Vad händer?

Startat av Ola, maj 23, 2006, 18.45

Föregående ämne - Nästa ämne

rAWTAZ

När är allahelgonahelgen och därmed det tänkta datumet? =o *lost*

Orchis & Svettis - Fr

Hejsan.

Undrar hur det går, vi kommer att sakna er något väldigt, om det inte blir något :(

   / Fredrik (Planerar för sin 19e allhelgonahelg i Borås)

Sparvel

jag gissar på att det dog, då jag tvivlar o det högsta på att en person tänker anordna bsk alldels själv o vad jag vet så har inga andra blivit tillfrågade att hjälpa till? (oj va jag kan ha fel, men ändå)

Det börjar annars bli sådär akut med att vara klar med det mesta så det inte blir panik som det vart förra året ;)
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Ivar

Mer information kommer nog att komma på söndag på extra årsmötet, men vad jag har förstått det som ska det bli ett konvent, men som sagt på söndag hoppas vi få veta!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

soulreaper

hoppas du har rätt ivar, en jävligt tråkig sak med söndag är att jag i bästa fall kan vara på gedon till kl.15:40 jobbar tvåskift och måste vara på jobbet 16
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Ewers

Föreslår att någon av er som skriver på denna tråden ser till att ringa Dale för att säkerställa att han kan ge information om konventandet på söndag. Det är alltid bra att förbereda sig...

/F  8)

Sparvel

Vad sades på mötet, jag var där men måste ha missat informationen då.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Judas

Ja vad sa han, för oss som inte var där?

sebbe

korta versionen:
det finns inte så många som engagerar sig i olika poster, däremot är lokal så gott som fixad (folkets hus).
de som vill vara med kontaktar dale, om det blir tillräckligt många så blir det ett konvent.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Det behövs några som kan tänka sig arbeta med det. Säg typ 4-5 pers som kan jobba med det, och ta ansvarsposter såsom ordförande och kassör. Sen behövs det typ 6-7 pers till som kan ta de mindre tunga ansvarposterna som mest arbetar under konventet.

Som det ser ut nu finns det inte någon som är beredd att göra detta.

Dales uppgift är att bedöma om vi ska ha ett konvent, och han sa att det kan vi ha, OM det dyker upp typ 10 pers som vill göra det. Han vill inte.

rAWTAZ

Lägg ner, ta rast, ha kul i framtiden om det ger med sig :)

Tin

Både jag och föreningen S.A.R.Z. vill ställa upp för BSK24!

/Jocke Tang
=)

Daniel

Kan hända att vi kanske ska göra som vissa av de andra konventen och låta en oberoende förening annordna konventet på så vis kan alla medlemar i Borås spelföreningar bidra enklare?

"just my two cents..."

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Clifford

Den som vill ändra strukturen för hur BSK blir till har fria händer, skulle jag tro.  Det viktiga är väl att nån GÖR något. Jag är inte den personen.

Den Gamle

Mitt förslag är att vi gör ett MYCKET mindre konvent i Folkets Hus lokaler mest som en placeholder för namnet och allhelgonahelgen. Vi kan köra lite brädspel och figurspel eller andra relativt lättarrangerade saker.

Om vi eller någon annan sedan vill göra ett riktigt konvent till nästa år så kan man köra på stort igen.

Det är i min åsikt dumt att göra ett halvplanerat rutin-BSK som skulle sänka konventets redan något skamfilade rykte ytterligare. Det är bättre att ta ett eller kanske flera års paus och sedan göra en rejäl comeback om andan faller på.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914