Övriga GW spel

Startat av Martin Larsson, oktober 04, 2004, 17.29

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Visst var Van Saar bra men vi ska inte överdriva. Ett gäng med massa technoskills är rätt kass om de inte har nåt annat också. Dessutom så är ALLA vapen kass om man inte har några skills typ sprint, jump, rapid fire, hide in shadows, ninjakick, m.m.

Jag tror att många gäng går att få VÄLDIGT bra, se t.ex. på Scavvies. De kan ha en hel del kul pryls, och tänk på Spyrers. Konstiga regler, men otäckt bra.

Hursomhelst, om vi skulle säga minimum 1 slag/vecka som exempel, obegränsat hur många man får spela. Då skulle vi kunna houserula följande för att balansera detta:

Det gäng som spelat mest matcher får ingen bonus. Andra gäng får 1 exp per färre match spelad, samt 10 kred per match färre.

Alltså: Larsson spelar 6 matcher, jag spelar en. Alla mina gangmembers får 5 exp. och jag får 50 kred. extra. i slutet av veckan pga att mina gangers jobbar/övar. Visst, jag är sämre, men jag blir iallafall inte helt missunnad. Hans gäng kan ju ha fått stryk under dessa 5 extra matcher, och inget säger att  hans gangrating autmatiskt har stigit, den kan sjunka också ju. Sifforna är dock endast exempel. Vad tror ni?

Martin Larsson

Oavsett vad så tror jag inte på spela så mycket ni vill tanken. Det kommer sluta med :arrow:
"...det e ju för h*lvete helt omöjligt att vinna mot X eftersom hela hans gäng kan springa i cirklar runt mitt och skjuta, å jag kan inte göra skit tillbaka..."
Tror inte dina crediter kommer att hjälpa upp det speciellt mycket. Trots allt tjänar man ju pengar på varje dust oxå. Vidare kan man säga att det hela kräver en hel del administration hela tiden innan varje dust vilket inte verkar kul enligt mig. Dessutom går ju det att missbruka på kreativa sätt oxå...

Hävdar fortfarande att ett matchschema med färdig turordning för möten är bäst. Det ger alla en möjlighet att planera när under varje vecka de vill spela sina slag, och kräver ingen vidare administration 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

deadbolt

Citat från: "Clifford"Visst var Van Saar bra men vi ska inte överdriva. Ett gäng med massa technoskills är rätt kass om de inte har nåt annat också. Dessutom så är ALLA vapen kass om man inte har några skills typ sprint, jump, rapid fire, hide in shadows, ninjakick, m.m.

Jag tror att många gäng går att få VÄLDIGT bra, se t.ex. på Scavvies. De kan ha en hel del kul pryls, och tänk på Spyrers. Konstiga regler, men otäckt bra.

Hursomhelst, om vi skulle säga minimum 1 slag/vecka som exempel, obegränsat hur många man får spela. Då skulle vi kunna houserula följande för att balansera detta:

Det gäng som spelat mest matcher får ingen bonus. Andra gäng får 1 exp per färre match spelad, samt 10 kred per match färre.

Alltså: Larsson spelar 6 matcher, jag spelar en. Alla mina gangmembers får 5 exp. och jag får 50 kred. extra. i slutet av veckan pga att mina gangers jobbar/övar. Visst, jag är sämre, men jag blir iallafall inte helt missunnad. Hans gäng kan ju ha fått stryk under dessa 5 extra matcher, och inget säger att  hans gangrating autmatiskt har stigit, den kan sjunka också ju. Sifforna är dock endast exempel. Vad tror ni?


FEL,FEL,FEL van saar är så ruskit mycket bättre än andra gäng vad det lider, de har både shooting och techno skills
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Meldon

Jag kan komma nu denna onsdagen om vi ska ha ett möte.. jobbar tidigt varje udda vecka..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Det som gör att van Saar framför allt blir bra är ju längre dom får hålla på.. Tillslut har dom specialvapen allihopa, får slå om serious injuries så dom inte dör och får bra ammorolls som fan.. Men det tar iofs ett tag att komma till det, satsar man dock på techno-skills på varje gubbe, varje gång man går upp så går så kommer man dit på 15-20 matcher..

Scavvies blir tokbra i längden med, framför allt om det lyckas få ihop bra med cash så dom kan gödsla ut zombies..

Det flesta andra lag är tämligen balanserade dock.. :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

om jag inte missminner mej så använde vi en övrebegränsning på plague zombies när vi spelade för länge sedan, det är näst intill en nödvändighet. :idea:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Martin Larsson

Det låter lite bekant, allvarligt, hur kul e det att gössla ut 25-30 plague-zombies mot någon och vinna automatiskt :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.