Prova-på kampanj i DnD 4e

Startat av Den Gamle, april 17, 2008, 08.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

Jag tänkte köra igång en liten test-kampanj i den nya utgåvan av Dungeons & Dragons. Reglerna kommer inte förrän i Juni men redan i Maj släpps det ett introduktions-scenario som jag tänkte börja med.

Min tanke är att köra den nya H-serien på tre moduler, med en eller två grupper beroende på intresse. Räkna inte med en super-seriös kampanj, jag ser det mer som ett sätt att kolla systemet och lära sig reglerna.

Anmäl intresse i tråden!

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Usually_Insane

jag är intresserad :!:
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Robin

Jag vann combat med 13.

Gobbos Spider

Jag är med om det finns plats och tid.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Ewers


Dina

So long, suckers!

deadbolt

jorå, sålänge tempot inte är tokigt
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Den Gamle

Jag har tänkt mig en gång i månaden (per grupp) ungefär. Förmodligen så kommer vi att börja med de karaktärer som ingår i scenariot eftersom reglerna för hur man gör karaktärer kommer senare.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Raslurbat

Jag är också med om det finns plats och tid.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Den Gamle

Det kommer bli två grupper så dela gärna in er i två grupper. Det är oklart om det kommer att vara fyra eller fem spelare per grupp, så räkna med fyra.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Judas

Då finns det kanske plats för en till?

Den Gamle

"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Zebulon

Är detta rentav något man ska locka allmänheten med?
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Den Gamle

Som mest finns det två platser kvar så jag tycker inte att det är någon större idé att gå ut stort med det hela.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Barcus

Puss På Skinkan
Marcus Johansson