Senaste inlägg

#1
Rollspel / SV: Återkommande rollspelseven...
Senaste inlägg av defrogoskolianwes - mars 19, 2024, 14.27
Det låter som ett spännande initiativ för rollspelsentusiaster! Att träffas och dela passionen för rollspel kan vara ett fantastiskt sätt att lära sig nya spel, träffa likasinnade och ha roligt.
#2
Föreningsfrågor / Viktigt om Bruna Rummet
Senaste inlägg av carlsson - februari 23, 2024, 14.02
*** OBS VIKTIGT ***

När vi flyttade in i våra lokaler och byggde väggen mellan det Röda och Bruna rummet så blev den väggen så tjock att det inte gick att öppna fönstrena. Vi tänkte att vi skulle fixa det sen, i synnerhet då ett av glasen hade sprickor och behövde bytas.

Idag blev "sen". Hyresvärden ringde mig i morse och hade lite panik eftersom en del av glaset hade blåst loss. Jag släpper allt jag har och åker dit med mina verktyg för att göra fönstret öppningsbart, så att glasmästaren kan byta glaset. Ingen av oss vill att en del av rutan blåser iväg och dekapiterar någon fotgängare på gatan utanför...

Nu är därför väggen i Bruna Rummet nedtagen och rutan är silvertejpad. När den byts vet vi inte, men det ska hålla till dess.

Lagning av väggen kommer att göras under våren, men till dess får ni leva med detta.

**Notera följande:**
- STÄNG fönster när ni lämnar lokalen! Två av fönstrena stod och slog i stormvindarna, och eftersom de är från 1964 är det risk att de inte håller för så här starka vindar som det har varit idag.
- Silvertejpen tog jag och Marcus från sprayrummet. Vi tackar för tillgången men tyvärr tog all tejp slut. Köp ny och lämna kvitto till kassören så får du betalt för dina utlägg.
- Det blev förstås mycket byggdamm i Bruna. Jag har dammsugit upp, men det hamnade en del på kabinettskåpet och grejerna som ligger där. Jag hoppas ni har överseende med detta och kan städa upp där efter mig, det vore väldigt tacksamt.

Tack till Marcus som kom förbi och hjälpte till samt städade upp glaset på parkeringen nedanför.

Jag är oerhört tacksam för att den bit som lossnade idag inte träffade en människa.
#3
Föreningsfrågor / SV: Bokning av Blåa Rummet
Senaste inlägg av sirBeardFace - januari 03, 2024, 18.42
Nytt kapitel! Vi stänger denna tråd för bokningar och hänvisar till föreningens officiella discord-server där bokningar numer sköts. Vi ses där!

Alla bokningar ovan behöver flyttas till discord. Dessa bokningar räknas fortfarande som bokningar.

http://discord.armagedon.se
#4
Föreningsfrågor / SV: Bokning av Stora Rummet
Senaste inlägg av sirBeardFace - januari 03, 2024, 18.42
Nytt kapitel! Vi stänger denna tråd för bokningar och hänvisar till föreningens officiella discord-server där bokningar numer sköts. Vi ses där!

Alla bokningar ovan behöver flyttas till discord. Dessa bokningar räknas fortfarande som bokningar. OBS! Stora rummet heter egentligen Vita rummet (och heter så på discord).

http://discord.armagedon.se
#5
Föreningsfrågor / SV: Bokning av Bruna Rummet
Senaste inlägg av sirBeardFace - januari 03, 2024, 18.42
Nytt kapitel! Vi stänger denna tråd för bokningar och hänvisar till föreningens officiella discord-server där bokningar numer sköts. Vi ses där!

Alla bokningar ovan behöver flyttas till discord. Dessa bokningar räknas fortfarande som bokningar.

http://discord.armagedon.se
#6
Föreningsfrågor / SV: Bokning av Röda Rummet
Senaste inlägg av sirBeardFace - januari 03, 2024, 18.41
Nytt kapitel! Vi stänger denna tråd för bokningar och hänvisar till föreningens officiella discord-server där bokningar numer sköts. Vi ses där!

Alla bokningar ovan behöver flyttas till discord. Dessa bokningar räknas fortfarande som bokningar.

http://discord.armagedon.se
#7
Föreningsfrågor / SV: Bokning av Lokalen
Senaste inlägg av sirBeardFace - januari 03, 2024, 18.40
Nytt kapitel! Vi stänger denna tråd för bokningar och hänvisar till föreningens officiella discord-server där bokningar numer sköts. Vi ses där!

http://discord.armagedon.se
#8
Föreningsfrågor / SV: Bokning av Lokalen
Senaste inlägg av Peter Strid - januari 01, 2024, 21.01
Fre–Sön 17–19 November. Supporting Fire, Andreas Carlsson

Lördagen 6 Januari Games And Beer, Peter Strid

Lördag 20 Januari 40k Turnering, Stefan Zäther

Fre-Sön 26–28 Januari. ASL-Kickoff, Andreas Carlsson
#9
Föreningsfrågor / SV: Bokning av Röda Rummet
Senaste inlägg av tomasnilsson - januari 01, 2024, 18.35

Torsdag 14 December kl 20.30 - 22.30, Christopher W, WHFB

Lördag 16 December kl 11 - 17, Jens & gänget Dnd

Söndag 17 December Kl 12 - 21 William DND

Onsdag 27 december, D&D, Alexander Bader

Onsdagen den 3 januari, brädspel, Alexander Bader

Fredag 6 Januari Games And Beer, Peter Strid

Lördag 20 Januari, 40kturnering, Stefan Zäther

Söndag 21 Januari 10-18, CoC Tomas Nilsson

Fre-Sön 26–28 Januari. ASL-Kickoff, Andreas Carlsson
#10
Föreningsfrågor / SV: Bokning av Bruna Rummet
Senaste inlägg av Tilly - januari 01, 2024, 17.48
Måndag 1/1-24 14-22, DnD Örjan

Onsdagen den 3 januari, brädspel, Alexander Bader

Fredag 6 Januari Games And Beer, Peter Strid

Lördag 20 Januari, 40kturnering, Stefan Zäther

Söndag 21 januari,13-17 dnd tilly

Fre-Sön 26–28 Januari. ASL-Kickoff, Andreas Carlsson