Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Fellow medspelare!

I morgon torsdag kommer vi städa och ställa iordning lokalerna inför helgens ASL-turnering. Ni kan självklart spela som vanligt ändå, men jag tänkte fråga om ni har möjlighet att lägga 20 minuter på att hjälpa till att städa lokalerna? Jag gjorde detta själv i helgen och hann inte mer än trapphuset – är man fler går det fort! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

globetrotter

Helt rimlig begäran! Det räknar jag med att alla är på.
/Carl

globetrotter

Jag är borta två torsdagar, men PeterW kommer att hålla i det som vanligt. Det finns fyra nya spel i styrelserummet (de väntar på Armagedonstämpeln), som Peter har tillgång till. Dessutom kommer troligen Mekka och han kommer att ha med sig en del av sina spel.

Själv nöjer jag mig med en veckas kontinuerligt brädspelande i Belgien :-)

Happy Gaming!
/Carl

Usually_Insane

Jag är inte avundsjuk alls...
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

mlkr

Du kommer ju få chansen att premiärspela våra nya fina bord före CG Peter :) det du ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

globetrotter

Det blir spel som vanligt på torsdag. Utöver några Essenspel, så har jag med några "lotterivinster" från Belgoludique (alla på engelska): "Argo", "Blueprints" och "7th Hero". Alla ganska korta och lättsamma.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt på torsdag. Jag tar bl a med Great Western Trail och Oracle of Delphi.
/Carl

Usually_Insane

Skulle du inte ta med ett spel till...?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Tack för den hinten... nu förstår alla hur gammal och senil jag är... nå, vilket var det?
/Carl

Usually_Insane

Euhmmm, Man hade space marines och samarbetade för att ta sig ur en rymdbas. Gav riktiga aliens/starship troopers-vibbar. Och jag kommer inte ihåg vad det hette. Och nu vet alla hur glömsk och senil jag är :D
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Då borde det vara ARGO du menar, dvs det vi spelade sist. Dock är det inte samarbete, men snarare ett trickigt pusselspel, där man kan knuffa motståndare in i aliens, så motståndarna blir dödade. Dock är det semi-coop, så om man dödar för många motståndare vinner aliens i stället...
/Carl

globetrotter

Spel på torsdag som vanligt.
Jag har nu fått KS-spelet Kepler-3042, som jag hoppas att få test.
Tyvärr är det max 4 spelare, så jag hoppas på antingen max 4 eller minst 6 deltagare :-)
Självklart har jag ett urval av andra spel med också.
/Carl

globetrotter

Spel på torsdag som vanligt.
Mellandagar borde väl göra er mer taggade än vanligt :-)
/Carl

globetrotter

Jag är sjuk idag, men Mekka kommer att vara på plats med spel.
Carl

globetrotter

På torsdag räknar jag med att vara både pigg och sugen på spel igen, så vi kör som vanligt igen.
/Carl