Lokalveckan - Röda rummet

Startat av Sparvel, december 06, 2006, 23.18

Föregående ämne - Nästa ämne

Sparvel

Jag (Marie) är då ansvarig för röda rummet under lokalveckan. Om det är nån som har förslag eller idéer på vad som skulle kunna göras/fixas/förbättras så skriv gärna dessa här.

kommer lägga upp mer info här senare.

over and out
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Clifford

Hmmm, sådär spontant:

Fixa ny tätning till fönsterkarmen så att det inte drar så förbannat kring nacken när man sitter där...

Placera en rulle sopsäckar där så man kan byta på plats

Fast egentligen, rummet fixades ganska rejält förra lokalveckan, hålet i golvet fixades, väggen målades, karmarna målades m.m.

Kanske en soff-tvätt med sånt där soff-skum man skrubbar soffan med?

Fast bättre att bara fixa fönsterkarmen och lägga mer energi på resten av lokalen kanske?

Ewers

Skaffa en mer fantasyinspirerande tavla tycker jag vore bra.

/F

soulreaper

Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Ivar

Det är faktiskt inte bara för att vara motvals, men jag tycker tavlan är skitsnygg o vill gärna att den ska vara kvar.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Apanpapan

Jag är kluven till tavlan... Den är snygg på ett sätt men en fantasyinspirerad tavla innebär i regel en ful barbar hackandes på en ful drake.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Jag har en Alientavla i rött och svart, fast det är ju sci-fi... ;)
Jag vann combat med 13.

Robin

Ah, jag vet! P-A, har du fortfarande kvar min och Martin Larssons födelsedagspresent?  :lol:  :lol:  :lol:
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

Syftandes på Jar-Jar?  :shock:  

Alternativet är att köpa LOTR bilder/planscher att rama in så får vi ett uns kultur också? Tycker att IKEA tavlan påminner om Magilre, så jag skulle uppskatta om den var kvar! Om inte annat finns det att importera en hel del allmänna fantasy på www.allposters.com och de har det mesta (även WW2 bilder och målningar)!

Vill ni plocka ner min karta, så säg det i tid så tar jag hem den - jag har accept att få ha den på väggen även hemma  :D

Vill man behålla "pojk-rumslooken" så kanske det räcker med att städa ur det noga och fräscha upp soffan som kliffårrd noterat? Kanske måla klart några vapensköldar?

L som spelleder i rummet 1-2 ggr/månad
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Clifford

Tack L-H för synpunkter på mina förslag  :)

Hursomhelst, kan vi beskära kust-tavlan så att taggtrådsstängslet försvinner så vore det bra (och lägga till lite paspartå), annars tycker jag nuvarande tavlor funkar utmärkt. Ereb-kartan måste stanna!

dagle

Vad hände med "tavlan" med alla styrelse medlemmarna på (skulle tillverkas en sådan)? Den skulle ni kunna ha ^^, var tvungen :D

Robin

Citat från: "Lindbergh"Syftandes på Jar-Jar?  :shock:  

Jepp.  :twisted: . Extremt seriöst förslag. Hmmm, jag skall ju still STHLM snart igen, kanske kan hitta en till....  Nyahahahaha.
Jag vann combat med 13.

Dale

När vi köpte tavlan efter förra städveckan så tittade jag och Gunilla på rätt så mycket alternativ. Vi kom fram till att det bästa vore med en relativt neutral tavla. Om man vill ha fantasy så kan man få en brutta med plåtbikini och större muskler än Kaliforniens guvenör som slåss mot drake, om man vill ha sci-fi finns massvis med Star wars/star trek att tillgå, om man vill ha kobåjsare finns det en del också.

Grejen med Röda rummet är att är (var då i alla fall) ett rollspelsrum för olika sorters spel. Passar Jar-Jar till Fantasy, passar drakar till vilda västern? Taggtråden är i mitt tycke väldigt liten, man ser den bara om man vet att den är där. Den stör mig mindre än något rymdskepp skulle göra om man spelade fantasy, eller en drake under ett sci-fi-spel.  Därför valde jag den tavlan till röda rummet.

Lindbergh

Håller med dale - det är bättre att ha ett realtivt "neutralt rum" än att det blir Kultrummet 2 om det är att man skall ena dagen spela fantasy, andra dagen vilda västern, tredje dagen ASL eller annat brädspel. Så länge som det inte är alltför iögonfallande så kan det ju för en gångs skull vara mainstreamat?

Dessutom försöker de flesta spelledare utnyttja velten-effekter med ljud och ljus för att försätta spelarna i någon stämning, vilket gör att rummet kan vara viktigt för att få rätt "stämning". Jag skulle ha svårt att få till en schysst stämning med jar-jar stirrandes på ena väggen  :D

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Kommer Jar-Jar in i Röda Rummet ska jag personligen se till att han avlägsnas fortare än kvickt!

http://www.angelfire.com/nv/jarjarbinksmustdie/

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com