Vad har du målat idag?

Startat av jonte, oktober 04, 2005, 12.57

Föregående ämne - Nästa ämne

jonte

Har ni målat något nyss? Ta ett kort och lägg upp, oavsett spel/figurer! Det kanske kan hetsa någon (=mig) att fortsätta måla figurer så det blir något gjort!

Här är ett objektiv jag målade idag. Blir lite roligare att spela med andra objektiv än plastmojänger.
Jag tog tändstickor och bröt av en tredjedel typ, det ska vara ett plank. Sen hade jag tre tunnor som är stowage till tanks, på dem satte jag en snubbe som sköter hästtransporter för armén. Han satt ju redan ner så det var inga problem, jag tog bara och vände på hans huvud lite för att det var häftigt. Bredvid honom står en dunk vatten som han fått med sig.

Tanken är att han symboliserar en kamrat som måste räddas ute på slagfältet. Kanske har han viktiga försvarshemligheter?

Det kladdiga på marken är lacken som syns lite extra tydligt på kortet, det hade nog inte torkat ordentligt.


Clifford

Grymt kul! Nu när jag är en stolt ägare av fet digitalkamera ska jag försöka följa ditt exempel...även om jag målar fult. Och sällan.

jonte

Bra Clifford!

Jag kickstartar tråden med några T-34or som jag målade i helgen.



Klottret på vagnarna är i kyrilliska bokstäver och betyder bl.a. "För moderlandet" och "För Stalin". På en som inte syns står det "Utrota fascisterna!". Det som saknas är en tank commander i den tanken som har luckan öppen.

Heavy

Fan killen, det börjar ta sig ordentligt ju :D Jag blir inspirerad !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

japp, vajjert jobbat jonte
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

jonte

tack tack!

Heavy, ja det är det som är poängen! Släpp tangentbordet och grabba tag i penseln vettja.

Är det ingen annan som målar någonting? Själv har jag målat lite smått och gott nu det senaste, men digitalkameran är utlånad resten av veckan så kort dröjer. Jag har iallafall tagit tag i saken och fixat iordning de två SU-152:or som var det första jag försökte mig på en gång i tiden. De såg dock för risiga ut upptäckte jag häromdagen, hehe. Hade försökt mig på nån konstig kamoflauge-variant med massa metalfärg så hela maskinen var som en discokula.

jonte

Här kommer lite nya bilder

Först några T-34or som jag fixat lite med. Satt dit en commander och så grejjade jag även till ett nät som håller två tunnor på plats i bak på tanken, men det syns inte så väl:


Här är tre stycken SU-76i. 76mm kanon på beslagtagna Panzer III chassin. Jag tog en bailed out-snubbe och klippte bort basen på honom, vips så passade han bra som en extra besättningsman:


I förgrunden ser vi en DShK AA MG som nu är nedtagen från lastbilen i bakgrunden där den normalt är monterad. Om jag får lite extra cash nångång ska jag fixa lastbilar med MGn monterad i bak. Här syns gjutskarven väldigt tydligt på skyttens hjälm, så kan det gå.
Längre bak på bilden så syns två stycken SU-152or. Stora pajsare, de som ska knäcka Heavys monstertanks när han kommer igång:

jonte

Jag testade att bygga lite häckar. Tog helt sonika överflödigt fluff från min Armytransporter och klistrade på en plastbit. En annan idé är att ta skyddsmaterialet i blisterpacken. Resultatet är inte världens snyggaste, men väldigt billigt, väldigt lätt och väldigt snabbt.


Meldon

Ser nog mer ut som en halvriven mur än en häck..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

jonte

mm, det blev sådär. Fast i verkligheten så funkar de ganska okej ändå, man tittar ju inte på dem så nära. Funderar på om man ska testa att måla dem som en mur och se hur det blir.

linken

Tänkte haka på lite...



Vagnen är skala 1/300 och bron 30 mm, kan vara bra att ha i åtanke med tanke på att bilden är tagen så nära. Det gula kladdet är lim som inte torkat.



Stuka som tippat över, T34:an ska ha lite borstning också...

GMY linken

linken

Ok mina bilder länkas inte upp...Nån somhar en idé på varför?

//Edit : Hittade felet...

GMY linken

Heavy

Arrrgghhh *sliter sig i skägget*

Vill med måla sånt här...

Fick tag på en StuG III till firefly av Barcus i förregår som ligger och myser i skåpet iallafall :)

StuG:arna är de sexigaste vagnarna som finns, möjligen ihop med T-34:orna..

Såg en dokumentär om Wittman på Discovery igår med, det minskar ju inte suget efter att spela Kursk-slaget :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

linken

Du kunde hojtat till innan jag satte mig att måla mina 70 vagnar...



PzIII på vakt...

GMY linken

jonte

Häftigt! En tredjedel så stora som de modeller jag grejjar med alltså. Helt klart pyssligt, jag är imponerad av resultatet.