BSK Hemsida

Startat av Brain, september 23, 2012, 14.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Föranmälning uppe, arrangemang uppdateras under söndagskvällen
Kolla gärna och regga Er i databasen (både arrangörer och besökare)

För arrangörer: regga Er och interna/maila mig ert persnr så sätter jag Er status rätt.

Tomas Davidsson

Clifford

För det första: Jag är lite smått lyrisk över att det blir Bäckäng igen, om jag förstått det rätt. Om inte Ewers håller Star Max kan jag göra det. :)

För det andra: Hemsidans top banner säger fortfarande "BSK29".

Jag promotar gärna vitt och brett, men det är lite tomt med info. Nån som kan ge mig en uppfattning om vilka arr som verkar dyka upp, huruvida vi lånar hela Bäckäng eller delar av den, och vad det behövs för folk, arr med mera?


Brain

Vet om loggan, är Bohlin som kan fixa den och han är mailad.
Förbered dig på att köra StarMax 24/7 på BSK30 :-)
Tomas Davidsson

Clifford

Hah, se jag skrev om Bäckäng och jubileet på Facebook för nån timme sen har jag fått 25 likes och idel hurrarop. Folk verkar gilla detta :D

Starmax ordnar jag gärna. Ska plita ihop en arr-beskrivning. Finns glas-skivan kvar?

Lite andra frågor som dykt upp:

Kommer nån arra Blood Bowl? Marcus Mellqvist verkar sugen.

Nån som spelar Game of Thrones-kortspelet?

Ivar

Om du menar de med hexagonmönster med svart film på genomskinlig plasticard så ska de finnas kvar. Ska dubbelkolla ikväll!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Brain

Spelplanerna är kvar, den tunga glasskivan som vi hade under för att få genomlysning underifrån är till 99% sannolikhet borta
Tomas Davidsson

Adam P

Jag vet att det finns plexiglas på Föreningen tåget, kolla med dem om det passar och går att låna.
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

rikardn

För dom som inte varit på bäckäng förut skulle det vara bra med karta och vägbeskrivning både från centralen till fots och med bil.

Parkering på grusplan som vanligt?

Mvh rikard

Brain

Citat från: rikardn skrivet september 25, 2012, 13.37
För dom som inte varit på bäckäng förut skulle det vara bra med karta och vägbeskrivning både från centralen till fots och med bil.
Mvh rikard

Kartan kommer
Tomas Davidsson

bohlin

Startsidan fixad nu.

Greger

Hej!  :)

Följande arrangemangstext får gärna läggas in under Figurspel av någon vänlig själ  :)

Tack på förhand!
/Greger

Citat
Svenskarna i vinterkriget

Märkäjärvi, Finland, 27 februari 1940

"Den svenska frivilligkårens pansarvärnskompani har tagit position vid vägen från Kemijärvi till Märkäjärvi. På eftermiddagen den 27:e dyker en rysk 10-tons tank upp vid sidan av vägen i skogsbrynet mittemot svenskarnas position. Svenskarna siktar in sig och väntar på rätt tillfälle..."

Gillar du när det är 40 grader kallt, fordonen kör fast i snön, skägget pryds av stilig frost och tungan fastnar på kanten av snuskburken av kylan? I så fall är vinterkriget något får dig! Kriga på det manliga sättet med för lite trupper, halvdålig utrustning och i extrem kyla i detta snabbspelade, dödliga tabletop-scenario.

Scenariot är löst baserat på verkliga händelser, så som de beskrivs i ASL-scenariot "SV1:Ten ton tank" av Lars Olsson och Martin Svärd, i det utmärkta ASL-supplementet "Swedish Volunteers". (Eventuellt scenario-byte kan förekomma, om oförutsedd tid och energi infinner sig, men med samma tema.)

Spelare: 2 eller 4 spelare.
Speltid: ca 2-3 timmar, beroende på mängden sisu hos spelarna.
Speltyp: Skirmish, tabletop, figurspel.
System: Crossfire, med husregler för att höja hastigheten/dödligheten ytterligare. Inga förkunskapskrav.
Arrangör: Groggert

Spelpass:
Lördag endast, kl:
ca 10-13
ca 14-17
ca 19-22

Clifford

#11
Jag har pratat med den maginifike Ronny Turesson om PR för konventet och sånt. Han gjorde då följande ( i mina ögon geniala) förslag till logga/muggtryck m.m.



Förslaget är att arbeta in "30" i röken från vulkanen, alternativt XXX.

Nu vet jag ju inte om nån annan trollat fram en logga redan, men den här är bara att använda på hemsida och annat där ni tror den passar!

Förslag 2, med tanden ditlagd och rök som bildar 30.



Ronny har fler varianter, jag uppdaterar allt eftersom han målar dem :)


För att se alla varianter, kolla här:
http://www.4shared.com/photo/_fEpmJTr/

bohlin

Riktigt Snyggt! :)  :)

Om ni ända håller på får ni gärna göra ngt snyggt att ersätta bannerbilden på hemsidan. För tillfället ligger det en standardbild där.

Brain

Citat från: Clifford skrivet oktober 06, 2012, 23.57
Jag har pratat med den maginifike Ronny Turesson om PR för konventet och sånt. Han gjorde då följande ( i mina ögon geniala) förslag till logga/muggtryck m.m.

Personligen ser jag inte storheten eller nyttan med dom loggorna. Hugg av skalpen på Mean Mountain och släng på en mustasch och en monokel. Av vilken anledning?


Tomas Davidsson

Clifford

Citat från: Brain skrivet oktober 07, 2012, 09.57
Citat från: Clifford skrivet oktober 06, 2012, 23.57
Jag har pratat med den maginifike Ronny Turesson om PR för konventet och sånt. Han gjorde då följande ( i mina ögon geniala) förslag till logga/muggtryck m.m.

Personligen ser jag inte storheten eller nyttan med dom loggorna. Hugg av skalpen på Mean Mountain och släng på en mustasch och en monokel. Av vilken anledning?

Tankegången var väl att Mean Mountain har blivit en äldre distingerad herre som firar ett jubileum med buller och bång, antar jag.

Synd att du inte gillar dem.