Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Greger

#41
BSK 26 / Texter till hemsidan
september 09, 2008, 18.42
Hur mycket av förra årets hemsidestexter kan vi återanvända?
http://bsk.sverok.net/BSK25/index.html

Vad behöver skrivas om, förutom arrangemangstexterna?
#42
BSK 26 / Annons i Fenix - matr skickat
september 07, 2008, 11.21
Vi har skickat in en annons till Fenix, den ser ut typ såhär:

http://usera.imagecave.com/Groggy/Annons_Fenix_webversion.jpg
#43
Protokoll, styrelsemöte 2008-08-31

Närvarande   Anders Bergström, Greger Lundstedt, Marie Näsström, Fredrik Ros, Anders Bersten, Robin Fredman$



§ 1. Mötets öppnande
Ordföranden Greger Lundstedt förklarade mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

a) Val av ordförande samt sekreterare
   Greger Lundstedt ordförande, Anders Bersten $sekreterare
   b) Dagordningens godkännande
   Dagordningen godkänndes.
   c) Val av justerare
   Fredrik Ros och Marie Näsström..

§ 3. Nyrekrytering av bidragsberättigande medlemmar

a)   Krismedvetande
För att skapa ett medvetande om föreningens tillstånd bland föreningens medlemmar åtog sig Greger Lundstedt och Fredrik Nättorp fg möte att återupprätta föreningsorganet Mean Mountain Mail. Det bestämdes att MMM nummer 1 skulle skickas innan nästa möte.$
b)   Handlingsplan
Mötet beslutade att följande aktiviteter skulle hållas: 27/9 Speldag på Mariedals Fritidsgård (Anders Bersten), 6/10 LAN på Geddon (Greger Lundstedt) och 6/12 Aftershock (Greger Lundstedt) på Geddon.

Vidare bestämdes att vi skulle försöka få de båda sektionerna av ungdomar i Fristad och Viskafors (under bildande) att skaffa fler medlemmar, och för varje bidragsberättigad medlem de skaffar erhåller de 300 kr/medlem i budget att köpa spel.

c)   MMM nummer ett är under tillverkning av Greger Lundstedt.
d)   Annonser och posters är under tillverkning (Greger Lundstedt).


§ 4. Konventet
Förberedelser pågår.

§ 5. Övriga frågor

a)   Grillinköp ety den gamla är rasfärdig
Bordlades.
b)   Mer bidrag
Undersöks.
c)   Störande grannar
Trots polisanmälan har inget hänt. Vi bidar vår tid och hoppas att de störande grannarna snart lämnar sina hålor eller ramlar ner och bryter sina nackar.
d)   Eriks fest
Vi beslutade att kontkta Erik och under förutsättning att han 1) Har vakter 2) Ansvar 3) Städar så får han låna vår lokal till sin 40-årsfest mot att han säljer medlemskort på sina kommande Miragefester.
e)   Ewers frågor Vi beslutade att vidarebefodra Ewers frågor till Anders Bergström.
f)   Fluffs fråga Vi beslutade att Fluffs vänner gärna får spela bordshockey men bara om de är medlemmar.


Datum för nästa styrelsemöte fastslogs till den 28 september.



_________________________         _____________________________
Anders Bersten, mötessekreterare         Fredrik Ros, justerare

___________________________
Marie Näsström, justerare
#44
Hej! :)

dags igen, geddon kl 15, som vanligt.

Dagordning kommer inom kort.

häls,
Greger
#45
Planeringsmöte och krismöte inför hösten

Geddon, kl 15.

Känns som att vi behöver ägna hela detta mötet åt att prata nyvärvning av bidragsberättigade medlemmar. Utan sådana hotas ju föreningen av nedläggning och då spelar ju inga andra frågor någon större roll... ;)

Vi i styrelsen behöver göra en gemensam kraftansträngning och dela på bördan att få nytt blod till föreningen, om vi inte vill se föreningen gå under. Helst få med medlemmarna också.


Dagordningen för mötet:


§ 1. Nyrekrytering av bidragsberättigade medlemmar
Nyrekryteringen bör ges prioritet framför alla andra frågor om föreningen ska överleva.

a) Krismedvetande - föreningen kan inte överleva på sina gamla medlemmar, som inte är bidragsberättigade - nyrekrytering måste ske. Frågan är hur? Hur sprider vi krismedvetande till våra medlemmar, medan vi samtidigt är proaktiva och satsar för förnyelse?

b) Handlingsplan - en handlingsplan för höstens nyvärvningsaktiviteter måste upprättas. Vi gör det vi gör bäst, ordnar spelaktiviteter och försöker locka folk.

c) Förslag till handlingsplan presenteras av Greger, se nedan:
(Kan förändras inför mötet, förslag väldigt välkomna!)

CitatFörslag till handlingsplan för nyrekrytering, hösten 2008

h1. Marknadsföringsinsatser måste göras: posters, flyers, sprida banners på nätet - både för föreningsverksamheten och konventet.

h2. Prova-på dag. En lördag (eller söndag) i månaden anordnar vi en prova-på dag med snabba roliga spel, t ex hockey, Space Hulk, Wings of War, Blood Bowl, etc.

h3. Fristadsektionen. Prata med Fristadsektionen och hör om de vill ordna något att bjuda in sina kompisar till, backa med pengar, etc.

h4. Bäckäng-gruppen. Kolla med spelgruppen på Bäckäng om de vill ordna något och bjuda in kompisar, backa dem.

h5. 40k och WHFB. Göra arrangemang med 40k och WHFB spelarna, och locka dit nytt folk som får prova.

h6. Fixa Kelly's-spelning

h7. Diorama-spelning

h8. Flames of War

h9. Hockey-kvällar. Hockeyspel på både bord och projjad duk. Helst i samband med någon match, som visas på storbildsskärmen också.

h10. Workshops i hur att bygga terräng för t ex 40k och WHFB, kanske FoW - vi utökar föreningens terrängsamling, samtidigt som vi försöker locka fler unga.

h11. Mariedals fritidsgård - ordna prova-på spelningar och aktiviteteter där, i syfte att rekrytera.

h12. Andra krisdrabbade föreningar? Finns det kanske andra föreningar som skulle vara intresserade av ett samgående? Modellbyggare? Dart? Bilbaneförening? Bågskytte? Andra hobbyföreningar med knep och knåp...?
Kanske ett sätt att öka medlemsantalet och att säkra ekonomin för flera föreningar i kris?

§ 2. Konventet - se det som en tillfälle för nyrekrytering - alltså, insatser görs framförallt för att locka nya medlemmar.
Kan styrelsen tänka sig att tillsammans fixa biffen med konventet?! Behöver inte bli så jobbigt om vi hjälps åt. Mycket är ju redan ett självspelande piano!

§ 3. Övriga frågor
Alla andra frågor bordläggs till nästa möte, om det inte är något akut.


Om det är akuta övriga frågor som inte kan vänta, vg posta om dem här!
#46
Geddon, kl 15.

Då är det dags igen, dagordning kommer. Fundera på om du har några punkter att ta upp. Fundera på om du gjort vad du skulle/borde till mötet! :)


Några påminnelser (av det jag kommer ihåg):

Greger - kolla vad brandmyndigheten sa om lokalen, forummotor/kalender
Anders Bersten - inventera försäkringarna, vad gäller?
Anders Bergström - ev sopsortering
Stefan Nilsson - låsbyten?

Väl mött den 29:e :)
#47
BSK 26 / Kioskpersonal, intresserade
juni 09, 2008, 22.31
Hej!

Fick denna via Björn:


CitatSent: Sat Jun  7  0:07

Subject: Fwd: No Subject


Tja,

Vi är tre stycken gärna tar några pass i kiosken på konventet i oktober/novemer.

wallinffs@hotmail.com (Cecilia Wallin)
#48
Figurspel / Terrängbyggardag den 25/5
maj 17, 2008, 12.14
World War II figurer - Flames of War

Ewers, Ivar och jag bygger terräng till 15 mm-skala.

Kom och var med, eller bara säg häjj! :D

Vi visar tips och trix för nybörjarbyggare - prova gärna på!


Flames of War:
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=106
#49
Kl 15, som vanligt!

På Geddon, om vi inte ska göra ett nytt försök med grillandet? Alternativt grilla på Geddons pitoreska innergård (så kan andra i lokalen varande vara med)?

:)
#50
Hej!

Tycker att vi trycker en flyer med Gedons årsprogram, i värvningssyfte. Helst ska flyern både kunna delas ut och funka som en liten poster att sätta upp här och där.

Vore toppen om vi kan komma fram till alla aktiviteter som vi kan tänka oss att hålla i under året. Ska sätta mig och klura ut vilka resor som vi borde satsa på, vore bra om du och du och du också funderar på arrangemang och anmäler här! :D

Programmet läggs även upp på hemsidan och forumet.


Hittills:

Mariedals fritidsgård - prova på spel för nyfikna

LAN - troligtvis mindre på Geddon, kanske ihop med Mariedals fritid?!

Kelly's Hjältar

Flames of War - Terrängbyggarhelg/kväll

Resa till stridsvagnsmuseet - i maj, före nedläggningen

Resor i Väst med Historieanknytning - Varnhem, Lödöse, mm (inte spikat ännu)

ASL-resan till Arnhem

Ungcon (eller vad vi ska kalla det) - genrep inför Iviniacon med ungdomar

Iviniacon (inte egentligen ett Gedon-arrangemang, men medlemmar är ju välkomna, så det funkar)

Koboldernas dag - ???

31/10-2/11 Borås Spelkonvent 26


Ska lägga till datum.

Fler arrangemang?!! Spelhelger?! ASL-kvällar?! WHFB?! 40K?! Battletech?!
#51
BSK 26 / PR för BSK
maj 01, 2008, 11.10
Jag skickade just en "nyhet" till Sverok, i hopp om att de lägger upp den på sin hemsida under nyheter.

Om du är med i ett rollspelsforum, eller liknande, och vill skicka en nyhet om konventet kan du använda denna texten (eller skriva en egen)...

CitatBorås Spelkonvent 26 planeras

Förberedelserna för Allhelgonahelgens konvent i Borås 2008 är i full gång. Högskolans lokaler är bokade.

Den 31:e oktober slås dörrarna upp för det 26:e spelkonventet i Borås. Större och bättre än förra året, är mottot!

Om du vill hålla i arrangemang eller komma och sälja spel kontakta oss i god tid!

http://bsk.sverok.net/

#52
Sista söndagen i månaden ringer vi till styrelsemässa och allsång!

Kl 15 på Geddonium.
#53
Ett ställe att samla info och för uppföljning om arrangörer...

Citat> Från: Jörgen Bengtsson <jorgen@pm-production.nu>
> Datum: ti 25 mar 2008 14.40.07 GMT+01:00
> Till: "andreas.carlsson@armagedon.se" <andreas.carlsson@armagedon.se>
> Ämne: Arrangera på BSK!
>
> Hej!
>
> Kan tänka mig att arrangera på det kommande BSK. Ta kontakt med mig
> tack
> så kan vi prata om det hela!
>
> Mvh
> Jörgen
> PM-Production som ligger bakom Dead walk Again, Beneath the Waves,
> To the
> Rattle of Machine guns etc.

Herr konventsordförande, kontaktar du eller fixar någon som gör?

(I fix om du inte hinner, säg bara till)
#54
Föreningsfrågor / Lejonet & Björnen
mars 28, 2008, 18.00
Om någon stackare har missat denna fantastiska Göteborgsglass så väntar en oootrolig smakupplevelse!!! :D

http://www.lejonetochbjornen.se/

Vi borde ha några till försäljning i kiosken och på konventet - helt fantastiskt gott!  :D

Jag kan särskilt rekommendera min favorit - BananChoklad!

För att citera siten: Den här glassen är barnsligt god. Här samsas handmosade bananer, glass och en mustig chokladsås.

Kungen av glassar! Länge leve den!
#55
BSK 26 / BSK26 hemsida
mars 27, 2008, 16.30
Tjena!

Har slängt upp en första skissartad hemsida för konventet. Kommer att förbättra och fylla på med mer material när tid och mer material finnes!  :wink:

http://bsk.sverok.net/

Om och när du har något du vill ha med på hemsidan -- lägg det här i tråden and we will fix!

Häjja oss!!!
#56
BSK 26 / Bidrag för BSK från Sverok
mars 15, 2008, 14.01
...är väl standard nu för tiden, antar jag... men jag lägger en liten påminnelse här... :)

CitatSökt bidrag för ditt arrangemang?

Du vet väl att om du har ett arrangemang med över 20 deltagare så kan du få arrangemangsbidrag från Sverok. Det enda du behöver göra är att annonsera ut arrangemanget i förväg och redovisa deltagare och utgifter i efterhand.

Läs mer om arrangemangsbidraget här:
http://www.sverok.se/foerening/bidrag/bidrag-2007/arrangemangsbidrag.html
#57
BSK 26 / Annonsera hos Sverok
mars 15, 2008, 13.58
Såg detta i en gammal konventstråd, verkar gälla fortfarande (ligger iallafall kvar på sveroks hemsida)

http://www.sverok.se/kontakt/regler-foer-annonsering.html

CitatRegler för bildannonsering
Om ni har ett arrangemang med anknytning till Sverok så kan ni få ha en bildannons på Sveroks hemsida. Om ni vill göra reklam för t.ex. lanseringen av er nya hemsida så går det också bra. Bildannonser för arrangemang ligger uppe i minst 30 dagar eller fram tills dess att arrangemanget börjar. Övriga bildannonser ligger uppe i minst 10 dagar.

Maila oss en icke-animerad JPG-bild som är exakt 150 pixlar bred och upp till 120 pixlar hög, tillsammans med en adress dit vi ska länka samt önskemål om vilken period ni vill annonsera under.

När vi prioriterar bildannonser så går vi efter:

Arrangemang framför lanseringar/nyheter.
Ideell verksamhet framför vinstdrivande.
Hur nära i tiden det ligger.
Hur många besökare som planeras.
Hur väldesignad bilden är.  
Hur bred inriktningen är,  dvs hur många potentiellt intresserade det finns.
Hur nära Sveroks verksamhet det ligger.
Huruvida sidan annonsen länkar till länkar tillbaka till Sverok.
Sveroks hemsidegrupp har rätt att avslå annonser om de finner det lämpligt.

Annonsera i förbundets tidning
Sverokanslutna föreningar kan även få gratis annonsutrymme i förbundets tidning "Signaler från Sverok" i storleken 6x8 cm. Behövs mer utrymme gäller följande priser: Helsida 1000 kr, Halvsida 600 kr, 1/4 sida 300 kr.

För mer information maila signaler(at)sverok.se.

Klart vi ska ha en bildannons på deras hemsida och en annons i Signaler!!! Jag kan fixa materialet, när jag hinner...

:)
#58
Har fått ok av en trevlig konstnär, som låter oss låna en bild av honom till konventet,
mot att vi skickar honom 2-3 posters, flyers och t-shirts, när de är klara! :D

Årets bild till BSK26 blir... *trumvirvel*:
"Roar at full moon" av Norbert Vakulya

http://vakulya.deviantart.com/art/Roar-at-full-moon-49886651
(Klicka på bilden för förstoring)

Den känns ju Halloweenig å goo! Blir snyggt på t-shirts, hemsidan, posters, flyers - YES!!! :D

Kolla gärna in hans andra alster också:
http://vakulya.deviantart.com/

Gött mos!
/Greger
#59
BSK 26 / Bra och billiga tryck!??
mars 14, 2008, 18.31
Någon som har en/flera kontakter för bra och billigt tryck av posters, flyers och t-shirts? Och muggar, åsså

If so, let me know, plz! :)

Var har vi tryckt förut?
#60
Övriga arrangemang / Förslag till LANet
mars 14, 2008, 17.45
Någon kanske har tänkt på detta redan, men här är iallafall några idéer om LAN:et:

Samorganisera med gymnasieskolor

Högskolan vill ju locka gymnasieungdomar och göra reklam för sig - så det vore perfekt om vi kan arrangera lanet ihop med några gymnasieskolor/elever! De kan fixa tävlingar/turneringar, jobba på lanet, fixa dit sina polare, etc. Kanske har de dataklubbar på skolorna som vill vara med?

Vi kan lära ut hur man gör arrangemang och hjälpa till med kontakter, etc. Givetvis håller vi i det hela (och säljer medlemskort till besökarna, som på konventet).


Media-linjen
Fråga om de vill göra posters, flyers och hemsida - som ett skolprojekt, eller fristående, för att få erfarenhet om hur det kan gå till och arbetsprover att visa upp.

Teknis
Elever kan vara med och fixa teknik och lära sig av högskolans dataavdelning (om de gillar idéen).

Andra skolor
Kolla om de har dataklubbar eller dyl, som vill vara med.


Några tankar... :)