Husregler till Necromunda Kampanjen !

Startat av Heavy, april 22, 2005, 21.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"när man skjuter scatter shot med hugglegevär så har man som bekant en chans att träffa andra modeller också.
min fråga är, gäller det endast om man träffar sitt mål eller inte?
reglerna säger i princip ingenting, och logiken talar både för och emot.
husregel?

sen tycker jag att det vore vettigt att göra så att stray shot funkar även på fiendemodeller, och även bakom den man skjuter på, dock kanske inte med automatisk träff.
detta för att symbolisera att andra människor inte är särskilt bra skydd =)

På 1 gäller det för alla som är inom strayshot rangen enligt reglerna, klart och tydligt.

Sen tycker jag oxå att strayshot delen låter vettig, och att det ska funka som vanligt dvs dom träffas på 4+ om man slår en 1 på sitt to hit slag
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"...men alla får köpa leader only efter första slaget sålänge man håller sig till vanliga restriktioner.
van saar och goliath skulle isåfall vara de enda lagen som behöver offra rareslag för att köpa bolter

Hmmm, får man det :?:

Jaja, det kanske man får, men å andra sidan är säären de enda som får köpa plasmaguns utan att offra andra slag vilket är fett bra med tanke på deras techno-skills(speciallist)

Tycker personligen att det ger mer karaktär till de olika gängen om inte alla har exakt samma vapen, precis som med skillsen. Detta gör att det blir mer värt att ha mer Gangers i gänget istället för "fodder". Jag har inte konverterat om modeller till en massa suspekta vapen, men å andra sidan så måste jag bygga modeller med tuffa vapen fortfarande...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Vad jag inte fattar är varför vi ska houserule:a att de "vanliga" gängen får köpa alla commonvapen medans outlaws lämnas som de är.

Vilka vapen och situationer är det som uppstår där man vill ha ett vapen så mycket och inte nöjer sig med att offra ett slag på tradechart?

Finns det nåt gäng som verkligen lider av brist på vapen?

Tycker att Clifford argument ovan oxå är värda att betänka. Reglerna(ja de officiella :!: ) säger att alla inte har samma vapen, precis som det är för outlaws.

Sen om sebbes tolkning av Leader-only vapen stämmer så är det ju inga besvär alls längre enligt mig :P

Edit: Efter att ha läst i listan så står det klart och tydligt att alla andra får köpa leader only vapen efter det att kampanjen startat :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

sant, men samtidigt känns det mer motiverat att offra ett rare-slag fär att få en plasma gun än en bolter.
iofs ännu roligare att kunna köpa den direkt från början
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Sebbes tolkning av leader-only är helt korrekt.

Dessutom vill jag påpeka att heavies INTE får ha basic weapons enligt deras inköp. Möjligtvis går de kanske under samma regler som leader-only, dvs de får köpa såna vapen sen. (annars får en snubbe med heavy stubber inte ha ett hagelgevär som backup)

Martin Larsson

Jo visst, men det gör ju det hela lite mer rättvist. Säären är redan bäst i grund, finns inget skäl att göra dem ännu bättre...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Sebbes tolkning av leader-only är helt korrekt.

Dessutom vill jag påpeka att heavies INTE får ha basic weapons enligt deras inköp. Möjligtvis går de kanske under samma regler som leader-only, dvs de får köpa såna vapen sen. (annars får en snubbe med heavy stubber inte ha ett hagelgevär som backup)

Nä, vi har noterat det...det var därför som jag undrade var länken till FAQen är...detta för att många(bla alla delaque-heavies) har ett basic vapen på sig. Tror det är ett typo :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "Clifford"Sebbes tolkning av leader-only är helt korrekt.

Dessutom vill jag påpeka att heavies INTE får ha basic weapons enligt deras inköp. Möjligtvis går de kanske under samma regler som leader-only, dvs de får köpa såna vapen sen. (annars får en snubbe med heavy stubber inte ha ett hagelgevär som backup)

Nä, vi har noterat det...det var därför som jag undrade var länken till FAQen är...detta för att många(bla alla delaque-heavies) har ett basic vapen på sig. Tror det är ett typo :?

Tycker definitivt att restrictionen ska vara max ett heavy weapon, max ett basic, max två pistoler. Kanske max 3 vapen sammanlagt?

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Tycker definitivt att restrictionen ska vara max ett heavy weapon, max ett basic, max två pistoler. Kanske max 3 vapen sammanlagt?

Tror inte att vi snackar samma språk just nu, jag mummlade om vilka vapen man får välja att köpa till sin modell.

Men för att ge min syn på antalet vapen så tycker jag: Att man får ha hur många som helst, precis som reglerna tillåter. Att lasta på en Heavy 6 vapen och sedan få honom Captured eller Killed är ju helfestligt :x
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "Clifford"Tycker definitivt att restrictionen ska vara max ett heavy weapon, max ett basic, max två pistoler. Kanske max 3 vapen sammanlagt?

Tror inte att vi snackar samma språk just nu, jag mummlade om vilka vapen man får välja att köpa till sin modell.

Men för att ge min syn på antalet vapen så tycker jag: Att man får ha hur många som helst, precis som reglerna tillåter. Att lasta på en Heavy 6 vapen och sedan få honom Captured eller Killed är ju helfestligt :x


Umm, då har du inte läst det senaste...nämligen i LRB så står det att man får bara ha ett vapen, antingen basic eller heavy. Så din heavy som sköt min juve med hagelbrakare hade enligt LRB inte fått ha den, typ...

(detta är förstås skitlöjligt men så står det)

sebbe

fel, man får bara ha ett heavy weapon, andra vapen kan man ha hur många som helst av. såvida det inte står olika på två ställen i LRB?
heavies får däremot inte köpa basic weapons, precis som juves.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Citat från: "sebbe"fel, man får bara ha ett heavy weapon, andra vapen kan man ha hur många som helst av. såvida det inte står olika på två ställen i LRB?
heavies får däremot inte köpa basic weapons, precis som juves.

ok, isåfall minns jag fel men pratade inte vi om detta sebbe?

sebbe

Citat från: "Clifford"
Citat från: "sebbe"fel, man får bara ha ett heavy weapon, andra vapen kan man ha hur många som helst av. såvida det inte står olika på två ställen i LRB?
heavies får däremot inte köpa basic weapons, precis som juves.

ok, isåfall minns jag fel men pratade inte vi om detta sebbe?
kommer inte riktigt ihåg, men isåfall har vi nog missförstått varandra. kontentan blir ju i princip ändå att heavies inte får ha basic weapons
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"fel, man får bara ha ett heavy weapon, andra vapen kan man ha hur många som helst av. såvida det inte står olika på två ställen i LRB?
heavies får däremot inte köpa basic weapons, precis som juves.

Stämmer helt :!: Men som sagt, kitta på en heavy 8 vapen å dö med honom så händer det spännande saker...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "sebbe"fel, man får bara ha ett heavy weapon, andra vapen kan man ha hur många som helst av. såvida det inte står olika på två ställen i LRB?
heavies får däremot inte köpa basic weapons, precis som juves.

Stämmer helt :!: Men som sagt, kitta på en heavy 8 vapen å dö med honom så händer det spännande saker...
då kan du spela mot samma spelare igen och inkassera 10 xp per man =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45