Annonsera hos Sverok

Startat av Greger, mars 15, 2008, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Såg detta i en gammal konventstråd, verkar gälla fortfarande (ligger iallafall kvar på sveroks hemsida)

http://www.sverok.se/kontakt/regler-foer-annonsering.html

CitatRegler för bildannonsering
Om ni har ett arrangemang med anknytning till Sverok så kan ni få ha en bildannons på Sveroks hemsida. Om ni vill göra reklam för t.ex. lanseringen av er nya hemsida så går det också bra. Bildannonser för arrangemang ligger uppe i minst 30 dagar eller fram tills dess att arrangemanget börjar. Övriga bildannonser ligger uppe i minst 10 dagar.

Maila oss en icke-animerad JPG-bild som är exakt 150 pixlar bred och upp till 120 pixlar hög, tillsammans med en adress dit vi ska länka samt önskemål om vilken period ni vill annonsera under.

När vi prioriterar bildannonser så går vi efter:

Arrangemang framför lanseringar/nyheter.
Ideell verksamhet framför vinstdrivande.
Hur nära i tiden det ligger.
Hur många besökare som planeras.
Hur väldesignad bilden är.  
Hur bred inriktningen är,  dvs hur många potentiellt intresserade det finns.
Hur nära Sveroks verksamhet det ligger.
Huruvida sidan annonsen länkar till länkar tillbaka till Sverok.
Sveroks hemsidegrupp har rätt att avslå annonser om de finner det lämpligt.

Annonsera i förbundets tidning
Sverokanslutna föreningar kan även få gratis annonsutrymme i förbundets tidning "Signaler från Sverok" i storleken 6x8 cm. Behövs mer utrymme gäller följande priser: Helsida 1000 kr, Halvsida 600 kr, 1/4 sida 300 kr.

För mer information maila signaler(at)sverok.se.

Klart vi ska ha en bildannons på deras hemsida och en annons i Signaler!!! Jag kan fixa materialet, när jag hinner...

:)

Beorn

Absolut ska vi ha en liten annon på SVEROKs hemsida.
Ett tips till den som skickar in materialet: Gör det i god tid. Förra året (när jag skickade in det) så tog det ett bra tag innan de fick tummen ur och publicerade den.
Björn