Undersökning

Startat av snoffaz, november 04, 2006, 13.12

Föregående ämne - Nästa ämne

snoffaz

:o  Hej jag har lite funderingar, som jag skulle vilja ha lite svar och tankar på. Hur tror ni att en Rollspels butik skulle fungera i Borås och hur skulle man kunna utöka en att ha en renodlad rollspels butik för att öka chanserna för överlevnad. Är det bara jag som saknar att kunna gå i en till en butik och köpa sin böcker och även Warhammer prylar, Skriv gärna tankar och funderingar, så man kanske kan utveckla sina ideer.
Tack på förhand

snoffaz

Det är många som är inne och titar men ingen som skriver, något är det ingen som har några tankar och funderingar

snoffaz

Citat från: "snoffaz"Det är många som är inne och titar men ingen som skriver något, är det ingen som har några tankar och funderingar

emil

Så klart att det skulle vara kul med en butik med bara den inriktningen, men dom överlever i regel inte i lilla Borås tyvärr. Den butik som fanns längst? hade en källarlokal i villastan och var öppet fredagskvällar och lördagar.

Nätbutiker håller större sortiment och är billigare. gamersvault och dotshop? ligger i Borås där vi redan kan köpa prylar från.

Just rollspel är många aktiva redan bekväma med sina gamla beprövade regelsystem, kampanjvärldar m.m. som EDD, Hârnmaster osv. Och det släpps ju inte mycket nytt där direkt? 8) Sedan så finns ju redan mycket gratis att hämta på nätet på gott och ont.

Personligen så tror jag inte att en sådan butik kommer att fungera tyvärr.

Brain

Enda vägen till att det skulle fungera (som jag ser det) skulle vara i kombination med att ha en del spelbord. En hel del butiker drar till sig kunder genom att ha Magic-turneringar samt en hel del andra kortspel (främst då Yo-Gi-yo och Pokemon) som drar till sig de yngre köparna.

Snacka med andra butiksinnehavare (exv cardcollector i Göteborg) om hur de har gjort.

Instämmer dock med Emil om att jag inte tror det skulle fungera (för liten köpkrets) men tycker det vore kul ifall det fanns en regelrätt spelbutik i Borås.
Tomas Davidsson

Gamersvault

Svar på en gammal artikel.
Det finns möjlighet idag att gå fysiskt till en rollspelsbutik i Borås, jag kan ta emot personer som vill titta eller köpa spel på lagret, den som är intresserad kan hitta telefonnumret till mig på nätbutiken så kan vi komma vi överens om när du vill komma förbi.

Ingemar
Gamersvault.se