BSK30 Medarrangörer 40k

Startat av Thure, juni 22, 2012, 12.43

Föregående ämne - Nästa ämne

Thure

Tja.

Det krånglar lite med arrangörerna till 40k på BSK i höst. Är det någon / några som känner sig sugna att hjälpa till? Det som ska fixas är all information, upplägg, regelförtydligande, snacka med olika föreningar så vi kan låna bord och terräng och allt annat fix som måste göras.

MvH Felix

Stefan

Innebär det att vi själva får vara med och spela eller inte?

Robin

Tidigare år har alla arrangörer spelat, blir lite svårt att hitta några annars.

Ett stort problem tidigare konvent har varit att det inte funnits särskilt mycket folk till att bära stuff, vilket lett till att alla som kommit med bord fått bära in dem själva, vilket kanske inte är optimalt. Nu verkar konventet ta tag i detta (se konventsforumet), vilket i en optimal värld leder till att man bara behöver fixa upplägg med missions,  fixa bord + hur man sätter upp i högskolan och fixa anmälning. Nu verkar det ju så fint att Ooan på Ylva kan tänka sig att bygga missions, och MC från Varberg löser hemsida och konventrapportering.

Därför behövs det lösas bord från diverse olika föreningar, tidigare år har vi betalt släphyra + bensinpengar (20kr/mil) och kvitto behövs på släpet. Kvitto för bensinen har sedan skrivits sen ut på konventet efter att dem som ska ha pengarna uppgett hur långt de kört.

Vill man ha ännu fler som bär hade vi en fundering efter förra års konvent om att det kanske skulle gå att ge ett lag förtur och gratis anmälning om de kunde tänka sig att bära in och ut grejer. Detta skulle i så fall ge 4 pers till som kan hjälpa till, kravet är att de är på plats i Borås vid 12 och bär och styr upp allting in i högskolan samt bär ut allting (behöver troligen stanna till ~17 på söndagen).

För att ställa upp figurspelsbord behöver man en massa andra småbord, dessa har högskolan tillgång till i ett förråd som finns i Boråshallen, man behöver meddela dem att man kommer och hämtar bord, så öppnar de upp åt en. De är rätt små och lätta så går relativt fort att bära. Om jag inte minns fel hämtade vi 100st sådana förra året, men är inte 100% säker.

Med MC's, Ooans och konventets support skulle jag tippa på att det är fullt möjligt att arra hela biten själv, men det är självklart bra om Felix kan få hjälp med detta, bl.a. med att jaga föreningar ^^.

Om jag inte är bortrest eller nått annat kul bär jag nog ett bord eller två på fredagen.
Jag vann combat med 13.

Thure

Ja, du får spela du med. Det är som Robin har skrivit pretty much. Jag kommer inte ha så mycket tid att göra detta, men jag hinner med största sannolikhet med att göra det själv. Tar gärna all hjälp jag kan få dock.