MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Denna helgen är fullbokad tyvärr. Återkommer måndag när jag vet hur veckan o kommande helger ser ut.
/Veni Vidi Vicious

Raslurbat

Just jumbomatchen är ett undantag från 14 dagars regeln. Dom har lika lång tid på sig som finalen.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

Ja vill de spela så finns möjligheten. Bara för dem att säga till.

Blir ingen match mellan mig och Ted, yrkar på 2-1 till mig då jag jagat honom ivrigt utan att kunna få till något, men låter larsa ta den pucken!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Gratis vinst till antingen Kobolden eller HemskeTed... hmmm... pest eller kolera.

Jag yrkar för 0-0, inga spp's och minst(!) en slumpad död i varje lag ;)
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

#394
Haha, jag har en väldigt ensidig messengerkonversation som talar till min fördel  ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Raslurbat

#395
Ted har till söndag på sig att spela matchen mot Renis. Anledningen till denna generösa dispans är att det blir väldigt orättvist mot Tomas och Martin annars.


Det finns fler orsaker till att det blir gravt fel om man inte spelar sina matcher i slutspelet. I grundspelet gör det inte så mycket.
Regeländringen till nästa omgång är att om man inte kan spela en match i slutspelat så drar man sig ur. Alla resterande matcher blir concede.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Martin Larsson

Som den ena som faktiskt drabbas ganska jävla mycket av den matchens vara eller icke vara anser jag att man om man inte spelar en slutspelsmatch så spelar man inte någon, aka man concedar alla 3 oavsett pardon.

Det är fruktansvärt jävla fel att Renis och Ted får en "vila upp sig till 100 match" innan dem stampar på mig och Tomas i 2 matcher nu.
Dvs det är vi 2 som egentligen betalar priset om dem inte spelar.
Nog för att det inte finns några garrantier för att det blir skador i den matchen, men den chansen är rätt jävla hög med tanke på vad det är för spel.

Den direkta följden av att det tydligen är ok att inte spela en match i slutspelet är att jag 100% inte kommer spela mot ted i omgång 3 om jag inte 100% måste för att komma vidare. Då får man ju både pengar, mvp och ha ett helt lag inför top 4.

Öppna inte den dörren för sådant tänkande, det kommer snabbt degenerera.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

#397
Håller med Martin men med förbehåll för att det behöver bestämmas innan så alla är på det klara med det och att det inte är helt lätt att avgöra vems "fel" det är att en match inte blir spelad. Dessutom är en seger på concede än mycket sämre för övriga lag än en 2-1 om du nu inte menar att båda lagen ska kastas ut oavsett vems "felet" till att matchen inte spelats är?

2-1 förlust är mer rättvist för de som inte får en gratisseger och om vi bedömer det som att ena parten ansträngt sig minimalt för att spela matchen medan den andre försökt ivrigt så döms alla kvarvarande matcher för den felande parten till förlust med 2-1. På så sätt åker man ut om man inte visar lite engagemang för att spela och de som får en seger tilldömd sig får inte en ondödigt stor fördel. Om nu båda är så sura i huvudet så de ingår någon slags pakt för att inte spela för att få en fördel i kommande matcher så får man väl slänga ut båda. Men för att kunna göra en rättvis bedömning av allt sånt här så måsta all matchbokningskommunikation göras offentligt i forumet, men orka hålla på med det i en sån här liten kompisliga. Men är det vad som krävs så får vi väl börja med det  :-\

I vilket fall så har Ted sagt att han kan på söndag, förutom mellan 12-15, så jag har förslagit 15.30. Hoppas han nappar på det. Så förhoppningsvis ska ingen behöva kastas ut :)

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

#398
Det spelar ingen roll hur vinsten bedöms, concede eller bara förlust med fixerat resultat. Det är egalt enligt mig och jag kanske inte borde skrivit concede när andemenningen var att man "på något sätt och vis förlorar samtliga sina matcher i slutspelet". Förlust 2-1 blir lite mindre illa än concede för andra spelare, det stämmer, jag skiter personligen i vilket.

Jag hajjar att det är segt å tråkigt att behöva "tvinga ut resultat", det är jag helt med på. Det tycker jag med.
Vem vet, man kanske skulle satt det som "om en spelare är otillgänglig under den tiden matcherna ska vara spelade på i slutspelet så får 9an i ligan en vecka på sig, efter deadline, att ta hans plats och boka match med frånvarandes motspelare". Om så sker byter frånvarande och 9an plats för resten av slutspelet. Då ökar chansen att matcher spelas?
Jag hajjar också att byta regler hux flux kanske inte är optimalt. Men ibland kanske man borde överväga det ändå.

I vissa fall kan det eventuellt vara lurigt att lista ut hur saker hänt, i detta fallet är det inte riktigt lika svårt.
Detta är ingen häxjakt mot Ted, det hade varit lika illa om det varit Marcus & Fluffs match som riskerade att inte bli av. Detta är en jävligt fet "jag kommer spela på reglerna" poäng.

Alla slutspelsmatcherna är viktiga vilket gör att det blir ännu mer snett om en match inte spelas, det blir mycket lättare att gå vidare med en gratisvinst, man får dessutom som "belöning" ett helt lag inför nästa match osv. Den enda matchen när box&slölagen möts är ännu mer viktig för resten av gruppen och de kommande matcherna ska utforma sig.
Om du får spelare skadade mot Ted kommer det påverka vår kommande match mer eller mindre mycket. Om du klarar dig helskinnad och Ted går paj ger det Tomas en chans att kanske vinna sin omg2 match, återhämta sig en del och kanske ha en sportmössa i 3e.
Om ni slår sönder varandra kommer det ge oss andra 2 avgjort bättre chans de kommande 2 matcherna.

Om ni 2 inte spelar så kommer vi 2 ha "glädjen" att spela mot 2 100% friska och uppvilade slagsmålslag lag våra kommande 2 matcher, för det är inte direkt troligt att de 2 alvlagen slår sönder Orcs & Nurgle (och nej, man kan inte räkna med spelets slumpgenerator som ett argument här).
Detta betyder att vi förmodligen kan ha en chans match 2 men få smörj, och sedan vara grus antingen i eller efter match 3 och högst troligen ha avgjort försämrade chanser om man skulle gå vidare.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Situationer som kan uppkomma om vi flyttar deadlines:
Tänk om jag bara hade haft denna helgen på mig att ordna min match pga resa eller dylikt. En framflyttad deadline, vad gör det då för mitt matchresultat?

Nu är inte så fallet men hypotetiskt.

Tror upplägget med alla möter alla följt av direktutslag 1-8, 2-7, 3-6, 4-5 vore det bästa upplägget till nästa gång
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

Ja vi får väl hitta på något smart för att undvika liknande situationer till nästa säsong, typ stenhård deadline och all matchbokning i forumtråden, så länge nöjer vi oss med 2-1-torsk på alla återstående matcher om det går att påvisa att man medvetet, p g a lathet eller vad det nu vara månde inte lagt manken till för att få matchen spelad.

Anledningen till att Larsa gav oss frist till på söndag var just för att det inte skulle bli orättvist för övriga, men svårt att göra alla nöjda.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Men kör på söndag då? Så får ni lura på vad som är bäst upplägg för en säsong. Jag är nöjd om jag får spela lite utmanande(?) matcher och följa lagets utveckling inom någorlunda rimliga tidsramar. Vi är ju ganska så få som spelar här, och alla kanske inte är så entusiastiska som vissa andra. Personligen ser jag bara fördelar om man hänger på forumet för att fixa matcher, och gnabbas lite. Men det tycker antagligen inte andra.

KOBOLDKUNGEN

Ted har inte svarat än men förhoppningsvis!

Jo det vore ju käckt om alla bokade i forumet, men kanske blir lite rörigt, ser man när alla ska spela med :)

Snygg team logo för övrigt  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Ring eller sms:a Ted. Det var så jag fick fatt i honom i vilket fall :)
/Veni Vidi Vicious

emil

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet maj 12, 2017, 20.50
Ted har inte svarat än men förhoppningsvis!

Jo det vore ju käckt om alla bokade i forumet, men kanske blir lite rörigt, ser man när alla ska spela med :)

Snygg team logo för övrigt  :D
Rörigt vet jag inte, man skulle kunna ha en separat tråd bara för matchbokning, och låta gnabbet vara här.

Tackar, jag har lagt ner lite Nurgle Löving i loggan.  :D Det var faktiskt kul att leka i Gimp 2, mina Photoshop-skills kom till användning.