Mission Objective: Teach Heavy ASL...

Startat av Heavy, mars 19, 2009, 15.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Enligt uppgift finns det en ganska söt tutorial för ASL, typ mission 1 = så här flyttar du infanteri och skjuter med dom, Mission två = flytta och skjut enligt mission 1 och så här gör du för att entrencha dig osv osv ad finitum..

Skulle vilja ha en vänlig själ som orkar sätta sig ner med en nub och köra igenom denna tutorial.. Vad jag förstått så tar det kanske en heldag att köra igenom alla moment i tutorialen..

När ?

Ja, det är säklart en bättre fråga.. Jag har lite svårt på helger (inte alls jämna veckor, vissa ojämna kan jag), och lätt på mån till ons alla veckor.. Dock ska det dras igång en tennsoldatskampanj om ungefär en månad, så då går en av de dagarna till det..

Helgen 28-29 har jag dock möjlighet..

Är det möjligt för två noobs att spela tutorialen utan några förkunskaper utom att man skimmat igenom reglerna lite lätt förresten? Är kanske lite lättare då att få igång inlärningsprocessen för egen del :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

carlsson

Tjenis Penis!

Nästa helg, den 28/3, har vi ASL-dag och då kan jag lära dig grunderna i ASL om du inte hittar någon annan aspirant!

Har dock ingen tutorial att tillgå, vet inte riktigt heller vilken du menar. Kanske något av följande:

I Squad Leader var systemet uppbyggt på precis det sätt du beskriver. Squad Leader är ju grunden till ASL och har man spelat SL har man lättare att lära sig ASL. Men det är ingen idé idag eftersom...

...Starter Kit 1-3 finns! Med hjälp av Starter Kit så lär man sig reglerna på ett enkelt och pedagogiskt vis, dock lite mer avancerat än vad du skriver.

Det finns också ett antal försök från tredjepart att lära sig systemet stegvis. Här är ett av dom:
http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=2008

Titta gärna också på Informationslänken på ASL Swedens hemsida:
http://www.aslsweden.com/


Hoppas du blev något klokare av detta. Det är alltid bättre att lära sig genom att spela med någon som redan kan...

Som sagt, du är välkommen till ASL-dagen! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Heavy

Citat från: "carlsson"...Starter Kit 1-3 finns! Med hjälp av Starter Kit så lär man sig reglerna på ett enkelt och pedagogiskt vis, dock lite mer avancerat än vad du skriver.

Är förmodligen starterkitsen jag tänker på :) Enkelt, steg för steg och t.om. jag kan fatta det..

Ska försöka hitta en kopia på reglerna och skumma igenom, och ja, asl-dagen kan jag ju med största sannolikhet komma till.. :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Glömt frågat hela jäkla tiden på klubben när nån varit i närheten, men finns det starterkits i föreningens ägo så man kan läsa lite regler ?

Eller möjligen vad man ska läsa i hardcore ASL i första hand för att inte förvilla sig i djungeln..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Brain

Citat från: "Heavy"Glömt frågat hela jäkla tiden på klubben när nån varit i närheten, men finns det starterkits i föreningens ägo så man kan läsa lite regler ?

Kan låna ut mitt SK1 efter GothCon till dig
Tomas Davidsson

Heavy

Citat från: "Brain"
Citat från: "Heavy"Glömt frågat hela jäkla tiden på klubben när nån varit i närheten, men finns det starterkits i föreningens ägo så man kan läsa lite regler ?

Kan låna ut mitt SK1 efter GothCon till dig

Wunderbar !

:headbang:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.