Intresse för semiseriös Necromundakampanj ?

Startat av Heavy, januari 08, 2013, 13.11

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Dags att dra igång Geddonlivet igen för min del och vad vore bättre än lite Necromunda med allt det innebär?

Innan jag drar igång och skapar kampanj så vill jag ha en knippe intresserade spelare dock. 3-4 stycken har redan sagt dom är intresserade, men fler får det allt bli :)

Blir löst baserat på samma regler som innan (ett scenario i veckan som alla ska spela minst en gång, max 3 matcher per spelare per vecka, målade figurer samt att man måste köpa all utrustning som finns på figgen från start samt noll tolerans mot proxy) med skillnaden att jag ska försöka få till nån sorts laddersystem så de bästa gangsen möter varandra. Några små ändringar i xp-systemet blir det nog med.

Nått jag gillade sist var när vi körde storscenariot med zombieinvasionen, så mer sånt kommer det nog bli.

Anmäl intresse i tråden så får vi se när vi drar igång (tidigast typ februari)..
Säg gärna till om ni vill vara med och bygga lite terräng innan, såg det fanns en del halvfärdiga projekt stående som borde byggas klart, bland annat det fabulösa Larsson Towers :D..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ivar

Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Henk

vafan, de va längesen, kan va kul o spela igen.
ja e på
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Heavy

Grymt gubbar.. Tycker allt Ivar ska vara med och spela också dock.. :)

Terrängbyggande börjar om och när jag får min nyckelansökan godkänd..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ola

Har aldrig spelat, men nån gång ska vara den första.  :D
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Meldon

Om någon vill låna ett gäng med gubbar så har jag en del uppmålat här hemma
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

KOBOLDKUNGEN

Vore grymt kul. Har även gått i tankarna att hoppa på Gasts Becromunda som snart drar igång hör i Göteborg. Det vore väl smidigare för min del, men jag får lura på det en stund.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Heavy

Själva upplägget för när/hur man spelar kommer vara lite som det brukar vara med BB-ligorna, spelarna bestämmer själva tid och plats. Lite inofficiell dag kommer troligtvis bli onsdagar för min del, det är dagen jag vet jag är fri för lek alla veckor på året. Ska försöka klura ut nått bra W/O system om nån hoppar av (aldrig hänt förr) eller inte kan en viss vecka.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ola

Citat från: Meldon skrivet januari 09, 2013, 02.29
Om någon vill låna ett gäng med gubbar så har jag en del uppmålat här hemma
Japp.
Har du "minikurs i regelsystemet" liggandes hemma och skräpar också?  :)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Heavy

Citat från: Ola skrivet januari 09, 2013, 15.58
Citat från: Meldon skrivet januari 09, 2013, 02.29
Om någon vill låna ett gäng med gubbar så har jag en del uppmålat här hemma
Japp.
Har du "minikurs i regelsystemet" liggandes hemma och skräpar också?  :)

http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1330042_Necromunda_Rulebook.pdf

Alla regler finns gratis på gw´s hemsida :)

I grund och botten är det 2nd edition 40k reglerna som gäller, med ett xp-system, att gubbar inte autodär på 0 hp och att alla gubbar rör sig som dom vill (inga squads eller så)..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Citat från: Ola skrivet januari 09, 2013, 15.58
Citat från: Meldon skrivet januari 09, 2013, 02.29
Om någon vill låna ett gäng med gubbar så har jag en del uppmålat här hemma
Japp.
Har du "minikurs i regelsystemet" liggandes hemma och skräpar också?  :)

Haha, näe dom får du allt lära dig själv, de va så längesen jag spelade Necromunda sista så jag kommer inte ihåg nåt från det :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy


[/quote]

Haha, näe dom får du allt lära dig själv, de va så längesen jag spelade Necromunda sista så jag kommer inte ihåg nåt från det :)
[/quote]

Du var väl med sist ?

Vd har du för målade gäng att låna ut förresten? Kan vara intressant att vet om det kommer nån utan figgar och är sugen :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jopp, jag var med, spelade ett gäng från Cawdor, men jag har inte tid att vara med denna gången, en match i veckan är för mkt för mig. Som jag förstod det så ville Ola låna mina figurer. Alla är inte målade, tror det är 2st eller nåt som e helt omålade.
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Ola

Citat från: Heavy skrivet januari 09, 2013, 17.51
http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1330042_Necromunda_Rulebook.pdf
Alla regler finns gratis på gw´s hemsida :)
I grund och botten är det 2nd edition 40k reglerna som gäller, med ett xp-system, att gubbar inte autodär på 0 hp och att alla gubbar rör sig som dom vill (inga squads eller så)..
Tackar, har fixat en print. (ja, jag lever utan "padda")

Citat från: Meldon skrivet januari 10, 2013, 21.28
Jopp, jag var med, spelade ett gäng från Cawdor, men jag har inte tid att vara med denna gången, en match i veckan är för mkt för mig. Som jag förstod det så ville Ola låna mina figurer. Alla är inte målade, tror det är 2st eller nåt som e helt omålade.
Cawdor, ska läsa på om dom.
Fick omålat vara med? Om inte, får jag kladda på lite färg? Eller vill du hellre fixa det innan jag lånar?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Meldon

Det är helt lungt om du vill kladda på lite färg på dom :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies