Ingen bryr sig om föreningen utom jag

Startat av dilba, maj 12, 2005, 22.47

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

Min topic kanske inte riktigt stämmer och jag kunde kanske posta det här på en exsiternade post men det här är viktigt.

Jag ska börja med att säga att jag röstade på alternativ 1 i lokal topicen och det beror på att jag vill att föreninegn ska finnas kvar efter denna generationen är borta. Om vi startar en kompis föreningen finns det en stor chans att den dör efter 5 - 10 år för det kommer inte så många ny meddlemmar. Och vad ska Hevys och Salas barn göra då ?
De ny meddlemarn är inte så interserade i föreningen men det är väll inte så konstigt med tanke på att de inte varit här så länge.

Nu ska jag återgå till min topic.
Jag såg att Charlie och CLiff hade satt upp lite reklam för armagedon på olika ställen och det är bra. Men det bästa sättet att göra reklam är enligt den så kallade mun - mot - mun metoden.
Det vill säga att om en kille som kommer hit och tycker att detta är ett bra ställe så säger han det till sina kompisar och då kommer de ta med anrda kompisar osv.
Om han tycker det är dåligt ställe och säger det till sina kompisar så kommer de inte hit hur mycket reklam vi än gör.

Ta buffy cup te x. Då kommer det en del folk från Göteborg och andra städer också. Om de får ett bra intryck av armagedon så kanske de kommer tillbaka med sina kompisar men det är inte det viktigaste.
De får träffa människorna som har hand om BSK och då kommer det mer folk ditt och det är BSK som är våran stora inkomst källa som alla vet.

Men som det ser ut nu så kommer det mer folk från andra städer än från Borås för vissa määniskor är lata och orkar inte vara med.
Jag säger inte att man ska vara med om man verkligen inte vill men jag som de flesta andra på armagedon har ju ingen liv så vad ska ni göra som är så jävla viktigt.

En annan sak som jag ska göra är att arrangera WFB på Lincon. Om det går bra så drar det lite mer folk till BSK.
Men framförallt så vissar det arrangerna på Lincon att någon från armagedon hjälper till på deras konvent så då kanske några av de hjälper till på vårat.
Och så kanske Piasava blir lite glada men tanke på att de var de som tog hand om mycket av slutstädet på BSK.
Jag hjälpte inte till så mycket skjälv så jag ska inte skylla på någon men jag försåker iallafall förbättra sitationen.

Till sist ska jag klaga lite på styrelsen. Det verkat ju alltid vara poulärt och jag vill ju vara " inne ".
De flesta i styreslen är inte på armagedon vidare ofta. Och jag vet att man göra mycket för föreningen utan att vara där.
Men de flesta meddlemarna ser det inte så. De kan tycka om styrlsen inte är där och gör viktiga saker och ser smarta ut så gör styrlsen ingenting.

Till sist vill jag ge lite creed till Dina och Barin som åker runt på konevneten och går reklam för BSK.
Mest creed till Dina för att hon står ut med Brain.

Buffy, the comp slayer

Ps. Jag kan inte stava med det vet redan alla.

dagle

skall också till lincon och vara scorekeeper :D(kanske kan snacka med svm om det behövs???) I övrigt tycker jag att det var vettigt och... hmmm... skall fylla i aktivitet blanketterna...  8)

sebbe

du har en del bra poänger.

personligen tycker jag inte att man ska pressa folk till att göra saker (för mycket), det funkar inte med ideellt arbete, för då tröttnar man och skiter i alltihop istället.

jag tror dessutom att vi behöver fler roliga aktiviteter i föreningen (typ spelkvällar) där så många som möjligt kan vara med så vi kan få in fler unga medlemmar i gemenskapen, för det är det vi måste ha. innan man lär känna folk och börjar göra något annat än att spela datorspel kommer man inte engagera sig.
visst, småungarna kan vara lite irriterande och gapiga ibland men efter ett tag slutar de flesta med det när de har varit med lite grand.
det vet ju särskilt styrelsen för de är så gamla att de har sett många generationer vara små och bli gamla

det här inlägget var väl mer spridda åsikter än något egentligt svar på tråden eller något men det gör nog inte så mycket..

ehm, sebbe out
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Apanpapan

Citat från: "sebbe"visst, småungarna kan vara lite irriterande och gapiga ibland men efter ett tag slutar de flesta med det när de har varit med lite grand.

Är du undantaget som bekräftar regeln?  :P

Pasi/Lastgammal och skitförbannad
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Det är kul att Dyne/Dilba/Buffy (välj själv) är smart och aktiv i år, men man ska minnas att 99% av alla medlemmar som varit med i 5 år eller mer har haft något eller några år då de är mer aktiva än andra. De som inte är aktiva idag kanske var det för 3 år sedan. Sådant glöms ibland av.

I övrigt är rätt väg att gå BÅDE mun till mun och "vanlig" reklam. På så vis når vi ut till flest. För att behålla dem ska vi göra precis som Sebbe säger, ARRANGERA EVENEMANG. Magic Prerelease är suveränt. Jag hoppas vi kan ha turneringar i Warcraft, CS, och lite annat på datorerna också.

Vi har ASL, "för de lite äldre", och vi kan säkert skapa något liknande för de yngre, såsom en föreningsrankinglista i Whfb, med speciella dagar för ligaspel eller nåt. För att sådant ska hända krävs att folk som Dyne/Dilba/Buffy gör såna här smarta saker som Buffy Cup, och att folk som Dagle fixar prereleases. Styrelsen har andra uppgifter som kräver deras uppmärksamhet oc är inte alltid de bäst lämpade att arrangera saker.

Apanpapan

Jag lägger ner min energi på Det sjunde filmsektion. Det tar all min vakna tid. Det är oerhört stressande att sprida ljuset där kulturskymningen har lägrat sig.

Nu ska jag vara lite allvarlig. Det bra att folk tar och engagerar sig i föreningen men det är farligt att gå runt och säga hur engagerade folk är i föreningen. Om de yngre tror att det är öppna kiosken som är styrelsearbete så kanske det ska anordnas kurs för de små liven så de fattar vad det egentligen innebär att vara med i Armagäddons styrelse.

Sen vill jag påminna om att försöka ge kritik muntligt. Det blir trevligare så.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Heavy

Jag borde kanske ge ett utförligt svar, men iom att de flesta ändå vet vad jag tycker och vad jag gör på föreningen så låter jag bli...

En sak dock..

Det här med att göra reklam med mun-mot-mun metoden betackar jag mig för det starkaste !!!!!!

Skulle vara en för mig väldigt uppslitande syn att se Larsson, Ewers, Emil, Dale, Charlie med flera gå runt och ge det till småpojkarna som hänger på EB Games och Barnens leksaksbutik !!

Skäms !!



:wink:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Styrelsens medlemmar är inte alltid i lokalen men väldigt ofta. Dock är det så att väldigt många i styrelsen spelar rollspel och då man gör detta i ett stängt rum syns det inte så mycket. Nästan som dataspel fast man sitter i ett annat rum...  :wink:

Väldigt många i styrelsen har jobb, familj eller livspartner som även det ges tid av de som har det så. Detta är fullt naturligt och borde inte behöva förklaras mer.

Alltså kommer vi till pudelns kärna, det är inte många i styrelsen som sitter på geddon hela nätterna och spelar dataspel. Det är inte heller många i styrelsen som kommer till geddon kl 10 på förmiddagen för att spelar dataspel eller bara hänga.
Styrelsemedlemmarna kommer till geddon efter jobbet eller så. Det borde inte vara så att engagemang räknas i hur mycket man hänger i lokalen utan borde räknas efter vad man gör utefter de förutsättningarna man har. Dessutom har Clifford helt rätt i att man faktiskt måste titta på vad varje enskilld individ har med sig i sitt engagemangsbagage.

Se inte den kiosköppnande styrelsemedlemmen som en självklarhet i lokalen för det är inte verkligheten. Det har alldrig varit tanken att styrelsemedlemmarna skall ha någon form av närvaroplikt i likalen, att kiosken alltid skall kunna öppnas så fort någon medlem så önskar eller att det bara är styrelsemedlemmar som tar tag i arrangemang med mera.

Att medlemmarna kan arrangera saker i lokalen visar nu Dilba/Buffy/Dyne genom att arrangera Buffy Cup och Per genom att arrangera Prerelease Tour i Magic. Detta är väldigt fina exempel på att det som medlem går att fixa ett arrangemang som medlem. Båda kom på iden, tog kontakt med styrelsen (man pratar med första bästa styrelsemedlem, svårare är det inte) och därefter var det bara att sätta igång.

När det gäller nya medlemmar som kommer till lokalen så är det väldigt viktigt att medlemmarna som är i lokalen faktiskt tar första steget till kontakt. Det är bara att säga hej, fråga om namn och sedan kolla om vedebörande är intresserad av samma typ av spel som man själv är intresserad av. Alltför många låter nya medlemmar sitta i sin ensamhet utan att faktiskt kolla om de har lust att vara med och spela någonting.

Detta blev ett längre inlägg än det var tänkt men så blir det ibland.

/F   8)

Judas

Citat från: "Heavy"Jag borde kanske ge ett utförligt svar, men iom att de flesta ändå vet vad jag tycker och vad jag gör på föreningen så låter jag bli...

En sak dock..

Det här med att göra reklam med mun-mot-mun metoden betackar jag mig för det starkaste !!!!!!

Skulle vara en för mig väldigt uppslitande syn att se Larsson, Ewers, Emil, Dale, Charlie med flera gå runt och ge det till småpojkarna som hänger på EB Games och Barnens leksaksbutik !!

Skäms !!

:wink:


Jag tror inte Dyne menade att styrelsen skall springa runt i diverse spelbutiker för att värva ny medlemmar, eller någon annan medlem heller för den delen. Utan snarar att om folk blir väl bemötta på föreningen och tycker att det verkar som ett schyst ställe.
Så säger de det till sina kamrater som i sin tur säger det till sina kamrater. Och på så vis får vi fler medlemmar ex. småpojkarna som hänger på EB Games och Barnens leksaksbutik !!
:wink:

Heavy

Citat från: "Judas"
Citat från: "Heavy"Jag borde kanske ge ett utförligt svar, men iom att de flesta ändå vet vad jag tycker och vad jag gör på föreningen så låter jag bli...

En sak dock..

Det här med att göra reklam med mun-mot-mun metoden betackar jag mig för det starkaste !!!!!!

Skulle vara en för mig väldigt uppslitande syn att se Larsson, Ewers, Emil, Dale, Charlie med flera gå runt och ge det till småpojkarna som hänger på EB Games och Barnens leksaksbutik !!

Skäms !!

:wink:


Jag tror inte Dyne menade att styrelsen skall springa runt i diverse spelbutiker för att värva ny medlemmar, eller någon annan medlem heller för den delen.
:wink:

Jodå, han vill att vi ska ge mun-mot-mun metoden på dom !!!!!


:twisted:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dilba

Jag har pluggat marknadsföring och då betyder inte mun-mot-mun metoden det som Heavy tror.
Jag vet att styrelsen har egna liv ( eller rättare sagt så tror jag inte det men jag vill inte vara otrevlig ).
Men jag tycker att styreslen borde komma över ens om att man ska vara på gedon minst 1 gång i veckan.
Ewers måndag, PA tisdag osv. Om det är en dag man ska vara där så kan man alltid ringa ner och är det någon annan i styrslen behöver man inte komma.

deadbolt

håller jag med dej i nästan allt dyne, eller ehum i en del kanske.., men måste faktiskt säga att jag tycker nog öppet tiderna är klart godkända, det är ju öppet så gott som varje dag från eftermiddag till sent på kvällen. det är nog inte många föreningar som har bättre öppet tider. givetvis är det ju bra att ha en 100% på geddon mupp med i styrelsen, men det är knappast nått kan kräva av en ideellt arbetande styrelse, å pengar ska de fan inte få :wink:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Heavy

Citat från: "dilba"Jag har pluggat marknadsföring och då betyder inte mun-mot-mun metoden det som Heavy tror.


Kan bero på att jag är undersköterska som jag associserar det så ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dilba

Jag ska förklara på ett sätt som alla förstår.
Styrelsen ska vara meddlemarnas bitch, inte tvärt om.

Men om Pasi och Ivar är med på Buffy cup så kan jag sänka mina krav.

emil

Mun till mun kanske? Oralt, analt, banalt. Jalla jalla! Gratis oblater till alla...