Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Jokkoman

Vart dåligt med deltagande för min del senaste veckorna. Och det kommer nog fortsätta att vara så fram till jul tror jag.
Det är väl som det är, men ni är välkomna på Börshultsspelen även i år :)
//Men vad vet jag

globetrotter

Jag är hyfsat inläst på Björns spel Shipyard (från Essen), så jag hoppas på tre glada till som kan tänka sig att testa det i morgon. Dessutom hoppas jag att Björn har med sig At the Gates of Loyang.

Torsdagen därpå (26/11) kan jag dock inte närvara.
/Carl

biggabush

Kommer inte imorrn. Sorry.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Pudd

Citat från: "globetrotter"Jag är hyfsat inläst på Björns spel Shipyard (från Essen), så jag hoppas på tre glada till som kan tänka sig att testa det i morgon. Dessutom hoppas jag att Björn har med sig At the Gates of Loyang.

Det låter så trevligt med Shipyard att jag & Magnus kommer resande till er för att spela det. Vi tar med ytterligare ett exemplar av Shipyard ifall intresset skulle vara stort nog för ett andrabord, & dessutom ett At the Gates of Loyang.

/Karin

globetrotter

Härligt med Göteborgsbesök!

Björn kommer att få tillbaka sitt Seven Hills idag. Jag läste reglerna igår, men det var svårt att engagera sig i dem. Känner inte att jag begriper spelet utan att sätta upp det eller ens vill göra det. Jag testar gärna en gång ifall någon annan läst in sig, men det är för mycket "area dominans" (=krigsspel) för min smak.
/Carl

Xyzar

Kommer ner vid 19 tror jag, spelar gärna gates of yolang. Tar även med Björns Dungeon lords som jag lånade.
There is no IRL, there is only AFK.

Usually_Insane

Citat från: "Gobbos Spider"Vill bara förvarna om att en del störningar i den vardagliga tillvaron kan uppkomma. Torsdag tex skall en del maskiner ner i lokalen. Det kan ske andra förändringar dessutom.
http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?p=38445#38445

Med tanke på at dom skall omorganisera i lokalen inför Flipperhelgen, hur gör vi med Brädspelskvällen? Undrar om dom tänkt flytta på skåpen förresten?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Gobbos Spider

Alla rummen kommer inte användas. Det lär finnas plats att spela i lokalen.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Usually_Insane

Kommer någon imorgon torsdag? Vet ju att CG inte gör det och då brukar det vara lite mindre folk.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Brain

Citat från: "Usually_Insane"Kommer någon imorgon torsdag? Vet ju att CG inte gör det och då brukar det vara lite mindre folk.

Skall spela rollspel (Tar gärna lift ner om möjligt :-))
Tomas Davidsson

soulreaper

Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

Citat från: "Brain"Skall spela rollspel (Tar gärna lift ner om möjligt :-))

Kommer inte ner bara för att se er spela Rollspel  :P aja, hemmakväll eller något
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Business as usual på torsdag eller?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jäpp! Det blir väl ungefär samma spel som jag haft sista tiden om det inte finns specilla önskemål inför torsdagen...

Kanske dags att köra Last Train from Wensleydale (3-4 spelare)?

För övrigt så ska jag och Björn B till BOSS-dagen i Västra Frölunda på lördag:
http://groups.google.se/group/bossarna
http://boss.sverok.net/
Det finns plats i bilen ifall någon mer vill följa med.
Avfärd kl 9, start kl 10 och vi brukar hålla på till kl 21-22-tiden.
/Carl

Ewers

Jag kommer ner tillsammans med Karin på torsdag och har med oss Krakow 1325, ett spel skapat av hollandaren Peter Strojf. 3 -4 spelare och speltid på ca 1,5 timmar med regelgenomgång. Inga tärningar och inget krig men roligt ändå!!! :shock:

/F 8)