att jag har nästan vuxit ur min nuvarnade lagerlokal, ni som har varit på lagret vet hur trångt det är. Efter 5 år som webbbutik så har lagret vuxit en hel del.

Nu när det har blivit en ledig lokal i samma hus som jag har mitt lager i, så är jag kluven om jag skall ta chansen eller inte till detta, lokalen är 5ggr. större man kommer åt den direkt från vägen men dyrare. Därför gör jag en förfrågan på forumet så vet jag hur jag skall göra om jag skall avvakta ett tag till eller slå upp portarna med en fysisk butik som kommer att rymma lite mer folk än den som finns nuvarande.
Det är tänkt att den skall vara öppen några timmar i veckan, samt som det är idag när folk ringer och undrar om dom kan komma förbi och handla lite spel.

Alla kunder är redan nu välkommna att komma till webblagret,(för den som vill komma och rota på lagret kan bara slå en signal så kan vi komma överens om när du kan komma) när och om jag byter lokal så kommer det att bli bättre utrymme för kunderna.
Redan idag finns det ett sammarbete med Armagrdon och Gamersvault.

Drömmen är att kunna gå över till detta på heltid efter hand, men det kommer att dröja.
Förnärvarande så är detta bara en hobby som bara växer hela tiden.

Jag kommer att meddela hur utgången blir.

Mvh Ingemar
Gamersvault

Den Gamle

Håller tyvärr med Fredrik och Andreas. Dessutom är Dammsvedjan alldeles för långt bort för att spelare i Borås ska "droppa" förbi.

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Gamersvault

Nu har jag kommit fram till ett beslut.
Jag kommer inte att ta den större lokalen utan kommer att köra vidare som jag har gjort.
Jag kan förstå att folk som bor i Borås inte droppar förbi p.g.a att det är för långt till Dammsvedjan när Göteborgarna med omnejd kommer förbi och handlar hos mig i stället.
Sedan var det det tänkt bara att att jag behöver en större lokal för en billigare penning än att behöva betala överpriser på en lokal närmare stan.
Men som sagt den som känner för att komma förbi kan bara slå en signal så kommer jag att öppna lagret som vanligt.

Mvh Ingemar
Gamersvault