Stor-slag

Startat av Robin, maj 02, 2006, 09.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Vad gäller? Klara besked efterfrågas ang datum och tid!

GrandPA

Om inget annat sägs så är det 27/5 som gäller. Och om folk inte kan då är det bäst att meddela det snarast. Nån tid är inte fastslagen men det bör väl vara ganska tidigt, senast 12:00.

Det vore bra att veta vad folk spelar och ungefär hur många poäng man kan skrapa ihop Man kan göra sina karaktärer och enheter lite tuffare än vanligt men det är inte meningen att man skall überosta bara för att man kan.

Jag har ca 5000 poäng kanske lite mer Chaos.
All for one and more for me

Apanpapan

6000 kan jag nog osta ihop.

H. Bloato Cheesecake
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ewers

Kommer inte att vara med.

/F   8)

Patrik

Ja jag är vid liv!

Kan inte lova nåt än men vore kul, även om man kanske är aningen rostig.

Ett mer ordentligt formulerat svar kommer förhoppningsvis inom kort.
Blood for the blood god.

GrandPA

Den onda sidan kommer antagligen att vara:
Jag PA
Pasi
Cliff
Marcus J
Dale?

Vi kan med lätthet skrapa ihop 20K och om de goda vill en hel del till.
Robin hur går det med de goda?
All for one and more for me

Robin

Folk som jag skall fråga:

Henk - Är på
Jag
Martin L om han kan snatta från någon (Ewers, dina Bretonnians kanske du lånar ut?) - Han kan troligen (pratat med han)
Emil - Ej fått tag på
Ivar? - Kan nog inte för di snälla, men kan tänka sig att låna ut HEsarna

Jag kan nog osta ihop 3-4000 med lite speedpainting, Bretonnians/Empire finns det väl ganska mycket av (3000?), Emils dvärgar också ganska mycket (3000 inlånat), alternativt hans DoW som är mer (3-4000), Ivar och Pasi, ni har väl en 3000 poäng high elves med?

Så vi borde kunna fixa ihop 15,000.

Sätter mig och börjar ringa nu.
Jag vann combat med 13.

GrandPA

Glöm inte Niclas med 5000p små späda alver. :P
Ivar ska på nått konditionsjippo och ska inte vara med men han och pasi har ju lite alver men jag tror inte de har mer än 2000p men jag är inte helt säker.
Henk har nog 4000p Empire.
Emil ska ska ju vara med. har ingen koll på hur mycket dvärgar han har målat. hoppas inte på för mycket men 2000p i alla fall. Hans DoW är nog inte så hemska som man lätt tror. Någon får gärna fela mig om jag har rätt men jag tror inte det är mer än 3000p.
Ewers ju inte vara med men han har ju i alla fall 2000p Bretonnians ihop med Nisse så du kan ju fråga honom om han kan vara med.
Glöm inte Tommie som dykt upp på föreningen igen. Han var ju med förra gången och har nog 3000p dvaffar.
Med dina säg 3500p så blir det 24500p :shock: . Fast det förutsätter ju att alla kan vara med eller att folk är villiga att låna ut sina armeer vilket kanske inte är helt självklart. Men jag tror nog att folk kan tänka sig låna ut till Martin.
All for one and more for me

emil

Jag vet inte om jag kan vara med tyvärr, så det är bäst om ni utgår från att jag inte é med. Sowwy! Men ibland måste måste man göra andra saker än att spela spel, titta på när andra spelar eller nåt... ;)

Patrik

Ni får ha det så kul. Blir nog svårt för mig att dyka upp men ni klarar er nog alldeles utmärkt ändå  :wink:
Blood for the blood god.

Hail Sigmar

Tja alla!

Har precis räknat på mina poäng till Imperiet "HAIL SIGMAR".   Med alla trupper utan karaktärer o magiska pryttlar får ja ihop ofantliga 3683 målade poäng.  Karaktärer utrustade me vanliga grejer som great weapons, pistoler o stuff, inte magiska saker över huvve taget för ja ihop 1715. kan få ihop ännu mera om ja vill. så ja borde landa nånstans på 6500p eller mer om ja vill till Imperiet "HAIL SIGMAR". Men det känns trist o ha så mycket mera Xtra karaktärer. så 6500 p imperialister ställer ja upp me på Lördag.

Ha de gött!

Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Robin

Niclas, ville du vara med med dina HE's? Hur mycket poäng kan du ställa upp i sådana fall?
Jag vann combat med 13.

Ola

Jag är gärna med på lördag. 8)
Dock sa Henk att det behövs fler arméer på den goda sidan, inte onda.
Själv vill jag spela Khorne. Går det att ordna? :twisted:
Khorne: ca2000p, Empire: 2000p+.
Måste dessutom ta ett brejk mellan 14-15. Nån allierad general kan kanske mova mina gubbs under tiden.
         mvh ola
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Robin

Vi kommer att spela 22,000 poäng ungefär. Inte säker på att vi kan klämma in dig med Ola, du får givetvis gärna komma, men jag kan inte garantera det  :cry:

Blir allt skoj så blir det mer Mega-battle i framtiden  8)
Jag vann combat med 13.

GrandPA

Okaj Berit! Kl 12:00 i morgon börjar vi. Först lite genomgång av regler och utplacerande av terräng sen kör vi igång.
Vi skall även komma överens om hur många turns vi skall spela. För att man ska hinna flytta sina trupper över lite större yta än vanligt föreslår jag och Robin minst 8 turns.
Ola det går nog att klämma in lite Khorne på den onda sidan så kom du ner och ordna in dig i ledet.
All for one and more for me