Lokalvecka 15-21/1 2007

Startat av carlsson, november 20, 2006, 22.48

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Med tanke på att dom ska måla skåpen bl.a. först  :arrow: Rubrik: Lokalvecka 15-21/1 2207 så tycker jag att diskussionen é onödig. 8) Så jag fattar inte vad herr tuppkam å herr ståkuk hetsar redan nu för?

Apanpapan

Det är bara folk som hejar på svenska mästarna som får lägga sig i. Så ta tomten under armen och dra till nordpolen.  :P
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

carlsson

Här kommer några kommentarer!

Ansvarig
Det är jag, Andreas Carlsson. Lokalansvarig sedan Augusti ungefär. Jag vill att medlemmarna ska känna sig delaktig i vissa frågor, varför jag har startat denna diskussion. Tyvärr måste dock vissa saker bestämmas utan omröstningar för att inte sluta i en byråkratisk potpurri...

Svart tak
Själv tror jag att det kan bli bra med svart tak. Dels så har vi såpass många lampor, dels så kommer lite av industrilokalskänslan bort.
Detta är ju högst subjektivt, och jag trodde faktiskt att fler människor skulle opponera sig. Vad tycker ni andra? Är det bra med svart tak, eller är det kass?
För att få sig en uppfattning, ställ dig i lokalen och titta mot tv-hörnan där det finns svart tak idag. Mysigt, enligt mitt tycke.

Måla skåp
Jag tycker det är viktigt att man har i åtanke att en del personer har lagt ner mycket tid på att få sitt skåp fint. Frågan är bara vem som avgör vad som är ett "fint" skåp? SKA vi tillåta personligt målade skåp?

Avsikten med att måla skåpen är inte att bunkra vuxenpoäng, det är att få lokalen att inte se ut som ett skrotupplag!

Terrakottarummet vs Blå rummet
Det verkar som att de flesta är inställda på att ha det nya rollspelsrummet i Terrakottarummet, och låta Blå rummet kvarstå som Tabletoprum.

Ansvariga
Jag behöver fortfarande ansvariga. Man behöver inte vara snickare/målare eller civilingenjör. Det räcker med en hjärna och ett intresse för att fixa iordning lokalen!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

dagle

Citat från: "Apanpapan"U aint painting my locker...  :twisted:
Eftersom de är de 2 skåpen som du har haft som är de 2 fulaste på geddon så tycker jag att vi iaf målar om de två! :P

Clifford

Citat från: "carlsson"Här kommer några kommentarer!

Ansvarig
Det är jag, Andreas Carlsson. Lokalansvarig sedan Augusti ungefär. Jag vill att medlemmarna ska känna sig delaktig i vissa frågor, varför jag har startat denna diskussion. Tyvärr måste dock vissa saker bestämmas utan omröstningar för att inte sluta i en byråkratisk potpurri...

Svart tak
Själv tror jag att det kan bli bra med svart tak. Dels så har vi såpass många lampor, dels så kommer lite av industrilokalskänslan bort.
Detta är ju högst subjektivt, och jag trodde faktiskt att fler människor skulle opponera sig. Vad tycker ni andra? Är det bra med svart tak, eller är det kass?
För att få sig en uppfattning, ställ dig i lokalen och titta mot tv-hörnan där det finns svart tak idag. Mysigt, enligt mitt tycke.

Måla skåp
Jag tycker det är viktigt att man har i åtanke att en del personer har lagt ner mycket tid på att få sitt skåp fint. Frågan är bara vem som avgör vad som är ett "fint" skåp? SKA vi tillåta personligt målade skåp?

Avsikten med att måla skåpen är inte att bunkra vuxenpoäng, det är att få lokalen att inte se ut som ett skrotupplag!

Terrakottarummet vs Blå rummet
Det verkar som att de flesta är inställda på att ha det nya rollspelsrummet i Terrakottarummet, och låta Blå rummet kvarstå som Tabletoprum.

Ansvariga
Jag behöver fortfarande ansvariga. Man behöver inte vara snickare/målare eller civilingenjör. Det räcker med en hjärna och ett intresse för att fixa iordning lokalen!

Frågor:
"Terracottarummet" dvs nuvarande datorsalen, har inte det en olämplig form för rollspelande? Men visst, jag tror också det blir bra som ni föreslår, det kan bli svårt att utnyttja det rummet ordentligt tänkte jag.

Svart tak kräver mycket jobb, jag skulle hellre se ny vit färg på de vita väggarna, måla över allt spackel och sånt. Dessutom kan det bli lite för dystert, tror jag.

Skåpen: Klart vi ska måla dem, men på en skåp-till-skåp basis. Om skåpet är "helt och rent" utan flagnande färg eller klotter så kan det förbli orört. Men exempelvis de som har WH40K sprayat på sig kan ju få en omgång eller tre med vit täckfärg tycker jag. Jag skulle gärna få mitt skåp målat ;)

Niklas

Allvarligt... om alla lämnar in varsitt förslag på hur de vill ha det så kan man ju göra de saker som flest röstar för?

Jag vill inte ha vit färg på väggarna i lokalen. jag vill ha gul. Jag vill ha rosa färg med glitter på toaletterna. Lägga parkett på golvet?

Den/de som är ansvariga för den veckan får lösa hur det ska bli... går inte att få alla nöjda.

Bara en tanke...

Ivar

Personligen tycker jag att konformitet är av ondo...
men däremot kan det ju vara bra att maala själva skaapen, och de som vill kan ju faa sina luckor maalade.

Men det är klart att man maaste faa säga sin aasikt.
Sen kan ju ansvariga skita i det men daa vet man ju hur stämningen brukar bli. Försök skapa en vettig kompromiss saa blir allt bra.

Och vad det gäller fina eller fula skaap saa kan man ju leka Stig Larsson om man vill, vem ska bestämma det o.s.v.

life is good!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Barcus

om man målar skåpen så ska mn sen sätta nått förbud mot att sätta upp saker på sitt skåp tex en "fin" teckning från sina barn eller liknande om det inte sker ser jag absolut ingen mening med att måla skåpen om inte den som nu har sina prylaqr där i vill. för det kommer väl ta ca 1 månad innan det sitter bilder och sånt där igen.
Men det är väl mest dörren till skåpet som det gäller när man är emot målningen av sitt skåp så är det iaf för mig jag vil gärna ha kvar min dörr som den är sen om man vill måla om resten av skåpet det bryr ag mig föga om.

jag personligen tycker det är trevligt med skåp som man kan måla fint så man vet att det är sitt skåp men det är klart det finns skåp som man har ansträngt sig på att göra fina samt skåp man klistrat magic bilder på....
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

soulreaper

Som det ser ut på föreningen just nu skulle man kunna tro att det är ett skrotupplag, detta ville Carlsson ändra på och har fått styrelsens medhåll på en lokalvecka. De som inte vill ha sina skåp målade får komma med en skriftlig ansökan till styrelsen där man skriver varför man inte vill få sitt skåp målat. Styrelsen kommer att ha sista ordet i detta då skåpen inte tillhör personerna som hyr dem utan tillhör föreningen.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Clifford

Varför skåpen bör målas enl. mig:

De allra flesta skåpen är vita. Dessa skåp är slitna, missfärgade, avskavd färg osv. Några är nerklottrade.

Dessa skåp bör målas pga att det blir snyggare. Att måla alla i skåp i en färg för att det är kul/fascistiskt/modernt/whatever anser jag inte är skäl. Jag ser det strikt som en upprustningsmålning av befintliga, sltina, skåp.

Lindbergh

Ser att det finns två alternativ:

a) låta det vara helt och hållet som det är
b) lacka om skåpen i en färg och betona att det är föreningens egendom och att man skall hålla skåpen hela o rena - precis som vilken förening som helst - ta striden med enskilda medlemmar om det så behövs?

Styrelsen har beslutat enligt forumet:
"Vi kommer att måla om samtliga skåp på klubben under lokalveckan. Om man inte vill att man skall göra detta med hans/hennes skåp så får man lämna in en motivering på ett fint A4 till styrelsen. Styrelsen kommer då besluta om man har en bra anledning och då slippa att få sitt skåp målat...Man kommer i fortsättningen att få hänga upp lappar eller mindre bilder på sina skåp men vi ber om att slippa klotter på skåpen"

Jag är en av dem som har haft skåp längst på föreningen, när det fanns typ 6 skåp eller nått efter det att lokalen flyttade ned från översta våningen. Jag är också en av dem som har haft ett målat skåp längst på föreningen och "pyntat" skåpet med diverse stämningshöjande roligheter.

Ser egentligen inga problem med att styrelsen tar beslut att likställa alla skåp - ser det snarare som en bra strategi att fräscha upp lokalen. Att ha vit färg är inget jag rekommenderar, med tanke på hur smutsigt det kommer att bli...det fanns ju en tanke med att måla dörrar bruna innan  :D

Dock tycker jag det är en smula märkligt att man inte riktigt vågar stå för beslutet att likställa? ...vad som är fint är väl en subjektiv tolkning sett ur betraktarens ögon? Är "klotter" eller tags skäl nog att måla över dörrarna?

Eller skall styrelsen ha ett förlängt möte för att tolka det man som tycker är fint med handuppräckning? ...kan nästa års styrelse då häva det beslutet och måla över/tillåta en fin målning på skåpet? Vi kanske kan ha en poll på forumet om varje skåp? Skriftlig ansökan för att motivera att man inte vill få sitt skåp målat? :lol:

Det blir ju f*n nästan ännu värre...

MÅLA ÖVER RUBBET GODDAMMIT  :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: "Clifford"Att måla alla i skåp i en färg för att det är kul/fascistiskt/modernt/whateve... [snip]

Finns det någon som överhuvudtaget tror något sådant  föreslår jag att den personen blir aktiv i styrelsen och påverkar föreningen inifrån!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Citat från: "Lindbergh"
Dock tycker jag det är en smula märkligt att man inte riktigt vågar stå för beslutet att likställa? ...vad som är fint är väl en subjektiv tolkning sett ur betraktarens ögon? Är "klotter" eller tags skäl nog att måla över dörrarna?

Det är svårt det här med att ta beslut, när föreningen är en i stora drag demokratisk sammanhållning. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men för min del handlar det om att visa respekt för medlemmarna. Att den här diskussionen finns bevisar ju att det finns någon som bryr sig, eller möjligen att folk gillar att diskutera.

Å andra sidan så är styrelsen vald av medlemmarna och handlar under deras beslut. Det är därför man på årsmötet ska lämna ansvarsfrihet för det man har gjort under det föregående året. Vi skulle alltså kunna ta det här beslutet själva och genomföra det. Troligen kommer ingen bry sig, förhoppningsvis kommer alla tycka att det blev skitbra.

Med ett papper och motivering så får vi se om det verkligen ÄR nån som bryr sig.

Jag tycker dock det är är en tröst att du, som har det snyggaste skåpet på föreningen, visar ditt samtycke! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Apanpapan

Det är ju det vi gör. Påverkar föreningen. Vi har åsikter och vi vädrar dem. Sen det där med ansvarsfrihet är en helt annan femma. OM ni begår brott mot föreningen så ska vi inte ge er ansvarsfrihet... Om ni målar skåpen spaljegröna eller i någon annan färg så kan vi egentligen inte göra mycket mer än att ta det på ett medlemsmöte. Jag tycker fortfarande att de som vill ha sina skåp ommålade får det. Resten slipper.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

emil

Uhm, ja jag vill iaf ha kvar mitt svarta skåp som det är tack. Jag får väl skriva en motivering då, och hoppas att styrelsen eller städvecko-patrullen respekterar det.