Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Vi kör i morgon som vanligt.
PeterW! Är det lönt att ta med Constantinopolis? Var du också intresserad av Legends of Andor?
/Carl

Usually_Insane

Spontant så var jag väldigt sugen på pathfinder kortspelet, typiskt min otur att det var rollspel den dagen.
Men förstår om det inte är aktuellt. Kan dock inte säga att legends var så tilltalande.

Helst pathfinder om det går alltså
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag avvaktar nog med Pathfinder - kanske nästa vecka. Lådan är väldigt stor. Tar bort Legends of Andor från din önskelista också.
/Carl

globetrotter

Jag tar med nya Magnum Opus och kanske Constantinopolis.
Peter! Vill du jag ska ta med Pathfinder ACG också?
/Carl

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Dags för spel i morgon kväll igen.
Något mer önskemål än Constantinopolis?
Martin och Joakim S kommer troligen inte.
/Carl

globetrotter

Dags i morgon kväll som vanligt.

För övrigt tänkte jag köra även nästa torsdag, dvs dagen före BSK.
Då vet jag att även Karin W kommer att gästspela.
Förhoppningsvis har Jocke med sig något Essen-spel då.
(Jag får inte mina förrän dagen efter från Ölme).
/Carl

Ola

Torsdag före BSK, är det flytt av gear från klubben.
Kan närvarande hjälpa till med detta, före spelstart?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

globetrotter

Som jag tidigare sagt, så kör vi som vanligt på torsdag kväll.
Dock får vi hjälpa till att lasta någon timma först.

Jag, Karin och Jocke har tänkt spela samarbetsspelet "The Convicted", där det finns en plats kvar.
Martin kommer troligen efter 3 veckors frånvaro och han vill gärna spela "Magnum Opus".

Får se vad jag tar med mer. Essenspelen dyker inte upp förrän 15-tiden på fredag, varav "Deus" och "Nations the Dice Game" kommer att vara tillgängliga som demospel på lördag. "AquaSphere" (nya från Stefan Feld) lär väl spelas nästa torsdag.
/Carl

Usually_Insane

Dammit, jag var lite sugen på essenspelen, men det hade du sagt redan innan så...

Samarbetspel annars kan jag ta en svängom i magnum opus, när man inte har den värsta tärningsoturen i mannaminne är det klart intressant
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

mlkr

Tack för hjälpen i torsdags då vi förberedde för BSK32 :)
/Veni Vidi Vicious

globetrotter

Tar med de nya spelen Deus, Nations the Dice Game och troligen också AquaSphere (behöver läsa in lite mer). Troligen också Magnum Opus och ett par spel till. Önskemål?
/Carl

globetrotter

Vi kör på torsdag som vanligt. Nu med sex helt nya spel, varav två som jag själv inte ens har spelat ännu. För detaljer, se Facebook-sidan:
https://www.facebook.com/groups/492709244117375/
/Carl

globetrotter

Om det inte finns andra önskemål, så tar jag med samma uppsättning av nya spel nu på torsdag.
/Carl

globetrotter

Jag tänkte ta med samma spel att välja på denna torsdag också.
På fredag åker jag ner till Belgien för 6 dagars brädspelande, så jag kommer inte att dyka upp nästa torsdag. Dock har Peter W lovat att ta hand om några av spelen, så ni har att välja på. Men kom gärna med önskemål!
/Carl