MMMT-Intresseanmälan om att delta i framtiden

Startat av emil, augusti 16, 2005, 22.19

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Nu är snart ligans första omgång i jakten på Mean Mountain Manglers Trophy tillända. Och nu undrar vi om det finns ev fler personer som är intresserade att delta.

Ev. så kommer vi antagligen behöva att fylla på med folk i den ursprungliga ligan då deltagare kanske hoppar av. Och ev så är det t.o.m möjligt att det är så många som är intresserade, att det skulle kunna vara idé att starta upp ytterligare en liga.

Hur en ny liga ev. skulle kunna formeras och under vilka förutsättningar utöver de som redan står skrivna vet vi inte i nuläget, men det finns alltid en lösning på det. Så anmäl ditt intresse iaf.

The League Commissioners/Puss!

emil

Om nu några mer vill vara med eller hoppa av MMMT -01 så behöver jag veta det nu. Jag kommer nämligen spika hela resterande säsongen för MMMT i webformat och vill helst inte göra om det senare för det blir för mycket merarbete. Så vänligen bestäm er nu i så fall. Efter the spike! cup kommer ett spelschema säsong 2/4, 3/4 och 4/4 samt alla resterande cuper att spikas.

dilba


emil

Då får han väl skriva in sig här då... Eller ville du köra två lag? (Det får du inte btw) 8)

Det vore kul om det blev 2 eller 4 till iaf. :D

Niklas

Har hört rykten om att Ivar kanska ville vara med... och ja han ska skriva här han oxå

emil

Kanske bäst att förtydliga om hur jag hade tänkt mig att det skulle gå till med nya spelare så ni vet förutsättningarna. 8)

Om vi blir 2 eller 4 st spelare till så kommer dom att hamna i Superettan, och den kommer att utökas till 10 lag.
Om vi blir 4 spelare till utökas även allsvenskan till 10 lag. Dom 8 eller 10 lag med bäst team rating efter varje cup hamnar i Allsvenskan, beroende på hur många vi nu blir, de med lägst går till Superettan. Mao kommer samtliga nykomlingar, med lägst? team rating, att hamna i en "lättare" grupp.

Nu är ju inte det där med team rating alltid 100% säkert att det är dom sämsta lagen, men ungefär så nära vi kan komma. 8) Och det innebär att nya lag kommer att få det lättare att komma in i matchen så att säga.

jonte

när kan man börja vinna då? det är ett jävla förlorande på mitt lag.

emil

Citat från: "jonte"när kan man börja vinna då? det är ett jävla förlorande på mitt lag.

"First you must learn to wipe on, then whipe off" :D

Först och främst hamnade du o Torbjörn i en, ur mitt perspektiv, tuff grupp. Sedan så kan du inte spelet riktigt än, men du spelade bra mycket bättre mot mig än matchen innan mot Renis ödlor iaf. Med samma utvecklingskurva så borde du börja vinna matcher snart.  :wink:

Nä, jag vet inte riktigt vad du skall göra faktiskt förutom att försöka lära dig ngt nytt i varje match och ta med dig det du gjorde bra och skippa det du gjorde dåligt.

Sedan är det ju en fördel om man minimerar riskerna för turn-overs samtidigt som man försöker spela sitt spel och försöker se möjligheterna. Alla lag spelar lite annorlunda, då dom är bättre på vissa saker än andra lag osv. Mitt lag är extremt bra på att slåss exempelsvis, men dom kan fan inte hantera boll för fem öre! :D

Att man kan reglerna är ju som sagt också en förutsättning, så man vet vad man pysslar med, och sannolikheten att man lyckas öht med sina saker.

Ewers har ju tagit sig i kragen och lyckats vända en mycket negativ trend till ngt mycket positivt f.n. med sina norse.

Vad gäller Chaos så spelade jag dom i en tidigare turnering, och var extremt besviken på vad dom för tillfället kan göra i BB. Men fråga ngn annan chaos-spelare så kanske du kan få tips på vad du skall fokusera lite mer på. I mina ögon är dom halvkassa på allt, eller med en mer positiv klang, halvbra på allt. :wink: Men slagsmål är vad jag skulle satsa på, men det är ju jag det...

jonte

Hehe jo, jag har gott hopp! Så länge man tycker det är roligt så spelar inte resultaten så stor roll. Men helvete vad dåligt det gick mot Martin L, då var inte tärningsgudarna med mig.

Robin

Citat från: "jonte"Hehe jo, jag har gott hopp! Så länge man tycker det är roligt så spelar inte resultaten så stor roll. Men helvete vad dåligt det gick mot Martin L, då var inte tärningsgudarna med mig.

Tips från coachen:
Offra två kaniner, en 18-årig whisky och lite vitlökspeppar till Nuffle. Det funkar alltid för mig.
Jag vann combat med 13.

Niklas

Tips från Nisse:
Lyssna på Emil... han vet vad han pratar om.  :wink:  Han var helt enkelt grym mot mig. :wink:
För egen del så hoppas jag att din trend vänder först efter matchen mot mig. Jag jagar ju serieledningen...

Mvh
Nisse, som är ödmjukast av dem alla

emil


Niklas


Raslurbat

Okai!! Låter bra att ni behöver fler spelare.

Då vill jag vara med (jumps up and down). Ni har säkert plats för en gammal bloodbowl veteran :D
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Såklart vi vill ha med rutinerade Lasse-Robban! :D Kul med ett vanligt human-lag också om du nu ska spela dom. Då behöver vi bara ha in en eller tre till, alt att ngn hoppar av.

Allmänt info om lite förutsättningar för liga/cuper som kan vara ett problem för en del deltagare har det visat sig:

1) Man bör kunna ta kontakt med sina motståndare, man kan inte bara vänta på att den andre ska ta kontakt. Man måste kunna ta egna initiativ helt enkelt. (Vi spelare är ganska snälla allihop och bits inte på ngt sätt.)

2) Att själv kunna hålla sig uppdaterad på webben och här på forumet.

Inget av ovanstående är eg ngn större börda om man bara har lite lust/vilja att delta.