Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Zot

Luftar gärna mina figurer i Gammelhammer, men vet inte riktigt när jag kommer att vara i stan framöver. Beror på hur semesterplaneringen faller ut. Får be att återkomma helt enkelt.

emil

Gör så, ska undersöka möjligheten att spela dvärgar, annars blir det Dogs of War.

Minimupp

#212
Hej!

Jag håller på att införskaffa en gammal Dark Elves (Dread Elves)-armé, så jag testar gärna att spela lite med den när jag fått den! :)


Förresten, är det poängen i regelböckerna ni räknar på? Hittade andra poäng på 9thbuilder.com nämligen. Vilken poängsumma ska man sikta på?

emil

Vi försöker köra 8th edition, som var den senaste officiella utgåvan till gamla Warhammer. Kan du reglerna? Det kan inte jag påstå att jag gör. Med dig är vi väl ca 5 personer som spelar gamla versionen. Vet inte vilka du känner, men Zot har du träffat? Annars är det Ola, David och jag då´rå. Jag har Dark Elf-listan till 8th edition, om du inte har den.

Vill du spela 9th Age så finns det säkert någon som vill pröva, där är det väl "Dilba" David D som lirar mest tror jag.

Minimupp

Okej!

Ja, 8th edition gör det ju lättare. :)

Då ska jag kika lite på reglerna där. Jag har ju spelat 6th edition, så det borde inte vara allt för främmande.

Zot

Kul!  :)

Hittills har vi oftast spelat 2000p, annars mindre.

Här finns intressanta fan-skapade arméböcker till 8th som vi kollade på i nåt läge också, men har såvitt jag vet inte testat än: http://warhammerarmiesproject.blogspot.se/

emil

Det är en del som förändrats emellan 6th edition & 8th edition faktiskt. Jag är själv fast i 6th edition fortfarande, men jag skyller på att jag börjar bli gammal & har svårt för att lära mig nya saker.  :D

Meldon

I 8:e är stora enheter det som gäller! Mitt centerblock med clanrats kan få till 40 attacker första combatrundan :) Sen kör jag ju med mindre enheter runt denna kloss, för 50 clanrats e ungefär lika mobila som en haj i en toastol :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Minimupp

Oh dear. Jag kommer ju bara att ha en massa monster och lite små-enheter xD

Får nog införskaffa fler fotsoldater då  :-\

emil

Går nog inte jämföra Dark Elves med Skaven så, Skavens har alltid varit stora enheter i Warhammer. Det är deras grej. Men Rank & File är stabilt ja.

Meldon

Fast överlag så tycker jag att enheterna behöver vara större i 8, inte bara skavens. Man får ju stubborn om man e fler än motståndaren o har man 10-man långa ranker får man ju slå i en extra rank.
Kan va lite dyrt att ha så många alver i en enhet dock :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Jo jag planerar att ha 2 enheter Zombies & Corpse Cart, 6 ranker, 10 bred, i min Vampyr-armé. Men Zombies är ju Zombies, knappt värda att titta på för en alv som kostar minst(!) 3 ggr så mycket i poäng.

emil

#222
Jag får faktiskt ihop en dvärg-armé som är ca 98% målad. Någon som kan reglerna & har lust att spela?
*edit* 2000p då alltså... 8th edition.

Zot

Fortfarande pigg på att spela? Jag skulle kunna nån gång nu i veckan?

emil

Jodå, jag behöver spela för att få upp inspiration för att måla. Det brukar gå hand i hand det där. Jag kan vardagar/helger efter lunch fram till natten. Vad sägs om ett eftermiddagspass? Välj dag & tidpunkt. Jag ska pröva dvärgar och tar det jag har påbörjat & uppmålat, lite Proxy blir det då jag är osäker på hur det ligger till med allt i figurväg.