Firefly.. Heldag i jan/feb.. Intresse ??

Startat av Heavy, november 25, 2005, 11.01

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Undertecknad har varit i kontakt med Peter "Linken" Lindahl, även känd som mannen som höl i Firefly "Prokhova" på BSK iår.

Vi har pratat om att köra ett mega-maxi scenario för hugade på gedon under en heldag i jan/feb i friefly, där alla intresserade får en chans att vara med och styra och ställa över en lämplig bunt enheter på vardera sidan bordet.. Gedon har terräng, Linken har modeller och kunnande samt villighet att lära ut regler..

Enda vi behöver få till är att hans resekostnad bör betalas av de medverkande eller gedon, så detta är en intressekontroll innan planeringen fortsätter..

Vem är sugen, även om det betyder att man får lägga 50 kr för att vara med..

*räcker upp en hand*
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

There will be peace in our time! Ökenbritter finnes om så behövs.

Jag är jättepå, det här kan vi få riktigt bra!

Ewers

Toppen!

Kanske kan deltagare och föreningen dela på kostnaden för resan?

Jag vill vara med.

/F

linken

Det här hade varit jättekul.  Jag har figurer för 4-6 spelare (6 kompani). Kan antagligen skrapa ihop mer. Enligt säker källa (Heavy) har ni ett pingisbord man kan nyttja att spela på. Vilka mått har det?

Vad har föreningen i figurväg? Kan ni inte se om ni kan få ihop en enkel förteckning på vilka styrkor ni har tillgång till?

Håller på att fundra ut ett bra system för att kunna nyttja Hidden movement trots att vi kör på en sån stor plan. Men jag tror det löser sig med en digitalkamera eller liknande. Vi behöver hitta ett datum för detta också (om vi får ihop intressenter).

GMY linken

Clifford

PA har väl ett US Armored Company -44 (JumboShermans iaf)
Lindbergh har en massa tyskar -43 och framåt, stora vagnar och mycket mot. inf om jag minns rätt
Ivar har väl också tyskar?
Någon har britter, en näve Churchills, Valentines m.m.
Dessutom finnes en uppsjö med ryssar, oräkneliga antal t-34:or, inf m.m.
Mestadels spelades perioden Kursk-Ardenneroffensiven när vi spelade som mest, skulle jag tro.
Jag har 8th army, desert rats, men ingen har DAK/Italienare så de är än så länge oanvända...Jag har dock kollat in combat commands. Nu när GHQ har singel-inf istället för hopklumpat inf så är det bara att beställa en DAK och en Italienarebox för mig. Inte så fasligt dyrt, typ 600:- plus frakt tippar jag på.

Lindbergh

...Glöm inte av att Geddon har ett tiotalet lastbilar, ett trettiotal T-34/76, några JagdPanthers, några blandade SdKfz och annat. De är i den vita boxen i Blå rummet! Geddon har minst 30 skyttegrupper sovjetiskt infanteri dessutom!

Chaos har britter från -44 och framåt, men även lite Valentines, Bishop och några 25 pdr. Han har även några förhatliga Black Prince och de ombyggda M-10orna med 17 pdr på som jag har glömt vad de heter.

Har faktiskt inte så mycket tyskar, har en PzGr bataljon med SdKfz 251/1, 2, 9 med varierande stöd från olika stridsvagnstyper. Har en del Sovjetiska vagnar från 1943-1945. Kan skrapa ihop, har jag för mig en Sovjetisk stridsvagnsbataljon från 1943-1944 med T-34 som bas, förstärkt med ett kompani T-60 eller KV-1A eller S. Har även lend-lease Shermans och SU-vagnar...har dock blivit av med några SU-vagnar pga arrangemang så jag har bara 9 SU-152 som exempel.

Har en del Marder III (bägge varianterna), Hummel och annat...har Afrika infanteri men omålat.

Flyckt har en jävla massa ryssar och till och med en omålad Sturmovik!

Jag har gröna pappbrickor som är okey att använda vid hidden. Har kört med dem för att man vet att det är något där, men inte vad.

Är gladeligen med om jag har tid!!!!!

L

PS. Har självklart STRV-103 och PBV-302 med UN målning också... :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

linken

Jösses. Verkar som vi kan ställa till med ett gigantiskt tyskt östfrontsanfall där ryssarna plötsligt och oväntat får support från syd i form av Cliffords ökenbritter....   :wink:

Nåja. Verkar som vi kan få ihop tillräckligt med förband för att ha ett antal kompanichefer på var sida.

GMY linken

Heavy

Citat från: "linken"Jösses. Verkar som vi kan ställa till med ett gigantiskt tyskt östfrontsanfall där ryssarna plötsligt och oväntat får support från syd i form av Cliffords ökenbritter....   :wink:


Vi har nog fan inte plats för ett SÅ stort bord :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

linken

Citat från: "Heavy"Vi har nog fan inte plats för ett SÅ stort bord :D

Va inte pessimist. Vi kan köra det i Stadsparken... :shock:


GMY linken

Heavy

Det blir så jäkla fel terrängmässigt med ökenbritter i en halvmeter snö bara :)

Men å andra sidan, skaffar vi tillräckligt med dricka till deltagarna lär det bli gultpå backen iallafall, så vi kan emulera snö :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

jonte

Det låter som fina planer, hoppas det blir av. Själv kan jag inte vara med då jag har 10-veckors lokförarpraktik i Tjockhult med start i Januari, även anledningen till att jag vägrar WiF.

Heavy

Varit i kontakt med linken igen och det visde sig att han tyvärr inte kan få loss en helg i början på året för ett sånt här projekt.. Synd, men planer går vidare så kanske vi tar det senare under året..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

jonte

Några news om detta? Sista veckan i september kanske? *hinthint*!