World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

oscar

Hur blir det till helgen? Kan folk ställa upp? Kommer ASL-kampanjen vara färdig? Skall vi ha spelstart direkt efter konventet? Vad tycker folk?
Men, jag är ju Brekal liksom...

Daniel

Citat från: "Lindbergh"Hmmm...det verkar som gamemaniacs insåg vad WiF-deluxe EGENTLIGEN kostar  :D ...schysst prisökning måtte jag säga!

L

Hehe... de har tydligen insett sitt misstag. Jag mailade dom och frågade innan jag köpte min version och de bekräftade priset då.

Dock kostar Starter Kit:et fortfarande 139:- !?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

oscar

Undrar hur mycket back dom gick? Vi borde verkligen ta och köpa upp hela deras lager av starter kits för vidare försäljning :lol:

Jag har ställt mina inplastade och inramade kartor i Geddons ASL-rum (så länge). Anledningarna är två:
1. Hade inte tillräckligt med plats hemma för det slutgiltiga färdigställandet
2. Om det är så att lamineringen mot all förmodan inte skulle bli lika bra som mina super-duper kartor så finns det en backup, är bra om folk har sett dom.

Om dom är i vägen så kommer jag som en V2:a och flyttar dom.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Martin Larsson

Citat från: "oscar"Om dom är i vägen så kommer jag som en V2:a och flyttar dom.

Hmmm, hoppas bara Oscar isåfall har större precision än V2orna...annars kan flytten bli lätt problematisk 8)

Gällande setup o dyl så skulle Josef Larsson klart bli mer tillfreds om det kan ske efter BSK, det finns en del att göra fram till dess som det är, behöver inte dyka upp  fler tankeuppgifter innan dess :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

oscar

Citat från: "Martin Larsson"Gällande setup o dyl så skulle Josef Larsson klart bli mer tillfreds om det kan ske efter BSK, det finns en del att göra fram till dess som det är, behöver inte dyka upp  fler tankeuppgifter innan dess :o
Låter rätt så förståndigt måste jag medge, även ifall min hårt prövade WiF-tarm skriker efter våld och ond bråd död :D

Men det är väl ändå en bra idé att köra operation "Roomservice" till helgen? Annars kommer vi (med tanke på BSK) vara tvungna att skjuta upp spelstarten ytterligare 2 veckor. Tycker det bästa vore att göra färdigt rummet så snart som möjligt, vi kanske kan riva väggen i helgen utan att förstöra ASL-brädet? På så sätt får dom ytterligare en vecka på sig att bli färdiga.

Hur går det med ASL? Vilka spelar egentligen? Vore bra att få ett besked om när kampanjen är klar.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Heavy

Som jag hörde av random ASL:are (tror det var Andreas) så är dom inte klara på ett bra tag till..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

oscar

Citat från: "Heavy"Som jag hörde av random ASL:are (tror det var Andreas) så är dom inte klara på ett bra tag till..
Kul...
Men, jag är ju Brekal liksom...

Gobbos Spider

ASL kampanjspel är precis som WiF. Man vet inte exakt när saker tar slut.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Clifford

Den här tråden är n u den mest besökta på Geddons forum någonsin. WiF is da shit!

oscar

Citat från: "Gobbos Spider"ASL kampanjspel är precis som WiF. Man vet inte exakt när saker tar slut.
Aha, "inte exakt" borde betyda ungefär samma sak som "ungefär". Då vet ni naturligtvis hur många turns det är kvar och ungefär när det är slut. Om inte annat kan ni säkert tala om hur många turns/scenarion det är som återstår? Vore bra eftersom det krävs planering för att sätta igång en omgång WiF.
Men, jag är ju Brekal liksom...

GrandPA

Njä det funkar faktiskt som i wif. Efter några rundor börjar man slå för att se om det tar slut och chansen ökar ju fler rundor man spelar.
Man spelar nu i den som wif-spelare skulle säga sista turnen dvs när tärningen säger att det är slut är hela kampanjen över.
ASL-spelarna har även bokat in extra spelningar, allt för att det skall gå fortare. Men räkna inte med att det är över innan konventet.
Kampanjen är en fetekampanj som dessutom är det väldigt jämnt och ingen sida vill göra några misstag, det tar helt enkelt tid.
All for one and more for me

oscar

Tja, nu är det väl inte så att jag faktiskt tycker att det är helt fantastiskt märkligt att saker och ting drar ut över tiden. Jag försökte på ett (uppenbarligen) mindre effektivt sätt få folk att ge en liten status på när ASL-omgången kanske är färdig.

Den enda informationen jag har om detta kommer från L-H och är från den 2:a oktober:
Citat från: "Lindbergh"ASLandet går bra, för oss tyskar  :)  Carlsson har nu kommit ur sin uppsamlingsplats och det känns att han har förbaskat mycket prylar att kasta mot oss  :?  Å andra sidan har hans Shermans fått smaka på våra två kungstigrar och annat mysigt  :D !! Vi är på runda 3 av typ 7 seller nått...vi fick bra flyt i tisdags, även om det det blev sent  :(

Med utgångspunkt från det lilla jag vet så kanske det är mer realistiskt att anta att vi kan börja göra i ordning rummet i början av december?

Det skulle isåfall innebära en preliminär spelstart runt Lucia?
Men, jag är ju Brekal liksom...

carlsson

Hello!

Oscars tidsplan är bra, men den kommer inte att hålla. Jag skulle tro att vi behöver en månad till på oss (fyra speltillfällen, ovh vi gör allt för att spela mer) innan vi är klara med ASL-kampanjen.

Dvs, tisdag 22 November borde ses som hålldatum.

Jag kommer börja plocka ner ASL-grejer etc under tiden.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Citat från: "Clifford"Den här tråden är n u den mest besökta på Geddons forum någonsin. WiF is da shit!

Eller så innehåller den flest åsikter om hur ett spel borde spelas....

;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

oscar

Citat från: "carlsson"Hello!

Oscars tidsplan är bra, men den kommer inte att hålla. Jag skulle tro att vi behöver en månad till på oss (fyra speltillfällen, ovh vi gör allt för att spela mer) innan vi är klara med ASL-kampanjen.

Dvs, tisdag 22 November borde ses som hålldatum.

Jag kommer börja plocka ner ASL-grejer etc under tiden.
Kanon! Då har vi ngt att se fram emot! En fråga, är det möjligt för er att eventuellt lägga in ngn extraspelning mot slutet om ni ser att det spricker?
Men, jag är ju Brekal liksom...