Stor-slag

Startat av Robin, maj 02, 2006, 09.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Tja, det var väl hysteriskt roligt att ha så mycket figurer i spel  :lol:

Dock så måste jag säga att det var väldigt tråkigt att höra allt gnäll på den andra sidans armé (från bägge sidor), det är helt ok att häva ur sig saker på tärningsslag, men inte när det är ostfest på bägge sidor  :evil:

Vi får väl ta och göra om det om en månad eller två, då skall vi se om vi inte kan få in en WE kontingent med :). Sen tror jag vi skall halvera antalet karaktärer vi får ha med eller så, det blev väldigt mycket på bägge sidor.
Jag vann combat med 13.

Clifford

Ja, minska antalet karaktärer och Lords framför allt, fram för fler block och trupp!

Jag hade jävligt kul, tyckte inte gnället var så farligt.

Apanpapan

Det var kul men det blir alltid jävligt ensidigt när det är bara Chaos på ena sidan. Jag fick den tuffa uppgiften att slogga i fyra rundor för att få slåss överhuvudtaget. Shooting hade jag ingen och magin dispellades järnet. Det ska nog vara med lite andra ondingar nästa gång på den onda sidan.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Citat från: "Apanpapan"Det var kul men det blir alltid jävligt ensidigt när det är bara Chaos på ena sidan. Jag fick den tuffa uppgiften att slogga i fyra rundor för att få slåss överhuvudtaget. Shooting hade jag ingen och magin dispellades järnet. Det ska nog vara med lite andra ondingar nästa gång på den onda sidan.

Nja, hade du vart VC hade du också fått slogga i 4 rundor och all magi hade dispellats, eftersom du spelar mot dvärgar, så den smällen får du nog ta :). Det som var bra när det var så stort slag var ju att du kom fram till slut och fick bråkas, hade det vart ett vanligt 2k slag så är det inte säkert att du gjort det ens  8)

Tyvärr finns det ju inte särskilt många onda arméer med massor av shooting etc, Clifford har ju för lite ost helt enkelt  :lol:

Sen tror jag att vi kanske borde banna Vermin lorden, då han fuckar upp leadershipet litegrann  :(  Det är ju inte meningen att hela Skaven armén skall ha LD10 även om de bara är 10st.
Jag vann combat med 13.

GrandPA

Det finns som sagt för och nackdelar med att sprida ut sin arme. Det blir lät omständigt att ha koll på alla bord men man får å andra sidan säkert vara med och slåss någonstans varje runda.
Hade tur som mötte Henk. Han höll inte in tyglarna och vi brakade samman redan runda 2. Hade riktigt kul nästan hela tiden (jag hatar mark of fleeing). :D
Kanske lite mer Dork elfs eller orcs and gobblins kan ge variation på den onda sidan?
All for one and more for me

Clifford

Anser också att Vermin-Lorden sabbar hela känslan med Skaven. Dock ska det sägas att jag skulle haft Ld 10 med en vanlig Warlord också, om jag bibehållit mina 4 ranker. Det som VERKLIGEN avgjorde var att alla mina enheter hade frenzy och således struntade helt i psykologi.

Nästa gång ska jag ha med en Warpblitzkanone, 3 Warlocks och 10 Jezzails till mwohaha.

Robin

Vi kanske skulle kunna hus-regla att Vermin lårrrden inte får vara chef? Det skulle ju lösa allt  8)

Jo, du har LD10 med en warlord och 3 ranker, Cliff, vilket kanske är lite brutet men inte så farligt, med tanke på att om man skjuter en del så blir LD't mindre.

Jag fikade med PA igår, och vi tänkte oss att köra igen om 2 månader eller så? Skulle folk vara på det?
Jag vann combat med 13.

emil

Svårt att veta vad man gör om ca 2 månader. Men jag kan tänka mig att vara på iaf. Ett tips é att ni går ut från början med hur mycket poäng/armé m.m.

Clifford

Jag är på

Ola

Samma här. Blir troligen Empire isåfall.
Bestäm tidigt vilket datum det blir, redan nu kanske.
Lättare att planera då.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Barcus

jag har juhe en helvetes massa poäng dork elfs man kanaske skulle ta sig i kragen och måla lite så man kan vara med kan inat vara så svårt att få ihop lite poäng om man bara sätter igång.

ska nog göra nån henk variant och se till att måla x antal spearmen per dag.

ska nog kunna fåihop 4k DE på två månader.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson