"List Diskuterar Post"

Startat av Thure, juni 06, 2010, 21.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Thure

Kan vi inte göra en sticky där man kan diskutera sina olika listor? vore roligt att se och diskutera andras listor

jättem jorme

jo det kan man väll, om man inte är paranoid över att andra kollar din lista och bygger en contra-lista.

Ewers! Har du mariner eller eldar att låna ut till mig återigen?

cracked_open

Nu tror ju inte jag att man direkt bygger någon kontra-lista mot stackars Felix eller någon annan eller för den delen då man får två andra motståndare som kan ha helt andra koncept på sina listor. Men man kan ju självklart diskutera listor och ideér för att få inspiration. Men var noga med att inte skriva ut vad enskilda uppgraderingar kostar utan enbart totalsumman för olika enheter så är vi nog på det lugna.

Men var försikig Felix då Klas kanske kommer med just en "Contra-lista" mot dig  :lol:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure


jättem jorme

CitatMen var försikig Felix då Klas kanske kommer med just en "Contra-lista" mot dig Laughing

Jag lägger upp min lista och arme Felix - om du lägger upp din först.  :twisted:

Jag ska nog spela med Space marines, och min lista kommer vara på ett ungefär: Tactical squad - meltagun, missile launcher. Copy-paste X2.
Plus deras bilar. Jag hatar att det blev så jävla meckat - spelat i sig då alltså (så att säga).

Eller om jag har en eldar arme att låna; självklart en massa båtar. Som tankschockar allt dom ser, och aldrig har ett move som är mindre eller längre än 18.

dasher

Citat från: "jättem jorme"jo det kan man väll, om man inte är paranoid över att andra kollar din lista och bygger en contra-lista.

Ewers! Har du mariner eller eldar att låna ut till mig återigen?

Marines har jag redan paxat :P

Thure

Min nuvarande lista
HQ:
Big Mek 105
- burna
- kustom force field

Warboss 120
- powerklaw
- cybork body
- attack squig
- 'eavy armour
- skorcha kombi-weapon

Troops:
10 Nobs 390
- 8 big choppa
- 2 power klaw
- Waaagh Banner
- bosspole
Painboy
- cybork body

Battlewagon 135
- kannon
- deff rolla
- red paint job
- Big Shootas
- grotriggers
- boarding plank

30 Ork Boyz 220
- choppa
Nob
- power klaw
- bosspole

30 Ork Boyz 220
- choppa
Nob
- power klaw
- bosspole

30 Ork Boyz 220
- shoota
Nob
- power klaw
- bosspole

Fast Attack
Deffkopta 45
- twin-linked rokkit launcha

Deffkopta 45
- twin-linked rokkit launcha

Heavy Support:
3 Killa-kans 125
- grotzooka
- 2 big shoota

3 killa-kans 125
- grotzooka
- 2 big shoota

1750

cracked_open

Citat från: "jättem jorme"
Jag hatar att det blev så jävla meckat - spelat i sig då alltså (så att säga).

Eller om jag har en eldar arme att låna; självklart en massa båtar. Som tankschockar allt dom ser, och aldrig har ett move som är mindre eller längre än 18.

I 5th edition så har ju transports blivit prisvärdiga igen och inte minst speltekniskt mycket användbara då troops måste förflytta sig över brädet relativt säkert om man skall vara ett hot mot de objektiv som finns i motståndarens deployment. Eftersom man även gjort om reglerna hur glancing hits påverkar fordon och det faktum att de inte poppar så fort en necron tar sikte gör ju en markant skillnad när det kommer till fordonens livslängd. Ser man allmänt på hur transporterna i de nya codexarna tillhörande 5th rasar i poängkostnad så man ser ju vilket håll utvecklingen pekar åt. Men att eldar tankshockar bort en motståndare är ju tyvärr inget nytt under solen.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

jättem jorme

CitatMen att eldar tankshockar bort en motståndare är ju tyvärr inget nytt under solen.

Det har jag inte heller antytt Jerry.
En gång blev ett av mina Necronsquads - med tillbehörande Lord i - tankschockad av en dampfalk.
Flydde; fortsatte fly, död.  :evil:

Robin

Citat från: "cracked_open"
Citat från: "jättem jorme"
Jag hatar att det blev så jävla meckat - spelat i sig då alltså (så att säga).

Eller om jag har en eldar arme att låna; självklart en massa båtar. Som tankschockar allt dom ser, och aldrig har ett move som är mindre eller längre än 18.

I 5th edition så har ju transports blivit prisvärdiga igen och inte minst speltekniskt mycket användbara då troops måste förflytta sig över brädet relativt säkert om man skall vara ett hot mot de objektiv som finns i motståndarens deployment. Eftersom man även gjort om reglerna hur glancing hits påverkar fordon och det faktum att de inte poppar så fort en necron tar sikte gör ju en markant skillnad när det kommer till fordonens livslängd. Ser man allmänt på hur transporterna i de nya codexarna tillhörande 5th rasar i poängkostnad så man ser ju vilket håll utvecklingen pekar åt. Men att eldar tankshockar bort en motståndare är ju tyvärr inget nytt under solen.

Glöm inte flytta dig nästa gång då Jerry ;)

Synd att jag inte kan vara med och molesta er på lördag.
Jag vann combat med 13.

Thure

när kommer din lista upp då klas? ^^ min ligger ju redan uppe

cracked_open

Sant Robin men mot Eldars är jag totalt rookie och har svårt att köra ifrån med mina chimeror  :wink:  Men med lite mer erfarenhet så kommer nog min seger inom en överskådlig framtid  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

jättem jorme

Citat
när kommer din lista upp då klas? ^^ min ligger ju redan uppe

Jag vet inte om Ewers kommer ha alla figurer jag behöver, för det är hans modeller jag ska låna av. Men detta är listan iaf:

1. avatar of war                   155p

1. farseer                                155p
  fortune, doom, guide, warding, wittnesing
9. warlocks                                    225p                            
  - wave serpent                                        100p        
        shurik can.


10. avengers                                           152p    
    exarch, bladestorm, two shu. catapults
   - wave serpent                                        100p        
        shurik can.

6. avengers                    72p

3. jetbikes                     76p
    shuriken cannon

3. jetbikes                     76p
     shuriken cannon

5. pathfinders                 120p          

1. falcon                                               165p
  holo-field, spirit stones, shur. can

3. war walkers                                    165p
   scatter laser, shuriken cannon,
            spirit stones
 
1. wraithlord                     155p
   ML, brightlance, 2 HF

Gustaf Eklund

Nu har jag införskaffat Assault Terminators, förvänta er att dom kommer dyka upp i nästa lista jag fixar ihop.  :twisted:
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Meldon

Jag har byggt en SM lista som bygger på att den ska vara "snabb" dvs allt ska sitta i bilar eller på annat sätt kunna förflytta sig snabbt. Säg gärna om ni skulle ändra på något.

HQ
Captain
-Relic blade
-Artificer armour

Command squad
-Company champion
-Company standard
-2* Power sword
-Power fist
-Razorback
-Heavy bolter

Elite
Assault termintors
-Thunder hammers & Storm shields.

Troops
Tactical Squad
-Flamer
-Missile launcher
-Rhino

Tactical Squad
-Missile launcher
-Rhino

Fast attack
Assault Squad
-Power fist
-Melta bomb

Land speeder
-Multimelta

Land speeder
-Heavy bolter
-Heavy bolter

Heavy Support
Predator
-Lascannon turret
-Lascannon sponsons


1500p

Vad jag är mest osäker på är dom 2 land speeders som jag har med..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies