Apocalypse

Startat av Meldon, november 22, 2009, 19.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Jag skall ner till föreningen idag för att lista upp vad jag har i tyranidväg. Sedan postar jag det här så att någon annan kan göra en lista av det.
Jag har inte fattat om det har bestämts något datum...

Jag lånar naturligtvis ut mina modeller om det är så att jag inte kan vara med. Dale har förstatjing på Emperor's Ghosts (mina marines).

Kram /F

cracked_open

Jag har en hel del marine prylar också som kan blandas upp ;) gör en lista över mina prylar som nu har tjingpå o ni ser behoet av dem.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Lord Black

ok Ewers det blir jag som skriver Tyranid listan och det viktigaste som du behöver skriva är vad du har, antal och vilka vapen som sitter på modellerna efter som vi skall vara rätt hårda på WYSIWYG.
och hoppas du har minst två tyrant guards så vi kan fixa ett Living Fortress  :twisted:

och inget datum för själva slaget är fastställt ännu bara första planerings mötet.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Jag skulle kunna tänka mig att spela hoffngnoffnz om Tyranid-laget anser att de vill ha mer folk med på sin sida 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Gnoff-gnoffarna vill alltid ha mer biologisk massa att bearbeta.  :wink:

Martin: Klart du skall spela på den vinnande sidan med oss!

Kunde inte räkna mina figurer igår eftersom mitt skåp var blockerat av ett flipperspel. Fixar den någon annan gång.

/F

Lord Black

Inte för jag tror den ynkliga  :wink: Marin delen av slaget kan få ihop någon av de här formationerna så kan det ju vara kul att känna till dem.

http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m2110493_Forces_of_the_Space_Marines
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

Vi har ju Clifford på Imperiets sida om han kan delta med datumet och kommunist guardsen är ju alltid välkomna.  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

jättem jorme

jag har

2 carnifexer
nåra genestealers
1 bloodlord
o massa kryp och warriors som vill bidra till tyranid horderns storlek om det går bra?  :D

är det satt tid än?

Lord Black

När det gäller modeller så har vi troligen så det räcker och blir över, det enda kanske är att vi saknar några termagaunter för en formation.

Men problemet blir att vi blir 4 spelare och det börjar bli lite för mycket om vi inte skall börja ändra i reglerna för att kompensera så inte för att vara otrevlig utan för att förhoppningsvis få ett så fungerande spel som möjligt så skulle jag villa att vi försöker hålla det till max 3 spelare per lag men det kan självklart diskuteras om ni andra tror att vi kan får det att fungera med fler.

och den enda tid som är utsatt är att Imperie sidan skall försöka mötas nu på lördag omkring 16(tror jag det var)

så det ser ju inte ut att vara så sannolikt att vi kan spela själva slaget förränn efter jul så vi har lång tid att fundera på hur allt skall genomföras.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Meldon

Jag skulle gärna vilja ändra på tiden lite på lördag om det funkar för folk.. Eftersom jag kommer att jobba inatt så kommer jag nog att vakna imorgon runt 15 och jag skulle gärna vilja ha lite tid på mig att äta frukost o sånt innan jag kommer ner..

Så mitt förslag är att imperie sidan träffas kl 17 på lördag istället. Går det bra..??
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

cracked_open

det går nog att lösa.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Lord Black

Hade någon Apocalypse Reload så ni kunde titta i den för det finns mycket intressanta formationer och Assets. Om inte så skickar jag med den med David/meldon.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

cracked_open

Jag tar gärna en peak i den då jag bara har huvudregelboken för apochalypse
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Lord Black

Tänkte bara fråga om vi kunde husregla bort en regel bugg med tyraniderna i 5ed, Lictorer åker i nuläget alltid ditt på dangerous terrain tests så fort de anländer då de måste använda Deep strike i area terräng samma sak kommer där med hända med hela Genestealer Infestation formationen som anländer på samma sätt. Regeln kommer ju vara fixad någon gång under nästa månad så det skadar väll inte om vi är lite tidiga.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Waaaagh

kommer vi ens spela innom en månad?? lält lite som att folk var osäkra på om det blir innan väldigt sen januari / tidig febuari?? =) men annars är det lugnt för min del, om vi tar bort buggen, 4+ inv för dorkangels stor shields. =)