Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Jag är på... Redo att se till att någon blir överkörd av mina larvband.

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Manfred Fisk

Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Torbjörn


Niklas

Ser fram emot att sänka lite ryssar och polacker och en och annan hund eller nåt imorgon. Ses kl 12

Ewers

Ställningen efter söndagens spelning blev:
Polen 0
USA 1 överste + 2 bönder

Kortfattad resumé av spelningen.
Ni spanade några timmar mot Chestochowas ruiner från några kilomerers avstånd under förmidagen 20:e. På eftermiddagen begav ni er in mot staden för att ta er upp på höjden där klostret låg, men ganska snart inser ni att det är stor risk för att köra fast fordonen i ruinerna. Ni kamouflerar fordonen och lämnar SEAL-teamet plus Junk för att vakta fordonen medan de övriga efter en mindre dispyt beger sig av mot höjden.

Patrullen når höjden efter att ha skrapat och rivit sig upprepade gånger på allt skrot i ruinerna. Höjden söks av och man finner att höjden nog används av och till som rastplats. Man letar efter grottöppningen och finner den tack vare fladdermössen. Då det är sent och alla är trötta bestäms att man skall vänta till morgonen med att gå ner i grottorna.

Under natten sker en kortare eldstrid med några lömska polska bönder som slutar med att en av dem dör, en av dem skadas allvarligt och två av dem ber om syndernas förlåtelse då de tror att RP skall avrätta dem. RP släpper iväg de överlevande efter någon timma. Resten av natten är lugn.

På morgonen samtalar man om vad som hände under natten och vad som man bör tänka på till nästa gång när "Loverman" ansluter.
Patrullen beger sig ner i underjorden och finner grottor samt katakomber där faror lurar runt varje hörn. Efter ett flertal incidenter med armborstlod, avhuggna huvuden från okända soldater, mineringar samt ras lyckas patrullen nå det innersta rummet. Här görs en klassisk inbrytning med tårgas och först blir inbrytarna tillbakatvingade av fientlig automateld. En andra inbrytning sker efter tårgasen fått verka och en polsk fallskärmsjägaröverste neutraliseras.

Patrullen finner i rummet åtta lik som bundits upp som paradvakter vid pelare, en himla massa bråte där det även finns en massa guldföremål samt en stor tavla av jungfru Maria med Jesusbarnet. Här avslutades spelningen.

/F

Ewers

Då det bestämdes att andra söndagen i varje månad är speldag för kampanjen ser datumen ut som följande:

Starttid 12.00, sluttid ca 21.00

6/9

11/10

8/11

Då 2:a söndagen i december är luciadagen undrar jag om vi skall flytta till 6/12 istället?

Kram /F 8)

carlsson

Citat från: "Ewers"Då det bestämdes att andra söndagen i varje månad är speldag för kampanjen ser datumen ut som följande:

Starttid 12.00, sluttid ca 21.00

6/9

11/10

8/11

Då 2:a söndagen i december är luciadagen undrar jag om vi skall flytta till 6/12 istället?

Kram /F 8)

6/9 är förvisso första söndagen i september, men jag kan varken eller.
11/10 carlsson
8/11 carlsson
6 eller 13/12 carlsson

/Mr Hard

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Den Gamle

"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Niklas

Räknade med andra söndagen men ska kolla om jag kan vara med då istället.

Niklas

Verkar som om det blir uppföljning styrelsemöte den 6/9

Ewers

Vet att det borde ha varit den 13/9, skrev fel helt enkelt.  :oops:

Kort fråga är då om det ställer till problem för Tobbe, Tamara mfl om vi ändrar till 13/9 som det var tänkt från början?

Jag har nämligen lösa planer på att åka bort över helgen 5-7/9.

Har ni som spelare gjort ändringar mm och tycker att det blir jobbigt att ändra bibehåller vi 6/9, annars passar det mig bättre med 13/9.

Kram Från virrig SL som haft tankarna snurrande en tid.

Niklas


Den Gamle

"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914