World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Clifford"

Renis:
Göttans, välkommen till skärgården! Har lirat 3 omgångar Europe Engulfed den här veckan så det är aldrig ont om strategispelstillfällen här.

Tackar, tackar! Lirar gärna lite Europe Engulfed eller annat framöver  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Martin Larsson

Citat från: "Lindbergh"Kolla gärna måtten så ska jag se vad om jag hinner med i sommar under mina sista  :cry: semesterdagar!

Jag hade gjort som WHFB borden om jag skulle fixa WIF-kartor. Köpt 12 mm spånskiva och 12mm hörn list så man kan rama in dem ordentligt. Då täcker man in kanten på laminatplasten så man inte kan lyckas fippla loss den överhuvudtaget :P
Standardmåttet på spånskiva är 120x250 cm(kan vara lite längre i vissa fall, men bredden brukar alltid vara 120). Förmodligen behöver man skaffa 2 skivor för att kunna få plats med de 2 stora kartorna. Fördelen med detta är ju iofs att man har materiel över till alla småkartor, produktionsspiraler å så med 8)
Jag hade satsat på att göra 4 "bräden" av det. En Europe(+norden), en Pacific, en USA+Afrika och en med produktion+turn+dylikt

Gällande lim så är nog spraylim att föredra ja, men ärligt talat tror jag att vanligt trälim funkar bra med. Konsten med det är ju att få det i ett lagom tunt och framförallt jämt lager(detta är troligtvis lättare med spraylim). Sedan lägger man dit kartan och tar en ren roller/bakkavel(eller motsv) och pressar från mitten och utåt tills man fått det jämt och platt :)

När man sedan har plastat in kartan så avslutar man med att limma och nubba dit hörn listen(som man ju om man vill kan måla/betsa/lacka för extra stylishness). Med fördel tar man sparsamt med trälim till detta så slipper man hantera massa kladd :)

Gällande den förmodat uppkommande frågan så: nej, jag vill inte ta på mig att vara huvudansvarig för en MP i en kommande WIF omgång. Jag kommer inte kunna garantera att jag är tillgänglig för det i 1+ år framöver från spelstart, med väldigt stor sannolikhet är jag borta hela nästa sommar med och då kommer vi inte vara klara :wink: Allmän medspelare/tärningsslagare/motsv är nog intressant dock.
Beroende på när den skulle gå av stapeln så är nog en WIF-vecka lockande. Det sorgliga är väl att jag inte är ledig när ni andra är det :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.