standar

Startat av sebbe, maj 03, 2005, 22.29

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

jag tycker att det vore roligt att fippla fram standar med geddonlogga.
de skulle kunna användas för reklamändamål, som priser vid större turneringar (på konventet kanske) eller säljas om det finns intresse (jag vill ha en =) )

första bästa sida jag hittade som sålde sådana (http://www.mera.se/profil.html) tog 200 för varje färg i schablonen, drygt 50 för pinnen och 40-70 per flagga beroende på hur många man köper. (kommer hamna på 100-150 per flagga)

för er som inte vet vad ett standar är så följer här en kort beskrivning:
det är en sån som gubben längst fram i mitten i ett regemente har fast i riktigt tyg och ungefär 20x15 centimeter stor (de kan variera i storlek men de som tråden handlar om är så stora)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Just do it, jag betalar GÄRNA för typ 10.

dagle

snälla gör hyperlänkar! hatar att behöva göra saker själv :D

sebbe

är det någon annan som är intresserad av att köpa en sån här för 150 eller vad det kan hamna på?

presonligen tycker jag att det vore bäst om föreningen köpte in några, då kan man lagra några för priser om man vill det, sälja några, och vem som helst som inte kan bestämma sig nu eller inte har hört talas om det kan också få tag på en utan att någon människa behöver ligga ute med pengar.

synpunkter?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Personligen vill jag inte ha nån, och jag tycker det är onödiga pengar för föreningen att lägga ut INNAN vi gjort samma sak med t-shirts, vilket jag tror många fler vill ha i första hand, eller överhuvudtaget..

Känns menlöst att lägga 150 pix på en kul grej när man får en t-shirt för 2/3 av priset.. :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Hmm, jag är lätt förvirrad. Jag misstog mig och trodde att standraren var för figurspel, nu fattar jag att det är sådanan däringa sport-klubbsflaggor, typ. Ne, inte lika intressant som tryckta standar med Geddonlogga till alla mina enheter....

Men å andra sidan kanske man kan be dem göra mini-standar till WHFB istället, med mean mountain tyrckt på? Så kan vi alla ha det som standar på våra konventsarméer...

Heavy

Citat från: "Clifford"Hmm, jag är lätt förvirrad. Jag misstog mig och trodde att standraren var för figurspel, nu fattar jag att det är sådanan däringa sport-klubbsflaggor, typ. Ne, inte lika intressant som tryckta standar med Geddonlogga till alla mina enheter....


Jag trodde du fått hjärnblödning när du gladeligen skulle köpa tio stycken..

:lol:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

Citat från: "Heavy"Personligen vill jag inte ha nån, och jag tycker det är onödiga pengar för föreningen att lägga ut INNAN vi gjort samma sak med t-shirts, vilket jag tror många fler vill ha i första hand, eller överhuvudtaget..

Känns menlöst att lägga 150 pix på en kul grej när man får en t-shirt för 2/3 av priset.. :)
sant, men om det finns ett intresse så är det dumt att förbise det bara för att man har ett annat projekt.
sen är väl tanken att föreningen inte ska förlora pengar (om man itne väljer att använda någon), och jag tror definitivt att föreningen har kapacitet att genomföra båda projekten =)

men finns det inget intresse är det väl inget att göra åt saken..
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45