Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Citat från: "roligt"Hade tänkt komma in till Gedon nu på torsdag efter att inte ha varit där mer än ca 3ggr i sommar. Så lite undrar jag hur det har gått med torsdags spel under sommaren och vilka/om någon som kommer nu på torsdag?

Jag ska se till att försöka få med några mer med mig och hoppas på spel!

Jobbar till 21.30 så count me out...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

jag kommer ner som vanligt i alla fall
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Som sagt är både jag och Peter de flitigaste besökarna på torsdagar.
Det brukar vara åtminstone 1-2 ytterligare där.
/Carl

deadbolt

jag ska försöka ta mej ner för något parti
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Stefan

Hoppas på att det blir spel på torsdag då sommartorsdagarna är slut och spelsuget är på topp :)

Plockar förmodligen med mig ner både brorsan och en annan polare som är sugna på lite brädspel!  :D

globetrotter

Ingen tvekan för mig - jag är alltid spelsugen!

Jag har med mig det nya spelet Railways of the World the cardgame och med viss förhoppning samarbetsspelet Defenders of the Realm, som har beskrivits som en blandning av Pandemic och Talisman. Fast jag hinner nog inte packa upp det i tid.

Dessutom några spel till. ...och vem vet ifall jokkoman kommer ner med de spel som han lånat av mig...
/Carl

globetrotter

Denna torsdagen blir det nog att spela Innovation, då det har kommit från Staterna. Kommer Mekka och Björn också, så kan det spelas på flera bord samtidigt, då även de har varsitt exemplar att plocka upp. Det är nog bra att jag har en gemensam regelgenomgång för det verkar finans flera fällor att trilla i när det gäller tolkning av dessa regler.

De andra nya spelen är förstås även med. Jag är sugen på att ännu en gång spela Defenders of the Realm. Jag har nu läst igenom reglerna igen och konstaterat att vi nog inte gjorde ett enda (känt) regelfel, vilket är stor risk första gången på alla spel.
/C-G

Usually_Insane

:D Innovativt :)

jaja jag vet paxar redan nu en plats
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Eftersom i alla fall Björn kommer så lär det bli åtminstone två bord.
Sist drog vi faktiskt igång två spelbord redan kl 18... hint hint...
/Carl

globetrotter

Det blev spelande av Innovation vid två bord i torsdags och alla verkade gilla det.
Tyvärr missade jag en regel. Man får inte ta en "achieve action" ifall man inte OCKSÅ uppfyller villkoret att ha minst samma nivå på en utspelad TOP-byggnad som den "achievement" som man tar. Jag tror vi syndade på någon av de sista vid vårt bord, men jag misstänker detta var orsaken att det avslutades så fort vid det andra bordet.
Jag ser verkligen fram emot att spela det igen nästa vecka.
Eventuellt kan jag bli upp till någon halvtimma senare då jag är i Göteborg hela dagen pga jobbet.
/Carl

soulreaper

Citat från: "globetrotter"Det blev spelande av Innovation vid två bord i torsdags och alla verkade gilla det.
Tyvärr missade jag en regel. Man får inte ta en "achieve action" ifall man inte OCKSÅ uppfyller villkoret att ha minst samma nivå på en utspelad TOP-byggnad som den "achievement" som man tar. Jag tror vi syndade på någon av de sista vid vårt bord, men jag misstänker detta var orsaken att det avslutades så fort vid det andra bordet.
Jag ser verkligen fram emot att spela det igen nästa vecka.
Eventuellt kan jag bli upp till någon halvtimma senare då jag är i Göteborg hela dagen pga jobbet.
/Carl

Intressant regel. Får se om jag dyker upp på torsdag, beror på hur jag ligger till med mitt skolarbete...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

roligt

jag dyker upp nu ikväll och hoppas få med mig tre till. Ses ikväll!
Var med och spela.

roligt

bhöö... Ändringar... Jag kommer tyvärr inte ikväll... Jag fick inte med någon och min skjuts både in och ut försvann...
Var med och spela.

biggabush

Jag har inte varit nere på länge så nu jävlar är det fan dags. Jag kommer på torsdag. Glory to Vänga.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

soulreaper

Får se även denna gång om jag dyker upp, har min inlämning på fredag så räkna inte med det...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun