Warmaster!

Startat av Ola, november 14, 2007, 23.26

Föregående ämne - Nästa ämne

Ola

På Armagedon har vi den svenske mästaren i Warmaster.
Martin Nemo Jönsson
Ni kan ju passa på att ge honom en klapp på axeln nästa gång ni ser honom.

Förutom Nemo är vi två aktiva spelare till på klubben. Dessutom finns det en i vila.
Vi tillsammans förfogar över 6 olika arméer.
Chaos, DarkElves, Dwarfs, Empire, HighElves och Undead.
Så om det är nån som har lust att provspela ett slag eller två, hör av dig. Gärna i denna tråden.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Greger

*klapp klapp*  8)

fia

som vi pratat om Ola så är jag lite sugen på att prova.. vi får se om vi inte kan få till de nån gång..
ny i stan

Ola

Klart vi ska Fia!
Vet inte om kommande helg funkar för mig, möjligen sena söndag em.
Vilken armé vill du prova?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

fia

jag kan efter fyra.. min familj kommer nämligen upp..
jag vet inte riktigt.. nått kul.. *ler*
ny i stan

Ola

Fia, ok. Efter 17 kanske. Ta med tärningar.
Henk, Nemo, orkar nån av er släpa sig ner och låna ut en armé?
Gärna med tillhörande färdigkomponerade armélista.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

fia

toppen.. då är jag på geddon då..
ny i stan

Ola

I söndags spelade Fia och jag ett prova-på-slag i WM.
Eftersom vi bara hade en armé att tillgå, så delade vi klubbmässigt på de enheter som fanns. Listorna såg ut ungefär såhär:
1xChaosWarrior, 1xMarauder, 1xOgre, 1xDragonOgre, 1xHarpie, 1xMarauderHorsemen, 1xSpawn, 2xChaosKnights och 2xHounds. Till det hade vi varsin Sorcerer och General. Inga Magic Items eller Standards.

Turn 1 - "And they are off!" citat Högman.
Jag fick börja och startade med en misslyckad HomeBack(10cm), Wizarden skickade fram HorsmenKnightsHounds-brigaden på vänsterflanken, men misslyckades med andra ordern, Generalen misslyckades med första ordern så hela centern stod still. Wizarden tog position drygt 30cm från Fias vänsterflank och fick in -1 i Command spellen.
Fia började med en misslyckad order till sin HorsmenHound-brig på vänsterflanken. Generalen skickade fram WarriorOgreMarauder-brig i centern, lika så med DragonogreSpawn-brig och KnightsKnightsHound-brig. Wizard misslyckades med -1ComSpell.

Turn 2 - Positionering.
HomeBack-försök 2: 10cm. :(
Wizarden misslyckades med vänstern, men Generalen fick fram MarauderOgreSpawnDragonogrWarrior-brig, sen misslyckat. Wizard misslyckades med spellen.
Fia HomeBackade sina Harpies till en bra position för att kunna flankcharga i stort sett vad som helst på min sida. Ordern gick in och mina Marauders fick pisk. MakeWay movet gjorde Warriors på andra sidan brigaden Confused. I centern kom Inf brigaden närmre, de två Knightsen tog plats så att de hotade både min center och vänsterflank, sen misslyckades Generalen med ordern. :) Misslyckad spell.

Turn 3 - Avgörandet.
HomeBack 40cm! Inom 20cm från General. :)
Wizard beordrade in vänsterbrigaden att charga Fias vänster och i samma order fick Hounds in chargen mot Fias 2 kvarvarande Harpystands. Generalen gav order till Harpies att flankcharga Fias Knights i mitten och de hade ihjäl en hel enhet plus ett stand i nästa!! Brukar inte hända så ofta. Mycket iofs beroende på Wizardsens lyckade RageOfChaos-spell, 2D6(1+3) extra attacks till enheten. :) Centerbrigaden stod still. Fias vänster föll och hundarna åt upp ett Harpy stand, ingen pursue.
I hennes turn initiativade sista Harpyn mot Hounds och dog. Resten stod still och spell misslyckades.

Vi slutade sen pga av tidsbrist.

Resultat: Draw, Fia-125p Ola-385p.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!