Necromunda, the best place in the Universe..

Startat av Heavy2, mars 03, 2009, 21.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas Graae

Så skriver la in mig här att jag e på! Med Goliath!

AG(Andreas Graae)

Heavy

Hehe, gött mos.. Få se en massarme nudå :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Robin

Citat från: "cracked_open"Robin är ansvarig för den biten

Nej. Det finns ingen figurspelsansvarig för 2009, för närvarande.
Jag vann combat med 13.

cracked_open

trodde du håll krampaktigt i den biten Robin men jag hade fel  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Heavy

Som en liten passus så kan jag nämna att jag torde ha möjlighet att måla lite figurer för den som är intresserad av att få ett lag målat..

Målningen som avses blir att hamna på en klart godtagbar nivå enligt svensk turneringsstandard.. Rätt färger på rätt plats, lite skuggor, eventuellt lite highlights..

Nej, jag gör det inte gratis..
Nej, jag tar inte så mycket som en professionell paintservice tar, och är dessutom kanske sugen på att götra lite trades vad gäller målning vs. spelrelaterade produkter..

(gäller för övrigt andra figurer än just Necrogäng.. antar det finns en och annan som vill ha BBlag och kanske wfb/40k/historiska figgar målade)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Hur går det för er, börjar gängen ta form ?
Själv jagar jag figurer fortfarande, men mina scavvies börja så smått bli klara iaf :)

Jag har börjat skriva på själva kampanjen, och den torde vara klar till slutet på månaden med lite tur..

Klart är dock att vi kommer att använda en typ av liga som gör att man får spela max X(2-3) matcher per vecka, men att det kanske inte lönar sig (se högre upp)...

Varje vecka kommer det att vara ett specialscenario som kan spelas mot valfri spelare istället för att slå på tabellen och välja scenario enligt regelboken.. Var 3-4 vecka blir det ett megabattle av något slag som kommer ge fördelar till ditt gäng (extra territory, gratis rareitems osv)
Jag räknar med 3 megabattles enlig ovan, sen håller kampanjen på i 2 veckor till enligt nedan..

Näst sista veckan kommer det att hållas 2 megabattles..

Ligaspelare med jämna nummer håller ett slag, de med ojämna håller ett.. Vinnaren av sagda scenarios möts i en slutgiltig grudgemacth för att avgöra vem som är King of da Hive..

Vi kan alltså lalla runt lite en nån månad, sen blir det full fart i en blaze of glory sista 3 veckorna :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Ingen som är klar med sitt gäng då antar jag  :twisted:
Själv MÅSTE jag åka till lämplig affär att handla grundspray, penslar och greenstuff då allt är slut.. Har lite bekymmer med får få figgar till gänget med, så funderar på att scrappa hela den med tillgängliga figgar och bygga helt nytt från scratch, dock fortfarande samma goa mutanter..

Har fått fatt på mer folk som funderar på att bli med, men figurbristen är ett faktum.. Är det nån som har extra gäng att låna ut under kampanjen mot att jag tar personligt ansvar för dom att figurerna inte kommer bort, blir skadade osv?? Målning av dom ingår som betalning om figurerna är omålade (dock inte av mig).. Fia är en av personerna som vill vara med men saknar figgs..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Med tanke på andra projekt och ett ganska svalnande intresse för Necro på klubben för tillfället har jag beslutat att skjuta upp kampanjstarten på obestämbar framtid..
Vi får se om vi drar igång till sommaren eller rent av hösten istället..

Betyder om inte annat att vi får några fler spelare..

Tjoff..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

KOBOLDKUNGEN

Hoppas det inte dröjer allt för länge, jag var i alla fall rejält sugen  :(
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Heavy

Jo, det var jag med, men intresset falnade hos många och vi blir helt emkelt för få.. Väntar hellre nån månad så vi åtminstone blir över 10 spelare, i dagsläget kanske vi skulle bli 4-5 :/
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

KOBOLDKUNGEN

okidoki, den som väntar på något gott...
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


cracked_open

Bara jag inte behöver vänta för länge nu...jag har ju beställt hem en massa junk så att jag skall kunna bygga klart mitt gäng nu  :roll:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

JAg som limmat ihop en massa figurer...

Med tanke på schemat kanske det var lika bra att det blir till hösten istället.

/F