Till alla spelledare

Startat av Getsen, februari 23, 2008, 10.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Getsen

Hejsan hejsan!!

Som min signatur nedan avslöjar så heter jag Fredrik Ros och är suppleant i styrelsen under året 2008. Vad signaturen inte avslöjar är att jag tagit på mig ansvaret att se till att föreningen får in sina studiecirkelsbidrag från våra vänner Medborgarskolan.
Bidragen fungerar så att föreningen startar studiecirklar där respektive spelledare blir s.k. cirkelledare (det är inget jättestort ansvar i sig, mest bara att det behövs en person som kan fylla i ett närvarokort då han eller hon spelleder ett pass för sin grupp.) Antalet pass med minst 4-5 deltagare blir sedan underlag för bidragen vi får.

Så, vad jag behöver lite hjälp med är att varje person som spelleder något rollspel i armagedons regi (spelar nere på klubben, lånar våra spel etc) gör en lista på samtliga spelare i sin/ kampanj/er och skickar som ett PM till mig asap. Har man flera grupper så räknas det som flera cirklar.

Två saker dock
1) Vi kan bara söka bidrag för medlemmar, var snälla och gör en medlemskort-koll bland era spelare. Nya medlemskort finns i kiosken och glada styrelsemedlemmar kränger gärna ett om så behövs.  
2) Samtliga medlemmar i en studiecirkel måste bli tillfrågade om de vill vara med eller inte, så var även snälla att fråga om det är ok för dem. Om medborgarskolan skickar informationsbrev eller ringer upp Allmän Spelare för att kolla vårt bidragsunderlag så vore det ju bra om alla vet vad det är frågan om.  

Medborgarskolan vill ha sammanställda listor av mig i början på mars så det vore toppenbra om ni ville kolla upp det här så fort som möjligt.

Om det finns frågor eller funderingar kring detta så hör gärna av er, i den här tråden eller som ett PM.

Tack på förhand

Fredrik
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Greger

Finns det någon åldersgräns för spelare för att få bidrag?

Kan spelningar som körs hemma hos någon ändå redovisas som Gedon-aktiviteter?

Getsen

För bidrag från medborgarskolan finns det ingen åldersgräns, det är för andra bidrag från kommunen och eventuellt sverok såvitt jag vet.

Jag är lite osäker på fråga nummer två, personligen så räknar jag alla som använder sig av Geddons forum när de bokar spelningar som att spela "i föreningens regi" så att säga. Men det är ju såklart en fördel om spelandet sker på föreningen eller med våra inköpta spel o dyl.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Skepp o´hoj!!

Närvarokorten från medborgarskolan har kommit, och ligger för närvarande i styrelserummet (även om vissa hittat hem till sina respektive spelledare). Det är inte så svårt att fylla i dem, men det kräver en två minuters genomgång. I mån av tid så kommer jag att vara på geddon, en del nu i veckan men mer garanterat frammåt helgen till, och hjälper gärna till att förklara det som behöver förklaras gällande stuff. I sista fall så kommer en steg-för-steg-beskrivning kopieras upp. Om ni redan nu har några frågor så var inte rädda att fråga här på tråden eller skicka ett PM i min rikting.

Hoist that rag!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

carlsson

Vore bra om korten fanns att tillgå ute i lokalen.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Skall spelleda på torsdag, om du är där så vore jag tacksam för genomgång!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Getsen

Ändrade planer;

Jag kommer inte att kunna vara på geddon i helgen, utom möjlighvis söndag kväll, men det är inget jag räknar med för stunden. Sowwy sowwy.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Nyheter!!

1) För de spelledare som INTE har lämnat in närvarolistor för era spelgrupper under jan, feb, mars och april var vänliga gör så genast. Det går jättebra att dumpa dem i brevlådan vid styrelserummet eller se till att de hamnar synligt på bordet vid datorn i styrelserummet. Tack :)

2) För de spelledare som inte har fått några närvarolistor för sina grupper eller vet vad jag pratar om, var vänliga kontakta mig snarast ^_^. Det finns grupper som saknar listor för att alla spelare inte var medlemmar då de startade, och jag hoppas att de har uppmuntrats att lösa medlemskort. För att speeda upp saker behöver jag som minst Namn, Personnummer och Adress.

3) För er som har fått närvarolistor som inte stämmer (fel prsnnr, fel personer etc), ändra så att det stämmer och skriv en kommentar om vad felet var. Ni kan lägga till personer på era listor utan problem, då kommer de att adderas till nästa månads lista av våra vänner på medborgarskolan. Använd bläck bär ni fyller i listorna.

4) Robert Larsson, killen som har hand om våra bidrag på medborgarskolan vill gärna komma och träffa alla cirkelledare och se lite på vår verksamhet. Jag återkommer med ett sådant datum, men hoppas att det kan sammanfalla med styrelsemötet sísta helgen i maj. Han vill gärna gå igenom detlaljer om hur listorna fungerar så att de fylls i rätt osv. (den viktigaste detaljen är att om en person av någon anledning finns med på två listor från samma datum och klockslagen kolliderar ens litegrann så stryks båda sammankomsterna) Anyway, jag återkommer med datum när jag har ett. Det vore kul om folk kunde medverka, han är en rolig kille att lyssna på :)


Frågor? Kommentarer? Förtydliganden? Shoot!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

carlsson

Anser fortfarande att det vore bra om det fanns listor ute i lokalen att tillgå...

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Getsen

Listorna är förtryckta för respektive grupp och har (i 99% av fallen) delats ut till den spelledare som är cirkelledare för sagda grupp, detta för att de sedan ska kunna fylla i dem och lämna dem till mig i slutet av månaden. Listorna är alltså "personliga" för den grupp som skall rapportera sina aktiviteter och om cirkelledaren/spelledaren vill får han gärna lägga dem i lokalen, jag vet att bl a Pasi har låtit sina ligga i Röda rummet. Så länge jag bara får in dem ifyllda och påskrivna tills dess att de ska lämnas in får de gärna förvaras där folk finner det lämpligt.

De förtryckta listorna skulle såklart kunna dumpas i lokalen, men jag föredrar att lämna över dem personligen till cirkelledarna för att med säkerhet veta att de får dem (det har försvunnit listor förut).

Det är lite i de banorna jag tänker. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

carlsson

Aha, okej. Jag trodde det var som förr att man bara kunde ta en lista och bocka för.

Vi kan ju fylla i ASL-dagar och tisdag om inte annat. Är det intressant? (≥ 5 deltagare 35+)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Citat från: "carlsson"Aha, okej. Jag trodde det var som förr att man bara kunde ta en lista och bocka för.

Vi kan ju fylla i ASL-dagar och tisdag om inte annat. Är det intressant? (≥ 5 deltagare 35+)

Spelledare, Andreas, Spelledare.

Mig veteligen får vi inget för Brädspel från Medborgarskolan
Tomas Davidsson

Getsen

Citat från: "Brain"
Citat från: "carlsson"Aha, okej. Jag trodde det var som förr att man bara kunde ta en lista och bocka för.

Vi kan ju fylla i ASL-dagar och tisdag om inte annat. Är det intressant? (≥ 5 deltagare 35+)

Spelledare, Andreas, Spelledare.

Mig veteligen får vi inget för Brädspel från Medborgarskolan

Nej, tyvärr bidrar inte brädspel med bidrag från medborgarskolan. Vi får för rollspel, musikspel, filmrelaterad verksamhet* och terrängbyggande, dock så är musikspel och terrängbyggande för stunden inte aktiva pga för få aktiva medlemmar.

* tittande på film och diskussion om dess innehåll, typ.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Attention alla spelledare!!

Medborgarskolans Närvarolistor för Juli och Augusti kom för ett tag sedan, och ligger i styrelserummet för er som inte fått era. Jag kommer försöka vara på föreningen tis & ons eftermiddag och lämna ut så många som möjligt (det vore bra om Juli månads lista kunde vara ifyllda till den 11:e augusti då Robert Larsson på medborgarskolan kommer tillbaka från sin semester).

För övrigt vet jag att det förekommer spelgrupper på föreningen som inte rapporterar sin verksamhet till medborgarskolan. Om dessa är villiga att stödja föreningen och se till att bidragen rullar in så är det bara för spelledaren att skicka 1) namn, 2) adress, 3) födelseinfo (inkluderat fyra sista siffrorna) & 4) telefonnummer för samtliga spelare samt sig själv i ett fint PM till mig så får ni också fylla i listor. All the cool kids do it!! (Ni får även gärna be era spelare att lösa medlemskap i föreningen om de inte har gjort det redan, halva året har ju typ gått så det börjar ju bli dags kan man tycka. :)

end of message
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Attention alla spelledare!!

Jag tänker lämna in listorna för oktober lagom till nästa helg, så under veckan kommer jag att jaga rätt på er allihop för att få era listor. Jag siktar på att ha allas listor runt onsdag-torsdag sådär, och jag hoppas att ni hunnit dumpa av de listor ni har i styrelsens brevlåda. Jag har betalat några av våra estniska vänner på våningen ovanför att hjälpa mig få in listorna i tid, så jag rekommenderar er att samarbeta om jag, Lech eller Ivan kontaktar er.

Tack för er tid.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."