Prova-på kampanj i DnD 4e

Startat av Den Gamle, april 17, 2008, 08.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

Jag har fått scenariot nu och det finns plats för fem spelare (men det finns sex karaktärer att välja mellan)

De första fem spelarna bildar grupp ett och resten grupp två.

Sålunda:
Usually_Insane, Robin, Stefan, Ewers och Dina i grupp ett
Sala, Larsa, Micro och Marcus i grupp två

och det finns en plats över...
Är det någon som vill byta grupp så säg till.

Jag kommer att vara upptagen/bortrest i stort sett hela Juni så vi kommer inte köra igång förrän i Juli. Jag kommer att posta vilka karaktärer det finns att välja mellan så ni kan fundera lite över vad ni vill spela. Den som vill kommer få möjlighet att slå upp egen karaktär så snart de fulla reglerna har släppt och jag har hunnit läsa in mig lite.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Den Gamle

De karaktärer som finns att välja på är:

Dwarf Fighter
Halfling Rogue
Human Wizard
Half-Elf Cleric
Dragonborn Paladin
Tiefling Warlord

Dragonborn är en ras av drakmän. En Tiefling är en slags halvdemon och en Warlord är en ledargestalt som slåss i närstrid. Som ni märker är det ganska stereotypa karaktärer men ni får leva med det så länge.

Den observante märker att det är sex karaktärer att välja från men bara fem spelare per grupp. Därför säger jag som Brasse, "en ska bort!"
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Gobbos Spider

Tiefling Warlord här.
Har alltid velat vara en Warlord men aldrig passat in i Mogadishu.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Usually_Insane

Kan ju välja drakpaladinen, den verkar rolig
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Robin

Grmbl.

Clericen tar jag då. Hula hula!
Jag vann combat med 13.

Ewers

Human Wizard for me!

Krackelibangfnatt!

/F 8)

Dina

Halfling Rogue för min del.
So long, suckers!

Raslurbat

Dwarf Fighter är väl min då.....förövrigt var min första karaktär Dwarf i gamla hederliga D&D
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Judas

Attans jag ville ju spelat Dwarf!

Raslurbat

Ta du dvärgakläppen så lirar jag drakpaladinen istället
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

deadbolt

“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Apanpapan

Va?! Kan man inte spela Kobold Munchkin?! Det vore passande ras och yrke för Donuts & Dweebels...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Den Gamle

Jag kan göra ett undantag för dig, Pasi
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

patrikcarlsson

Hej
Vill också vara med, tar det som finns kvar, om jag inte läst fel så är jag sista man.

Hälsningar Patrik

Jimp

då grundböckerna till ADAD 4.0 är släppta vill jag passa på att anmäla mig i tid för den "riktiga" kampanjen så fort den startar =) Teifling Infernal Warlock så klart
Ill dance for Gil!!