40k gamesday 6/12!

Startat av Martin Larsson, november 04, 2008, 21.37

Föregående ämne - Nästa ämne

Waaaagh

Namn: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ras: What ever i find in my locker i use
Skostorlek: O.O fuzzy!!

för dom som inte förstår sig på henkeiska betyder detta som ovan nämnt

Namn: Henrik Lundh
Ras/ lag/ tro/ full: deathwing, space marines, man får inte tro på någet!, oooh ja, kan inte dissa en vinnande combo aka Henrik kommer in här när vodkan som det sig bör är i min kropp inte i flaskan
Skostorlek: 46 i gosig gråbjörns skepnad O.O

SFO = san francisco international airport, Google it!!!!

jättem jorme

CitatMartin Larsson wrote:
Hmmm visste man glömt mer grejjer, fan va edditande det blir  

cracked open wrote:
Gör om gör rätt  Jasså inga SC säger du. Det här blir bara värre och värre.....ingen Baneblade får man använda och nu får vi inte se assult terminators med 3+ward som fleetar över spelbrädet


fan också!  jag som skulle vilja andvänt nightbringern.
han kunde bara ställt sig framför dina gayiga fleetande terminators
och sagt     "bring it on biiiaaatches"   :twisted:

cracked_open

vet inte hur oddsen hade legat med en grupp terminators utrustade med thunderhammers och stormshields hade gått emot en Nightbringer men intressant hade det nog varit.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Citat från: "cracked_open"vet inte hur oddsen hade legat med en grupp terminators utrustade med thunderhammers och stormshields hade gått emot en Nightbringer men intressant hade det nog varit.

Jag är rädd för att det inte hade varit det Jerry, och det är inte till Termosarnas fördel... :roll:

Förresten när vi ändå är inne på C'Tans så verkar det som om de är på väg ut ut boken för vanliga slag i nästa Necron Codex och istället kommer vara till för Apocalypse enbart. Som ersättning verkar det dyka upp flera olika Necron Lord nivåer med olika fördelar var för sig  :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Waaaagh

någen som e sugen på o ta någon dags målande / tjötande / älskande innan denna turnering??

jättem jorme

ännu en fråga om gamesdayen :)

skulle det vart okej o köra en chaos demon arme till 40k fast att hela armen hade sånna baser som dom har i fantasy.

Ewers

Klart att det är ok, det viktiga är att ha roligt!

/F 8)


Lord Black

Namn: Kristian Bergström
Lag: Tyranider (den bruna horden)
Skostorlek: 42

det var längesen jag spelade nu så det här skall bli riktigt kul.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

Skuffar över och lirar mina CSM istället.  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Har uppdaterat originalposten med missions längst ner. Mer utförliga förklaringar av dem kommer såklart finnas på plats 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Ok, dags att kasta in ett par tips till 5th ed newbies :arrow:

Troops är det som räknas som scoring units i spelet regelmässigt. Mer specifikt non vehicle non swarm troops(och såklart inte heller ev unit som har nån mongoregel som säger att de inte kan scorea).
Mission Objectives är värt lika mycket poäng som armeerna är på dvs en rätt fetestor mängd. Att göra en arme med 2 troops kommer med mycket stor sannorlikhet inte funka. Tänk på det när ni gör era listor :wink:

Att fordon nu för tiden har coversaves som vanliga trupper(när 50+% är täckt som vanligt) istället för nergraderingar i skador till glancings är också en riktigt stor skillnad :idea:

Man får inte consolidatea in i ny Close Combat om man utplånar sina offer numera heller, klart värt att notera :!:

Allocating wounds är också värt att läsa igenom ett par gånger, den tar lite tid att vänja sig vid....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Jag kommer att stendö.

Jävla skit. Är det för sent för att backa ur? ;)
Jag vann combat med 13.

jättem jorme

CitatJävla skit. Är det för sent för att backa ur?

u gotta be kiddin´ me

Andreas Graae

Tyvärr jag kan inte komma på lördag... sry, men må ni strida väl!