Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Spel i morgon kväll som vanligt.
Tar nog med de nya igen plus som vanligt fyller upp väskan.
/Carl

globetrotter

I morgon ser jag till att ha med åtminstone ett par coop-spel då Peters bror skulle komma.
Kanske Ghost Stories och Legends of Andor, då jag vet att Joakim gärna vill testa dessa också.
/Carl

Usually_Insane

#1202
Kommer inte ner imorgon för jag har dragit på mig en hemsk förkylning.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Hej!
Om det inte finns någon annan med nyckel, så blir det INSTÄLLT i morgon. Detta eftersom Peter har en rejäl förkylning och jag har ont i axeln och måste vila den några dagar till.
/Carl

globetrotter

På torsdag kör vi som vanligt, fast PeterW är upptagen.
Nästa torsdag 24/10 är jag på världens största brädspelsmässa i Essen och inhandlar alldeles för många nya brädspel... men PeterW har lovat att hålla ställningarna och låsa upp. Han har dessutom lånat både Arctic Scavenger och Ghost Stories.
Torsdagen därpå är 31/10, dvs dagen före BSK. Jag kommer att vara i lokalen som vanligt och ta med mig några utomsocknes spelkamrater som ska på konventet.
/Carl

Usually_Insane

Brädspel på Torsdag, ni har blivit varnade
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Louise

Vad trevligt, jag dyker upp på torsdag. :)

globetrotter

Hej!
Även om jag vet att det är flyttröra inför BSK, så kommer jag hålla torsdagskväll med brädspel ändå. Jag kommer dessutom ha med tre st BSK-gäster. För mig kommer det vara prio att spela de tre BSK-demospel, som kommer direkt från Essen och som jag ännu inte hunnit spela, nämnligen The Witches: A Discworld Game, Concordia och Glass Road.
/Carl

Usually_Insane

jag ställer ödmjukt upp som  assisterande speltestare
;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

I morgon torsdag tar jag nog i huvudsak med mig nya spel från Essen.
Berättar mer på FB ikväll när jag bestämt mig för vilka det blir.
/Carl

globetrotter

I morgon kväll som vanligt!
/Carl

carlsson

Kära medbrädspelare!
Om ni har tid, lust och möjlighet, får ni jättegärna städa upp lokalerna efter er idag! Vore supertacksamt då vi spelar turnering i helgen (vi kommer också att städa, men 20 par händer jobbar bättre än 3).

Hinner ni inte så är det inga konstigheter heller!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

globetrotter

Tyvärr nådde inte detta meddelandet fram i tid.
Förutom Peter W (och kanske någon mer), så läser de flesta FB-gruppen i stället.
Jag uppdaterar här veckovis mest för att vi inte någon ska känna sig tvingad att gå med i FB.
/Carl

globetrotter

I morgon tar jag i alla fall med Amerigo, Russian Railroads, Bruxelles 1893 och Freedom: Underground Railroad. Jag ha nästan läst in mig på Caverna. Helst vill jag spela Amerigo, då lådan är megastor att bära med sig... Skriver mer på FB i kväll.
/Carl

globetrotter

I morgon kväll som vanligt med en skock nyinlästa brädspel.
/Carl