Mordheimkampanj på Geddon

Startat av mlkr, juni 20, 2015, 23.04

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Geddonheimers!
Nu får det vara nog med vintervila och långhelger. Dags att börja spela!
Vi kommer starta en helt ny kampanj som körs iallafall året runt om det finns spelare till det. Vi har över 15 personer som anmält intresse och minst 8 av dessa är garanterat med vad jag förstått det som :)
(för oss som spelat nån match innebär det nytt warband - det blir helt enkelt enklare att sätta ihop spelschema den vägen)

Första datum och officiella spelhelg blir lördag 23/1 13:00!
Då presenteras spelschema och de som är på plats lottas in i matcher mot varandra. Mer info om hur vi sedan går vidare i kampanjen tas också på plats :)

Vill man vara med så närvarar man. Kan man inte närvara men ändå vill delta så får man meddela mig detta innan 23/1.
Tackar ^^
/Veni Vidi Vicious

mtonnberg

Jag är på, men vet inte om mina modeller hinner komma tills nästa helg dock. Men jag är gärna med i kampanjen.

KOBOLDKUNGEN

Kör vi med de senaste officiella reglerna Brain länkade, som är de jag har sen innan dessutom, eller vad är det som gäller? Lite oklart vad som är förslag och vad som är spikat här i tråden!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Den senast uppdaterade regelboken är den som gäller. + ändringar gjorda i critical hit-tabellerna. Samt tweaks för dual wielding & sköld. Ska se om jag hinner få upp det officiella imorgon. Annars blir det presenterat på lördag.


Skickat från min iPad med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Länk till regelboken som används:
https://drive.google.com/folderview?id=0B18J5DU-6cP_cWhocEtGQTJwaDg&usp=drive_web&ddrp=1&tid=0B18J5DU-6cP_aEg2dHIxbGpaMlk

Länk till de warbands som vi beslutat kan spelas med. + Lizardmen för de som verkligen måste få spela med dem ;)
https://drive.google.com/folderview?id=0B18J5DU-6cP_dUxQV1ctaWZ0Ujg&usp=drive_web&ddrp=1&tid=0B18J5DU-6cP_aEg2dHIxbGpaMlk

Jag har även mailat .pdf:er som innehåller playsheet med våra armour-modifikationer samt nya advanced critical hit-tabeller till några av de som dyker upp.
Även spelschema bifogat. Följ anvisningar så blir det lätt för mig att i efterhand göra ett bättre sådant :)

Jag tror inte att det nämns någonstans men om man väljer att beväpna sig och slåss med 2st enhandsvapen så får den extra attack man tjänar på detta -1 to hit.
Utöver det ska det inte vara några ändringar.

Använd vår stora printer för att trycka ut det antal kopior som behövs. Lita inte på att de redan utskrivna exemplaren som ligger i terränghyllan stämmer till 100%

Varje månad ska/kan man spela 1-3 matcher. Match 1 skall HELST vara mot den motståndare man har uppsatt på spelschemat. Till match 2 och 3 väljer du motståndare själv. Enda restriktionen är att du inte spelar mot samma spelare mer än en gång under samma månad.

Jag kommer tyvärr inte själv att kunna närvara dagtid imorgon då vi har barnkalas. Tråkigt, men jag är övertygad om att ni som är på plats löser eventuella bekymmer och kickar igång vår kampanj på ett ypperligt sätt :)
Vid frågor som ingen annan kan svara på kan jag möjligen nås via sms 0733 25 32 42

Det ska nog vara allt. Ha det kul i Geddonheim från 13:00 imorgon! ;D
/Veni Vidi Vicious

Cassarus

Something something chaos dwarfs!  8)
"Cry havoc and let slip the dice of war!"

KOBOLDKUNGEN

Ramlar in på Gedon någon gång efter 14 på lördag för lite Mordheim om det finns några aspiranter på box där då? :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se